oseriöst

oseriöst
Vill bara säga att skidåkare är man så fort man har ett par skidor på fötterna och åker ner för backen, oavsett om det är en barnbacke eller ett s.k. stup eller liknande...
Snowboard, gäller samma sak enligt min mening...
Fråga nån, kolla snowboard åkaren! JA! vad säger du annars, vad kallar man nån som står på ett par lagg eller en bräda?
Jo skidåkare eller snowboardåkare!

Sen att nån säger att vi yngre inte ska uttala oss i saker vi inte förstår, typ politik!

Vad fan vet ni om vad jag har för politiskt intresse?

Jag lovar att jag garanterat skulle ta alla fula jä*la gamla rävar här i en politisk debatt! (ok, jag vet att alla mina inlägg angående de heta ämnen som funnits på sistonde varit något fula och icke konstruktiva, men man måste få larva runt lite)

ni tror att bara för att ni är gamla och vet allt! Visst ni vet garanterat 100 gånger mer än mej om skidåkning och liknande!

Men som sagt, politik, jag lovar (utan att jag ska få hatbrev skickade till mej) att jag tar många i både debatt och kunskap om detta ämne!

Men resten! snälla!

edit: jag vet att detta är ett skidforum och ska inte dalta detta egentligen, men blir så jävla less på att ni som är runt 30 tror att vi är totalt jävla nollställda i allt!

edit2: Alla som klagar på marcus inlägg, visst han är nog den mest störande larvigaste skribenten på detta forum! men kolla de av hans inlägg som faktiskt är konstruktiva! dom är mycket bra skrivna!

edit3: Jag vill inte säga att alla gamla rävar här inne inte har mer innanför pannbenet inom många fler områden än oss "youngsters" men visa det då! istället för att säga att vi är dumma snorungar som inte får ha åsikter!

EDIT4! : Vet att det här inlägget är totalt urspårat! men jag ber bara er äldre (och ni som tror ni är äldre) att tänka till, vi ska väl respektera er för eran ålder, visdom, kunskap och erfarenheter! inte bli sura för att ni har så mycket förutfattade meningar! har jag fel?

oseriöst
puttefnask(putte efter far din och fnask efter mor din):
läs mina två första inlägg, vad kan du hitta som e så dåligt med det?? du måste ju hålla med om att du tycker "brantåkare" e bättre än alla andra på berget..Kan du svara på frågan du ställde till "oss" och som jag ställde till "er"?? Är DU sponsrad,vd eller kan marknadsförning??

oseriöst
Hå, hååå, håååå,...dags att dra i tömmarna lite å hålla kusen här. Här händer grejjer! Eftersom jag är så gammal är jag per automatik långsam också.

David_Spruce är upprörd, sårad och förbannad, sannolikt för att han känner sig träffad. Det unga egot är bringat ur balans vilket förmodligen endast är hälsosamt. Jag misstänker dock att det är hans egen brasa han försöker hälla petrokemiska produkter på. Vilken hetta, vilket engagemang! Så sant, jag håller med, bensin värmer.

Jag antar att du förstår innebörden av ordet "generell", jag orkar inte hämta ordboken nu, men en synonym är väl ”allmängiltig”, d v s jag gör det man egentligen inte får, dra alla över en kam. Väcker alltid känslor, osvikligt! Jag anmodade också hugade att ta åt sig av mitt, jag erkänner, lätt plumpa påstående, och jag var sannerligen inte nödbedd.

Jag är dock den första att erkänna INDIVIDEN, om nu bara individen har modet att ge sig tillkänna, och inte enbart låta sig ledas till en schavott av fördumning i form dokusåpalogik, tabloidpåståenden, halvsanningar, snurrhopp-shower (inomhus!) med gapiga speakers, TV3-nyheter, för många P-rullar på datorn, snedvriden sexualuppfattning, och diverse grupptrycksrelaterade aktiviteter (men fan så cooola) som leder ryggbrott och livslång invaliditet, förmodligen även till andligt dito.

I vissa kretsar kalls det här ”kritiskt tänkande”, ett prima litet uttryck att kontemplera över. Om någon nu till äventyrs känner sig träffad, fine! Det kanske det startar en liten process nånstans.

Marcus! Jag måste motvlligt respektera dina ambitioner. Du har säkert en vision och sikte på framtiden på ett sätt som andra i din ålder bara kan drömma om. Men är du färdig att starta än? Jag är skeptisk….Du saknar ju fortfarande perspektivet! Jibbers drar hem modellerna, tjena, who’s interested? Modelhemsläpning har f ö varit varit en aktivitet i urminnes tider. Jag kastat skit? Tolka rätt för tusan! Din ton allmänt anser jag vara under all kritik (och vad tjänar du på det?)!

Loosers, ja jag erkänner direkt! I ert perspektiv, såväl som vårt finns looserbegreppet cementerat. Definitionen är dock glidande, och där kommer åren in igen. Några jala loosers avlade lille Marcus nån gång, likväl som jag avlade 2 grabbar. Om nu modellerna var inblandade här är möjligen endast av biologiskt intressant. Vinsten har i mitt fall ärligt talat varit enorm, och jag antar att someone loves little Marcus too. Under resan vinner man OCH förlorar, OCH vinner OCH förlorar….och dör…blir slutgiltig looser…så rätt (fan trot)!

Skidpryot då? Fan du vill ju bara ha krig! 28 bast och skäller på detta viset! Skäms påsse!

Som avslutning lite David-matte. Han är 20 år och har gjort 100 saker mer än mig, tror han. Anta då att ACE vid 20 års ålder hade gjort 100 saker (lite lågt m a p lill-Ace:s nyfikenhet och aptit på livet, men ok) och nu är 48. Hur många fler saker har Ace gjort än David nu? Jo det blir ju 100 + 140 = 240 saker det! Ska jag lista upp dom?

Eftersom jag är så gammal måste jag sova nu….
Ta ta

Eder Ace DG

PS Å så en liten sista repetition: Kritiskt tänkande skadar inte.

oseriöst
Marcus: Det jag skrev var att gammlingarna var överlägsna på att formulera sina inlägg, dvs ingenting om det faktiska innehållet. Jag skrev också att det är synd eftersom att det gör att debatten därmed är lite ojämn. Sen så finns det en gnutta ironi i inlägget också.

oseriöst
Men med anledning av ACE DG angrepp på dina föräldrar (som kom in medan jag skrev mitt inlägg) är jag beredd att gå med på att du inte behöver höja nivån på inläggen; de har just sänkt sig till din.

Vad gör du nuförtiden för övrigt?

oseriöst
Ace:
Jag ska som du antog, inte starta någon rörelse än på några år.. Möjligtvis när jag är runt 25 och rest runt lite.. Men tyvärr är det så att man ibland kastar ur sig saker för att jävlas, precis som ni äldre har gjort ikväll(även jag).. Inte alla dock.. Det som är oroväckande är att så många äldre anser sig vara bättre människor än oss yngre! Min far är i din ålder och han har skills både på skidor och skridskor(åkt många farliga rännor och spelade i landslaget på sin tid) men saken är den att han är ödmjuk och accepterar att folk inte valt den vägen han gjort..EX: jag sket i att spela hockey och åkte aggressive inlines när jag var (extra)liten, inte sågade han det jag gjorde utan stöttade mig för att jag hade kul.. Det lönade sig, jag fick sponsorer och fick resa runt i sverige på tävlingar och ha roligt.. Sen så kom en ryggskada in och satte stopp för åkningen men det e en annan historia.. Tycker inte du att huvudsaken är att ha roligt och utvecklas i det man gör?? Kommer du såga dina ungar om dom vill "jibba istället för att åka offpist?? När det väl kommer till kritan så tror jag du tycker det är kul att dom försöker göra nått av sitt liv, oavsett vad det blir!! eller hur??
PEACE....

oseriöst
Suck k-w, du läser slarvigt. Begreppet loosers i det här sammanhanget syftade på din och Marcus egen FÖRÄLDRAGENERATION. Även undertecknad räknar in sig där. Men det blev väl för svårt...

Måste börja köpa Fantomen igen tror jag...

Sov gott!
/A

oseriöst
k-w:
läst dom två första av mig?? e dom så låga tycker du?? om vi ska skippa den här tråden så har jag flyttat till Idre och pluggar, åker även lite skidor när det finns tid..tror bryske o mike ska komma upp o hälsa på!! har det kommit nå snö än?? peace

oseriöst
Marcus, för tusan vi börjar pendla in oss så här på nattkröken! Montera av skalet och du hittar detaljerna. Trevligt! Jag respekterar individen, som jag sa. Respekt och ödmjukhet ÄR honnörsord för mig. Men sanningen och säga blir dina inlägg lite väl skruvade för att i alla lägen kunna behandlas så. Uveckling OCH kritiskt tänkande är uttryck som jag vårdar, make no mistake!

