Ort?

Ort?
Goddag!

Jag ska ned till alperna någon vecka och då vill jag åka till rätt ort, vilka orter har högst status?

Jag vill kunna åka med mina vänner och hurvida skidåkningen är bra struntar jag i, så länge det är status och fina viner.

Förslag?

Ort?
Verbier, Chamonix, St Anton...
Vafor aka till alperna och inte bry sig om skidakningen???
Da kan du ju lika garna aka till Are och glassa som alla andra "hippa manniskor dar"

Skarpning!!!!!!

Ort?
Men åh, status och fina viner är vad som eftertraktas minsann. Gott det! Då skulle jag vilja föreslå några fashionabla orter.`

Till att börja med borde ju Schweiz vara ett självklart val, Frankrike är alldeles för proletärt och åtnjuter inte på långa vägar den status som Schweiz har. Jag menar, de har ju den dåliga smaken att till och med vara med i FN, sådant otyg slipper man gudskelov i Schweiz. Dock ett litet plus för vinerna men bristen av egentillverkat vin löser ju man ju istället genom en riklig import, gärna i kombination med Iransk kaviar. Vidare har Schweiz även en god tradition av ett långt mer utvecklat utbud i sina boutiquer. Rolex, Gucci, Armani samt ett stort urval andra märkesvaror står att finna i butikerna. Glöm heller inte att inhandla en varm, skön jacka i härligaste päls för slädturerna eller kägelbanan kvällstid.

Lämpliga orter då? Varför inte styra in privatjeten mot St Moritz, Davos eller kanske rent av Zermatt. God tur!

Ort?
Håller med Glisseur och mitt råd blir självklart alpernas enda skidort med egen flygplats, St Moritz.
Ett hyfsat hotell är http://www.badruttspalace.com/ där du inget rum kostar mer än 5.000 EUR per natt så slipper du lägga så mycket pengar på boende.
Råder dig dock att vänta lite med att åka ner till sjön har frusit så hästpolosäsongen kommit igång.

Ort?
jävla stockholmare.. försvinn från detta forum pls. "hurvida skidåkningen är bra struntar jag i, så länge det är status och fina viner." <-- HAHAHA. fan va kass du är! "status".. du verkar vara en mycket osäker person. illa som fan.

Ort?
Han är ju en bluff! En påhittad person som är gjord för att reta gall feber på riktiga entusiaster. Jag har sett något liknande inlägg fast med en annan "von" som också utgavsig för att vara en riktig person. OM dom här personerna mot förmodan är verkliga: Skaffa ett Liv.
//Oskar

Ort?
Självklart e Schweiz landet du ska åka till och orten heter Gstaad.
Huvudgatan kantas av Hermes–, Gucci–, Escada– och
Chanelbutiker.

Stället du ska bo på är:
http://www.palace.ch/

Detta hotell innehäller även nattklubben GreenGo o där kan du en
bättre kväll gnida rygg med Günther Sachs, Valentino, Naomi
Cambell, Prinsessan Caroline av Monaco med flera...

Ort?
Mein gott, hästpolo! Undrar sa flundra om man inte skulle skeppa ner stallet under vintern. Hästpolon för ju en på tok för undanskymd tillvaro här uppe i den karga Norden, inte ens cricket har Svensson vett att utöva. Måste säga att Badrutts Palace låter som ett gott val, har man Europas äldsta disco i huset vittnar det om en viss tradition och stil.

Ort?
Nejmän för helsike då...
Var tog Hassela vägen i diskussionen då?
..jaha ni har aldrig varit där.. men det kan jag säga, snacka om status.
Mig kommer ni att hitta där som mountain secuirety manager (bergsguide, för er som inte har varit med ett tag) i vinter.
Har precis fått jobbet.
Åre får vänta.
/MVH SH

Ort?
Vill bara påpeka att det finns några ställen med hyffsad klass även I Frankrike. I Courchevel är andelen pälsbeklädda damer med små hundar i pisten säkert uppemot 30% och skidlärarna har en helt annan lyster på sin klädsel och sina leenden än i övriga 3 dalarna. Ett minus är iofs de smutsiga bummare som kommer över från Val Thorens och de mindre exklusiva delarna av systemet för att dricka rosevin, sola sig i glansen och kasta snöboll på tanterna.

Ort?
Brandelind.NET:

Jag kanske är ovanligt dum i huvudet idag men tror du på alvar att det är en stockholmare som gömmer sig bakom signaturen? Tror du på att det är en riktig person?
Det här är ett klassiskt fall av Göteborgshumor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp