OS-Tråden!

OS-Tråden!
Jibberisch sa:
Är det bara hårda sporter som är med i OS? ÄR alla sporter som inte är med i OS ohårda?
45848348.jpg

OS-Tråden!
Kollade nyss på Slopestyle finalen Snowboard herrar och kan nog allt tycka att kommentatorerna va väldigt partiska för Sven Torgren, att kalla hans första bs270, 270av för "den där är ju helt klockren" när han landar utanför bindningen och bara tvingar sig kvar.

Håller helt klart med domarna i placeringarna :)

OS-Tråden!
linder sa:
Kollade nyss på Slopestyle finalen Snowboard herrar och kan nog allt tycka att kommentatorerna va väldigt partiska för Sven Torgren, att kalla hans första bs270, 270av för "den där är ju helt klockren" när han landar utanför bindningen och bara tvingar sig kvar.

Håller helt klart med domarna i placeringarna :)
Så du tycker Sage körde bättre än Ståle?

OS-Tråden!
Hasse_Lindborg sa:
Så du tycker Sage körde bättre än Ståle?
Kollade på dom några gånger nu för att jämföra och utan tvekan så är Sage's åk fetare!

Ståles rail del gillade jag inte alls, speciellt inte valet att köra på boxen :P
Däremot tycke jag Ståle höll sina grabs bättre men det va ju typ enbart melonen som va något att ha där, sen en indy i fs snurr och mute i bs snurr, sjukt standard och tråkigt.

Sage kör seatbelt och tailgrab på fs snurr vilket drar axlarna i fel håll följt av rocket air fs10 och sist en 16 japan.

Tycker inte den lilla hand touchen på andra hoppet och skäret i sista sänker poängen mer än att snurra mute/indy, samt flaxa med armarna en massa på raildelen och välja box och en safe cab 270 hardway (vilket låter svårare än vad det är , man har grym pop från tårna och sen ser man boxen/railet hela vägen för att landa i en safe frontboard/backlip)

Sen gillade jag inte Sven's snack om att Sage inte förtjänade en pallplats. Tycker han istället borde kika in sitt egna åk några ggr istället och fundera på om det är värt att köra den bs 270 med tanke på hur han landar på railet samt bsboard 90 mute? :D http://os.viaplay.se/videos/video/sven-thorgren-han-fortjanade-inte-ens-pallplats.html

Sen är jag ju låååångt ifrån lika duktig men jag säger vad jag föredrar att kolla på och vad _JAG_ tycker är svårt/lätt både praktiskt och teoretiskt :D

Edit: haha, lät ju sjukt grinigt men alla körde ju på grymt bra och snyggt men ju mer man jämför och kollar nogrannare ju mer snöar man in sig på småskit :D

Senast ändrad:
OS-Tråden!
Jag ville bara tillägga att Sage i sitt andra åk när han failade sista hoppet fick samma poäng som Thorgren när han satte ett av sina åk i princip perfekt... Då börjar man ju undra om dom inte redan hade förhandsfavoriter. Jag säger inte att Sage inte var bra MEN en dryga 90 poäng för det första åket förtjänade han faktskt inte!
Neee... Ta in några gamla freestyleåkare som domare dom vet hur man bedömmer, skamligt!! Jag läste att Sage själv var shockad och inte alls tyckte han förtjänade första platsen, men vad ska han göra, klart man inte lämnar tillbaka en OS-medalj. Domarnas fel helt och hållet och vill inte att folk ska börja hata på fel personer då allt mycket tydligt var domarnas fel. Sen Tjäders poäng 61 på första åket... Asså 70 okej men det var fan ingen 60-poängare.

Hade man tagit bort bedömningarna så var det iallafall sjukt skön underhållning! :)

OS-Tråden!
Hasse_Lindborg sa:
Norrmannnens sista hopp och landning.. Fy fan.....
backhoppning till plattlandning...

och det "borde" ha varit två svenskar i semi.
skit händer i skicross, men det är ju fortfarande skit att det händer...

men tre fransmän i final!?

Tillbaka
Topp