Bedtime
/A

oseriöst
ACE: Ibland blir det sådär ruskigt svårt... Får sätta mig ned med SAOL nån dag... Vidhåller emellertid fortfarande att du uttryckligen beskrev just Marcus föräldrar som förlorare...

Marcus: Nej, jag vet att du kan om du vill. Det finns just snygga och mindre snygga sätt att hacka ned på folk.

Idre låter inte så tokigt... Måste bli en del åkning då. Inte en tillstymmelse till nått vitt på backen här än så länge... Är det okej om jag hänger med våra gemensamma vänner? Börjar bli lite trist att bara stå på ryamattan med laggen på och drömma...

oseriöst
visst e det lungt.. antingen får ni bo på mitt rum(internat) eller så finns det gästrum(ingen lyxsvit) som e billiga.. Ett dubbelrum som man får plats tre i(om man vill) kostar 100kr natten, blir ju typ 33spänn per pers. som ska bo där.. e ju inte så farligt..sen så tar det en ½timme till idrefjäll.. snacka me mike!! peace

oseriöst
Ska fatta mig kort.

Putte: Jajamen jag ska ner till Chamonix igen, träffa jag dig förra året? "Bor" på South bar från och med 3:e jan.

Ace: Välformulerat inlägg! -applåder- Vill dock informera dig om att nej, jag är inte upprörd, sårad och förbannad, det krävs GANSKA mycket mer för att uppnå det. Sen det där med livserfarenheter. Det jag menar är att jag har andra intressen, uppväxt, social situation än du har och därför andra erfarenheter och ser saker och ting på ett annat sätt.

Till exempel: Var med i 2 bilolyckor med 3 veckors mellanrum där jag voltade 3 varv av motovägen i 110 knyck och sedan blev påkörd bakifrån och fick whiplash. Går nu sjukskriven och till sjukgymnast 2 ggr i veckan eftersom jag inte kan jobba ihop pengar för att klara en säsong till. Bara en sådan enkelt sak får mig att se på saker och ting på ett annat sätt. Det var SÅ jag menade med livserfarenheter.

oseriöst
Marcus: Låter kalasbra! Har köpt nya åkdon som jag gärna vill testa. Suger i allmänhet ganska hårt i skidtarmen just nu... Det är väl därför men man ägnar sig åt sånahär disskussioner.

Undrar fortfarande vad som är tuffast, jibb eller storaberg?

Måste ju veta vilken image jag ska ha i liftkön och i värmestugan i vinter...

oseriöst
k-w:
stora berg är grymt, ska ner till alperna två veckor lite senare och köra offpist.. men som vardagsåkare gillar jag att framställa mig som jibber!! =D.. men snacka me grabbsen och fixa så ni kommer upp!! vad för skidor har du köpt?? peace

oseriöst
Än en gång har tråden spårat ur till en duell mellan det gamla- och det nya gardet, känns som om det ursprungliga spörsmålet/påståendet glömts bort.

Själv sållar jag snabbt bort de trådar som verkar ointressanta genom att läsa rubriken, lyder den "vad har ni för skidor" så behöver man ju inte klicka på den, är det istället "var köper man oakley-bla-bla:s" och man letar efter just sna goggles är det väl bara att le och klicka på...

Om alla bara fick ligga lite mer skulle det säkert vara mera kul och mindre tjafs här...
-ska vi starta en kontakt-annons-tråd? ;)

oseriöst
hahaha.. nu går vi och lägger oss superhjälten!! vi lägger ner allt dåligt bakom oss och kramas istället!! KRAAAAAM på dig!! och dröm sött!!

oseriöst
Du har helt rätt superhjältar måste oxå sova. Men jag tänker inte fjolla mig å hålla på. Så...jag går och lägger mig nu på min spikmatta...och säger nåt coolt...sover med ena ögat öppet...

skidpryot - ...

oseriöst
Ok jag kommer in sent i debatten men har nu läst igenom det som hänt under em och natten.

Klart att ett inlägg av Ace kaliber rör om i grytan och att folk kan ta sig illa vid, jag tror dock inte att det var meningen med inlägget, rätta mig om jag har fel Ace kanske vill du jävlas. Med Ace resonemang, som Dave Spruce tolkar det, att inga under 48 år får sitta i riksdagen, eller företagsledningar är ju fel. Vist får man sitta i riksdagen och företagsledningar även om man är under 48 år men hur många ynglingar tror du sitter i riksdagen eller företagsledningar, inte för att man kan jämföra de båda men ändå?

