Orolig om jag ska ta vanliga eller twintip?!

vman

Ny medlem
Jag och ett par polare ska ner till Ischgl i österrike , Men hadde tänkt att åka i både park/jibb Som i pist, Går Twintip lika fort som vanliga carvings? eller e de enorm skilnad? Tänke hålla samma takt som mina polare:D.

Du är tolv år och frågar om det går långsammare med twintips... I din ålder är det inte skidorna som sätter gränserna. Det är din teknik och ditt mod! Om du ligger före dom så kommer du ner snabbare med twintips, eftersom de får ett fint snömoln framför sig så de tvingas sakta ner...

vill man att det ska gå fort så kommer det att göra det (om du inte har kassa belag).
har du twintips kan du vid isigt underlag även få förmånen att åka fort när du försöker stanna. inget att oroa sig över dock då det bara är att anstränga sig lite mer. se upp för pensionärerna bara :P

twintips så klart :D hyffsat breda ifall du inte bara ska vara i parken lr pisten.. håller med carled håll dig före dina vänner/ mor och far? så kommer du definitivt vara först och sen så är det bara dit mod och din tecknik som sätter gränserna för hur snabbt du kan/vill åka

Eftersom twintips oftast är snyggast designade så är det såklart det du skall köpa! Man vill ju inte åka runt på ett par fula skidor... Nämen köp ett par twintips. Även fast du kanske inte kommer snurra så jättemycket så är det ju ändå kul att ha ne böj därbak, bara "ifall att". Och om du är så ung som du uppger dig för att vara så kommer polarna knappast nöta pist, det är parken som gäller!

Tillbaka
Topp