Orolig

knaust

Ny medlem
Orolig
Hejsan jag har precis upptäckt att på min ena bining så har ena spännaren som sitter på baksidan av den grejen man har vaden mot är borta:( e ej så kunnig men jag hoppas att ni förstår vad jag menar. tror ni jag märker stor skilland när den är borta. jag har aldrig ändrat den förra så jag undrar tror ni jag märker skillland på åkningen. jag åker ca 1-2 v per år-- god jul på er alla mvh oscar

Orolig
Ta på dej skorna å testa bindningen å se så de sitter som de ska iaf.. Eftersom de andra spännena håller fast skorna så kan jag inte tänka mej att de kommer påverka åkningen..
Men som sagt, testa å se hur de känns.. Annars får du ta å köpa dej ett nytt spänne, de ska nog finnas nya såna att köpa =)

Senast ändrad:
Orolig
Nu ska vi se. Grejjerna verkar ju vara nya om vi utgår från Knausts tidigare tråd.

Nu är ju frågan vilken sort spänne det är. Om det är en modell där spännaren faktiskt håller ner bakkappan i bindningen så tappar j bindningen onekligen lite av sin funktion. Är funktionen viktigt? Det får vi väl svara nja på, det är nog marginell skillnad på bindningar som håller ner bakkappan jämfört med dem som inte gör det. Iallafall knappast någo som en glad nybörjare märker skillnad på.

Är det ett sånt spänne för att ändra vinkeln på bakkappan, "forward lean" som det så fräckt ska kallas för att folk ska fatta, så är det ju värre om det är borta. Även den grönaste av nybörjare behöver lite vinkel på bakkappan annars blir det jävligt vinglit att göra hälsvängar.

Min teori är iofs att det är fasthållare och inte vinkel-lutare som Kanust söpit bort.

Orolig
HEj grejen ser ut som en liten plast brika som det är en skruv igenom de sittr ungegär mit på binningen på baksidan av den. det är reglerbar ja gahr själv ingen aning om vad den är till för ni kakse nu försår lite bättre (A) hoppas ni förstår tack på förhand.

Orolig
..

böj bara p¨å knäna när du kör... hehe

inga problem.... men du kanske skall ta å försöka köpa en reserv och sätta på.. den kostar nog inte mer än 50 spänn.. kan det vara värt... hehe

/pinn

Orolig
Plastbiten är till för att ställa framåtlutningen på bakkappan. Utan den kommer du fan knappt att kunna åka. Skffa förslagsvis en ny på samma ställe som du köpte grejjerna på. Eller varför inte till HangLoose som du länkar till.

Farbror Sid på Loose kirrar det mesta :)

Orolig
Nä alla plastbitar passar inte till alla bindningar. Till Burtons bindningar passar Burtons plastbitar, Nitro till Nitro osv.

Är det nu Burton du har så kan du lugnt beställa från HangLoose, de är jävlit schyssta och kan skicka grejjerna på posten.

Orolig
dom hann inte beställa hem någon ny skruvsats fram till attt jag ska åka:(. någon som har tips på en ny bining under 1000:) spelar ingen roll o mdet är förra årets modell=) ga åker lika mkt överallt i backen ingen speciell nisch=) jag har skostorel 45=)

Tillbaka
Topp