Jag kan ju bara tala utifrån min egen erfarenhet inom arbetslivet och företagarvärden. Jag tycker att det är glasklart att vi ”unga” och där med oerfarna står för ett mindre ansvarsfullt arbete men också där av har en större möjlighet till att prova nya idéer och lösningar på problem, unga människor är kanske mer risktagare av den enkla anledningen att det inte vet vilka risker och konsekvenser det kan medföra. Vi kan ju dock påverka företagets ledning och komma upp med idéer men det är ändå ledningen som i slutändan fattar de viktigaste besluten. Ja det finns en liten klick unga, kalla de företagsledare, som förökade sig som råttor under it-hysterin men så kloka beslut vet jag inte om de fattade vi har ju facit idag eller hur?

Jag tror att ju mer komplext ett problem blir ju mer referensramar måste man ha för att fatta ”rätt” beslut. Referenser skaffar man sig inte genom att läsa tonvis med böcker och lära sig häftiga citat av poeter och andra diktare. Referenser får man av att uppleva händelser och av det man gör och kanske främst när man får se konsekvenserna av det man gjort. Vist finns det gamla surgubbar som verkar hata allt med förändring och nyskapande men de tar död på sig själva enligt mig.

Sen att vi yngre kanske bränner förbi de äldre i outpisten kanske resulterar i att de sätter oss på platts här i erfarenhets racet det är väl helt acceptabelt. Hur var det nu, kompenserar man förlorad spänst med prylar, det kommer jag att göra, jag kanske redan har börjat?

Leder!

Och ja vad är det här med diskussionen om toppturerna hur kom de hit? Vad har hänt med diskussionen om 101 sätt att blanda fernet med whatever? Och maecus e and co planer på att starta eget låter ju spännande, hur ska det gå med din "kukenifittan" argumentation?

oseriöst
Det här blir ju roligare och roligare.
Ungefär som att starta ett slagamål och gå åt sidan och titta på.
Av den stora mängden svar har jag förstått att få hajat huvudfrågan.
Skall förtydliga mej.
Läs nu det här flera gånger ni som inte hajat.....
Hur kommer det sej att riktig information, ge och ta, får mindre utrymme än skitsnack?????
Det var huvudsyftet med min startfråga.
------------
I franska alperna runt Tignes Val Disere är för närvarande snöläget bra över 2000 m och turåkningen bra på gräsbevuxna sydsidor. Det fick jag från en säker källa igår. Det är ingen ploj utan sanning.
Det är vad jag menar bra information.

Frågor som hur och var man blir full gratis på snabbaste sätt som någon frågade för inte så länge sen är för mej och jag tror dom flesta ointressant.

För att hitta på nåt nytt är kanske är dags att årligen utse den som lyckats samla mest stilpoäng i dumhet och svammel.

oseriöst
##########################################

Det finns bara en sak att säga om sådana här diskussioner, jag citerar:

"Arguing over the internet is like competing in the paralympics - even if you win you are still a retard..."

oseriöst
Ok denna dialog har spårat ur!?

Under tiden ni har hackat på tangentbordet och klankat ner på varandra i saknad av snö så har jag köpt snö kättingar till bilen, fixat nytt takräcke, vallat skidorna, kollat på utrustning bla nya skidor kläder transivers (säkert felstavat men det rättar nån snart :)) Min Tjej har hotat med att skaffa hund som skall leta reda på mig i en lavin. En hund! Kan man knöla ner en Hofawart (hund) i ryggan och sen gräver den en tunnel ut snömassorna?

Sen har jag varit som medföljande, stöd, samla pluspoäng hos tjejen osv. på en hästhoppnings tävling där hästfan fick spatt på väg till inhoppningen, stegrade sig och tänkte kicka in skallen på oss. Hästen skenar iväg och jag får lubba som en galning på Veronas slätter bland vinrankor och leta reda på skiten. Det slutade gott men borde filmats..

Det är vad jag gjort och på Söndag drar jag till bergen och letar liftar som öppnat.

// 30 år gammal har alltid maxskiddagar som går att få för mig, tycker inte om ärtsoppa.

oseriöst
Ohlala...det här börjar utvecklas till den bästa debatten på länge! Från gubbfans inlägg som faktiskt var sakligt (det vill säga var inget personangrepp utan angrep en attityd/beteende)har det nu övergått till riktigt underhållande åldersfixerade personangrepp.

