Orsa Gravity Camp! (18 åringar får vara med!)

jeppenator

Aktiv medlem
Okey alla freeriders! de gjörs nu igen!
558.jpg

precis på samma sätt som sommarens vattenhopps camps i orsa kommer det hållas ett camp, men den här gången på snö!
Och med säkerheten att bli filmad av CleanCutProductions och komma med på en Campfilm
vi har som mål att få med klipp från alla åkare som anmäler sig!

Det är Anläggningen Orsa Grönklitt som står bakom hela projektet.. 25 platser finns!
iden är att massor av skidåkare under en helg ska shredda sönder den nybyggda parken i grönklitt..
chilla på Snowcamp på kvällarna (där de finns bla, biljard, Biograf, chillrum, skateramp och massa roligheter!)

priset kommer ligga på 995:- och då ingår allt!
boende, liftkort, mat, resa från boendet till backen.. JA RUBBET!..
och eftersom att de bara finns 25 platser så är de först till kvarn som gäller..

åldersklassen är mellan 13-18 år!

Många kanske inte hört talas om orsa grönklitt.. men de är en anläggning belägen mitt i dalarna... med en av dom sjukaste solnedgångarna i hela sverige!
stämmningen är alltid på topp och parken i topptrim!

Så helgen 29-30 mars är det här stället att vara på!
för anmälan skicka ett sms,ring,spring hem, eller skicka ett melj till Gronklitt@hotmail.com
eller skriv till "Chilla" på freeride.

Nr till Julle (Chilla) 0768044401

Kolla FR länk för mera information
https://www.freeride.se/blog/gravitycamp/

Det går både bussar och tåg till orsa.. och där ifrån är det gångavstånd till snowcamp..
här har vi en karta.. början(gröna pilen) är busstationen, dit man kommer med bussen... Och slutet(röda pricken) är Snowcamp, där vi kommer bo! ingen långvandring direkt! så boka biljetterna nu!
28kr7np.jpg

http://i30.tinypic.com/28kr7np.jpg

vi ses där!
/Jeppe och Julle

Senast ändrad:
fan va sugen ja vart på de där istället för freeride typ.. Får se hur mkt stryk mitt nyckelben klarar av då.

SverigeTomten sa:
Synd att jag bor i stockholm, jädrans 08 håla jag bor i...
så långt är de väll inte? ja har typ 35 mil från östersund så du borde ha ca samma, är inte så farligt att åka buss

Yes! Nu är jag anmäld, tack till julle som fixade och hjälpte mig med boende och sånt!
Längtar till campet nu :)

Det enda nackdelen är att jag måste dra lite tidigare från grönklitt, min buss åker 17:55 mot sthlm men det kommer bli sjuukt roligt i alla fall.

www.sj.se
www.resplus.se

kika där.. dom brukar kunna fixa biljetter ända från er hemstation till orsa och tillbaka...
så ni som bor långt bort.. ta en titt!

jaadu, undra vad som har hänt på det biljardbordet

kolla efter eventuella fläckar innan ni spelar

haha verkar som ja har missat något roligt när de gäller biljardbordet..

dags för anmälning nu fan!

de blir cleant! vi har ett gäng sthlmare som kommer och så har vi nån/några från övre Sverige..

blir ju bättre film ju fler vi har med! filmen kommer vi säkert ha med som bidrag i FRVA också! blir grymt nice

när ja va på vattencampet i sommras kostade tur o retur biljetter från sthlm med tåg o buss ca 390 spänn. skulle va kul men undra om man pallar det:P man måste ju dra tidigare o hålla på med tåget o allt sånt där, bara fett med jobb:P

porky sa:
när ja va på vattencampet i sommras kostade tur o retur biljetter från sthlm med tåg o buss ca 390 spänn. skulle va kul men undra om man pallar det:P man måste ju dra tidigare o hålla på med tåget o allt sånt där, bara fett med jobb:P
vadå? tåg är ju skitsmidigt.

porky sa:
om man bokar biljett innan så blire mycket billigare!

de går att åka dit på fredagen och bo en natt extra, de verkar som att alla kommer göra de. men då tillkommer de 100 kr..
så de är inga problem! klart ni ska komma!

blir filmade, ska försöka fixa så den kommer ut på freeride TV, kommer på våran hemsida cleancutprodutcions.com

pfreid

kellner sa:
hur ser parken ut då?
vi får göra om den innan campet så vi får bestämma lite själva. men vi tänkte försöka få ett hopp mellan 12-15 meter, några som är mindre. jag själv skulle tycka de va nice om vi som fixar parken bygger ihop en fet combobox å så vinner den som sätter den först någonting, så de inte bara blir precis som alla andra parker.

men har ni några förslag så skriv gärna!

kellner sa:
hur ser parken ut då?
vi får göra om den innan campet så vi får bestämma lite själva. men vi tänkte försöka få ett hopp mellan 12-15 meter, några som är mindre. jag själv skulle tycka de va nice om vi som fixar parken bygger ihop en fet combobox å så vinner den som sätter den först någonting, så de inte bara blir precis som alla andra parker.

Chilla sa:
kellner sa:
hur ser parken ut då?

Jag röstar för en rail (smal) med landning på ett hopp så man kan dra sjuka snurrar ut:D

paffare sa:
Chilla sa:
kellner sa:
hur ser parken ut då?

Jag röstar för en rail (smal) med landning på ett hopp så man kan dra sjuka snurrar ut:D
du menar att man sätter railen på ett hopp så man kan dra sjuka snurrar ut?

avillberg sa:
paffare sa:
Chilla sa:

du menar att man sätter railen på ett hopp så man kan dra sjuka snurrar ut?
a tror ja förstår, de skulle vara grymt nice! så kanske man kan flippa lite av om man vill!

ska framföra förslaget

Hur många är anmälda nu?
Jag ska också till gravity campet så det vore kul om man fick veta vad för grejer det kommer att finnas. Det vore bra att veta hur och var man ska betala det hela.

Finns det halfpipe i orsa? Jag har nästan inte fått åka någon pipe alls i år...

boendet är på SCoTT!
precis samma ställe som vattenhopps campen i somras, asksönt ställe med stor sovsal och mycket sköna grejjer att göra på kvällarna!

jeppenator sa:
boendet är på SCoTT!
precis samma ställe som vattenhopps campen i somras, asksönt ställe med stor sovsal och mycket sköna grejjer att göra på kvällarna!
notera SKÖNA...

Alric sa:
NAAJS grej.
en fråga bara, vart är det alla kommer bo?
SCoTT campus? eller?
ja precis! campus. riktigt nice me sammalhållning å grejor! kameran kommer rulla 25/7 båda dagarna så de blir roliga klipp

ÄNDRING ALLESAMMANS!!

ringde precis till de högre makterna för att fråga om denna 18årsgräns

man får vara 18 eller över men man kommer få skriva på en lapp som säger att man inte kommer ha med sig eller köpa alkohol eller vara en jobbig 18 åring hoho!..

så de är bara att anmäla er!

tjolaphopp!

Tillbaka
Topp