Ortovox Powder Rider, ngt att ha?

HugoThulin

Ny medlem
Hej!
Jag vill köpa en ryggsäck att ha när jag åker skidor. Blir en del puder men att åka pisten händer också. Har siktat in mig på, https://www.ortovox.com/uk/shop/backpacks/all-mountain/powder-rider-16-aqua/ (Ortovox Powder Rider 16). Undrar egentligen om det är någon som har en likadan och hur den är, eller om ni har tips på en annan liknande ryggsäck?

Söker en relativt liten väska, 16-20 liter ungefär. Vill få plats med en tröja och något att dricka. Är inte i stadiet att jag vill ha lavinutrustning än men ändå en schysst väska som håller måttet.

Uppskattar all hjälp, tack!! ?

Senast ändrad:
Om du ändå är i tankarna att du vill köpa lavin utrustning i framtiden. Varför inte köpa en freeride avabag 22l utan ava enheten? Kan hittas online för under 2000kr. 16 liter är väldigt litet.

DzB sa:
Om du ändå är i tankarna att du vill köpa lavin utrustning i framtiden. Varför inte köpa en freeride avabag 22l utan ava enheten? Kan hittas online för under 2000kr. 16 liter är väldigt litet.
Det har du iof rätt i. Kan få köpa en powder rider väldigt billigt av en kompis men ville egentligen bara kolla alternativen.

När du skriver "lavinutrustning än", vad menar du med lavinutrustning? Ska du inte ha nån form av airbag-lösning så är ju egentligen det enda riktigt relevanta att kolla med en ryggsäck att den sitter bra. Gör den det så är det bara att slå till

Pillard sa:
När du skriver "lavinutrustning än", vad menar du med lavinutrustning? Ska du inte ha nån form av airbag-lösning så är ju egentligen det enda riktigt relevanta att kolla med en ryggsäck att den sitter bra. Gör den det så är det bara att slå till
Aa såklart men tänker köpa en väska där man kan stoppa i typ en airbag osv lite senare, men det kanske man inte kan i denna?

Tillbaka
Topp