OS-truppens fula kläder

camaro

Ny medlem
OS-truppens fula kläder
Varför har den svenska OS truppen gula gubbkepsar i fleece med
nedfällbara öronlappar med svenska flaggan på?

Varför har den svenska OS truppen som vanligt dom absolut fulaste
lågpris STADIUM-uniformerna av alla trupper?

Varför har den svenska OS truppen inte snygga James
Bond-inspirerade cafe latte-färgade rockar med pälskrage och en
stilenlig svart polotröja, som ryssarna, och går barhuvade som
riktiga män för att ingjuta lite jävla respekt hos de övriga
nationerna? (Stora idrottsmän kan nämligen konsten att skilja på
business och pleasure. Kung i backen kung i baren.)

Varför har den svenska OS truppen inte haft Robert Redford i
Downhill Racer från 1969 som förebild istället för Jon Skolmen ur
Sällskapsresan II - Snowroller från 1985?

Har Afghanistan inget lag i vinter OS?

OS-truppens fula kläder
En mkt berättigad fråga där Camaro. Kan det vara att vi till stora delar utgör resterna av ett backstugesittande folk utan någon form av smak, alltså ej heller klädsmak. Fart och flärd - plus möjligtvis vildsint vikingablod bör ju vara ledstjärnorna när det gäller utseendet på kläderna till OS. Det där med mössorna verkar ju direkt vansinnigt. Antagligen en eller ett par designers som vuxit på ABF-kurser samt i den kommunala musikskolan som ligger bakom konceptet. Kanske även ett par år på nån obskyr folkhögskola i Tjottahejti finns på CV"n.

Gärna Downhill Racer-inspiration (har ni kollat in filmplanschen? http://www.premiere.com/Premiere/Special/Posters/downhill_racer.html vicken kille), James Bond har ju också en garderob av rang - likt Steve McQueen.

Skall man genomföra halvhyfsade prestationer eller skall man vinna till varje pris? Ja, då skall man ju börja den psykiska mobbingen redan vid inmarschen - kanske redan innan. Varför inte lite döda vargar "som jag dräpt själv" på sig, vikingahjälmar, lite yxor i bältet och en eldkastare på ryggen! Jag ser naturligtvis boxningen som en god förebild för en fin insats i ett olympiskt spel. Mike Tyson är en fin kille som kan detta med presskonferenser, men Mohammed Ali var väl egentligen den stora förebilden inom den nischen förresten.

OS-truppens fula kläder
Ett självklart alternativ till den disktret respektingivande
spion-looken, min gode JCM.

Alltså: dubbeleggade yxor i plast, vikingahjälmar, mjödkrus och
korgar med flugsvamp på nästa OS invigning! Det är klart som fan
att Elofsson ballade ur och sket i invigningen när han inte fick gå i
Vikingastass. Den redan paranoide Mürägg hade skitit på sig.

OS-truppens fula kläder
Nödvändigheten i att gula gubbkepsar i fleece överhuvutaget existerar torde vara tvivelaktig...

OS-truppens fula kläder
Citat:"Varför har den svenska OS truppen som vanligt dom absolut fulaste
lågpris STADIUM-uniformerna av alla trupper?"

Kan kanske bero på att det är Stadium som gör och designar kläderna! men men, alla kan ju inte bli nöjda. Sen kan jag ju hålla med om att mössorna inte var det vackraste som sett dagens ljus...=)
/Josef

OS-truppens fula kläder
Josef, varför tror DU att jag skrev STADIUM.

Det är ju just det som är grejen, den stora billighetssportkedjan är
väl inte någon spjutspetsprodukt direkt. Det handlar om att
marknadsföra Sverige, våra idrottsmän och våra produkter. Vill du
köpa bandybollar billigt i storpack: Välkommen till Stadium. Vill du
ekipera ett OS-lag: sök hjälp annorstädes.

OS-truppens fula kläder
Fattar inte riktigt vad du menar men det blir nog bra ska du se... Dom har ju inte Stadiums grejer när dom tävlar eftersom dom då har sina egena sponsorgrejer då... så det ska nog gå bra.
men om man vill ha många bandybollar billigt så är det ju bra att stadium finns i alla fall... *ironi*...=)
Ha en bra dag
/Josef

OS-truppens fula kläder
Strunta i kläderna - huvudsaken är att de tar medaljer och har skoj! Jag tycker dock också att de kunde få lite mer "roligare" kläder.

OS-truppens fula kläder
Stadiums bandybollar är ju inte min favorit, handlar aldrig mina bandybollar där.

Ej heller min vinterekipering sker på nyss nämnda ställe. Anledningarna till detta icke-tilltag är ju många, men en är ju att det ser ju inte så festligt ut. Ändock brukar jag ju inte representera Sverige vid olympiska spel längre. Skulle jag det blir ju tilltaget med Stadium är mer fel. Fast vildsint hade jag ju blivit om jag var tvungen att visa mig på TV inför hela världens folk i den typen av produkter. Är detta orsaken till den svenska medaljskörden hittills?

OS-truppens fula kläder
Nu skall vi inte klanka på Stadium! Faktum är att jag handlar så gott som alla mina pryttlar på Stadium... Ojdå, har visst inte varit i närheten av något OS-lag heller...

OS-truppens fula kläder
Nu känns det som om alla här hatar Stadium...=O o så sitter jag här i min ensamhet o försöker försvara dom...=)

Men det som är svårt när det gäller OS-kläderna är ju att det ska passa alla...Det ska ju passa till allt från konståkare till hockeyspelar vilket gör att det är ganska svårt o göra kläder. Sen kan jag ju meddela nått som kanske är tragiskt i era ögon o det är att Staium ska göra alla kläder till dom två nästkommande os:n oxå...=)

Klart att jag fattar att dom flesta som skriver här inte går till stadium när ni ska köpa era grejer. Men stadiums idé är ju lite att det ska passa dom flesta och då blir det svårt o tillgodose allas behov. Jag skulle antagligen inte heller gå till stadium om jag åkte mer seriöst...??!!!

Har du viljan har vi resten (Stadiums slogan)

/Josef

OS-truppens fula kläder
Där tror jag att JCM slog huvudet på spiken. De vågar helt enkelt inte visa upp sig nere på torget i den vita kreationen.
Fast å andra sidan hade ju östtyskarna en härlig outfit i Lake Placid 1980, bajsbrunt med röda och gula revärer. Och de tog ju en massa medaljer...
Men svenska modet har ju varit lite tvivelaktigt förut. 1992 stoltserade truppen med döda får på sig och i Lillehammer såg ju kepsarna ut som ett överskott från lapplisornas lager. Fast det är ju alltid kul att gå runt och bråka med felparkerare...

Dock måste jag ge en eloge till den gode Bermudarepresentanten som följde landets tradition och knallade in i kortbrallor. Men sånt förekommer ju bara i den enda riktiga vintersporten!

OS-truppens fula kläder
Men va fan.

Snyggt är snyggt. Fult är fult. Det spelar väl ingen roll om du är
hockeyspelare eller backhoppare?

Att ett lågprismärke får representera Sverige vid världens största
och mest betittade idrottsevenemang betyder bara en sak: att
Sverige är ett lågprisland med dålig smak.

Men ha fula kläder ni om det är värt ett lite billigare pris på
bandybollar.

Fattiga stackare.

Tillbaka
Topp