Ort i Alperna med mycket fallhöjd och LÅNGA liftar

DynastarTM

Ny medlem
Hej ska ner till alperna igen och jag e så jävla trött på att man måste ta 4 liftar från dalen till toppen. Kan någon rekomendera ett ställe med liftar från topp till dal?

Ride on!

Ort i Alperna med mycket fallhöjd och LÅNGA liftar MackanD
Vilken är alpernas bästa ort(i helhet)? MackanD
Vinterns ort! MackanD
Någon som har varit i Val Thorens?
Jag behöver hjälp! MackanD
En fråga om Cervinia/Zermatt MackanD
Alperna v2 MackanD
Chamonix MackanD
Vilket är alpernas bästa ställe pistmässigt? MackanD
Cervinia/Zermatt eller Val Thorens? MackanD

Men var ett jäkla massa frågande från dig. Kan du inte ställa alla i en och samma i stället?? :P

Senast ändrad:
I Anton kan du komma från dal till högsta topp med två liftar och bara en liten gång emellan dom. Vet dock ej hur det ser ut nu iom att dom bygger om liften.
Rendl har en lift som tar 14 minuter.. Ta med flickvännen/pojkvännen och gå med i Rendl High.

Mayerhofen har ganska långa liftar oxå, en del iaf.

Annars så tycker jag att det är ganska bra att kunna ta ett par liftar, då kommer inte alla till ett ställe och allt blir uppåkt, det blir inte heller så långa köer, inte heller så måste man åka upp till ett ställe där vädret kanske inte är det bästa.

Ta du och åk ett par tre liftar ist, det är inte så farligt.

haha lemmel :D
Frågan är om man hinner på 14 minuter....;D

Senast ändrad:
Gött att de att det är fler skämtsamma nattugglor här på forumet. Jag har förresten en anledning att vara uppe så här dags...Jag jobbar. Men ni andra!?

dorfgastein? har faktikst en lift som går från dalen till toppen(ca 8000 m lång), men sen får du läsa av pistkartan om det e värt att åka dit...

Tillbaka
Topp