Dessvärre måste jag konstatera att det var vår högste beskyddare av det rena skäret, ACE den gamle, som ledde in diskussionen just på åldersskillnader. (Är det 50-årskris på ingående? :-))

Personligen skiter jag fullständigt i hur många säsonger "marcus e and co" m.fl. har lyckats överleva på vår jord. Vad som faktiskt skrämmer mig är de ytliga och ytterst naiva värderingar som framställs i marcus och andras inlägg. Och vilken uppsjö med fördomar som pumpas ut utan urskiljning.

"...vi jibberz drar hem modellerna som ni gamla lortgubbar köper tidningar för att få se lite av o..."

Jag när en stilla förhoppning om att han driver med oss, men är inte helt säker...

Hursomhelt är det här en uppfriskande debatt som är ljusår bättre än inlägg typ: "Vilka skidor har du?" och "Vilken är Sveriges brantaste backe?"

;-) / MM

oseriöst
På initiativ av gammlingarna ska vi alltså gå tillbaka till trådens ursprungliga mening.

Självklart vore det kul om andelen diskussioner om toppturer vore högre på freeride. Samtidigt kan trådar om snowblades och vipkort stundtals vara ganska underhållande...

Alla diskussioner om häftigast goggles, säckigast brallor och hur man får tag i en sån hjälm som jon har vill jag hänvisa till http://www.fatski.net/ . Särskilt signaturen jibb_nisse har bidragit med några brilianta inlägg.

oseriöst
Citat:
"Med häpnad ser jag att en idiotisk diskussion ang Canada Goose samlat 71 svar och 3057 som kollat.
Samtidigt har forumets mest seriösa del Toppturer samlat motsvarande 36 / 103".

Å nu har du 73/1390 här... kan det bero på att det är en idiotisk diskussion?

b3neath har rätt som vanligt, även om han uttryckte sig lite politiskt inkorrekt...

oseriöst
http://www.fatski.net/

Vill bara ytterliggare framhäva mitt länktips. Funktionen att det första som möter en illa förbered besökare på varje "riders" sida är en lista över alla coola prylar åkaren i fråga innehar. Att en inlägg som fått många svar helt enkelt behandlar vilka brudar som gäller just nu gör ju att det känns väldigt seriöst. Misstänker dessutom att skaparen av sidan var en av huvudpersonerna i slitzdebatten.

Möjligen kan man se detta som ett varnande exempel och en uppmaning till alla fr-användare att åtminstånde hålla en viss standard på sina inlägg...

oseriöst
Trivsam liten trüd det här... och jämfört med KW:s länktips till Fatski sü framstür ju SAMTLIGA av FR:s forumsdeltagare som medlemmar ur självaste Nobelpriskommitén (med kanske nügot enstaka inhopp frün en lägre stüende varelse frün Svenska akedemin...) büde vad det gäller sprük, djup och känsla! Freeride -snille och smak? ;)

oseriöst
Marcus: Jag förstår fortfarande inte varför du ska dra in könsord och grova förolämpningar så fort du stör dig på något. Folk som kallar min morsa för fnask spöar jag upp. det är en punkt där.

Det går inte att göra sånt över internet, men dra inte in min familj i en diskussion! Det är en bra bit över gränsen för godtyckligt ok.

Vad gäller marknadsföring så har jag jobbat med det vid flera tillfällen, både tagit fram större kampanjer och jobbat med målgruppsbestämmningar.
Jag har varit VD i två olika bolag under ca fem års tid.
Jag har varit sponsrad vid några olika tillfällen under min karriär, dock inte som helproffs utan mer med utrustning och vissa reskostnader mm.
Jag är per def. även VD nu, men då jag inte har några anställda i mitt nuvarande bolag så räknar jag inte in det.

Du behöver jobba VÄLDIGT mycket på sättet du hanterar människor. Det är stor skillnad på att säga att någon är dålig på att åka skidor respektive att kalla någons mor för prostituerad.

Fram till att jag fått en ursäkt från dig så existerar du inte längre i min freeride-värld.

oseriöst
Dave_Spruce: Träffades, nope, men om det är du på bilden så känner jag igen dig från förra säsongen. Var bara i Cham några dagar och bunkrade, bodde några mil norr om Verbier förra året.

Ramlar säkert in på South bar under säsongen iår också... :-)

oseriöst
PUTTE:
Att behandla folk rätt,det kan jag!! Förutsett att dom inte kommer och är otrevliga,spydiga och nedlåtande som du har varit under hela detta inlägg!! Det jag skrev var ett väldigt gammalt skämt om ett smeknamn, det borde ju du veta som har perspektiv och är grundligt lärd!!(att det var ett skämt). Men när ska du be oss andra om förlåtelse?? För du är inte mild i dina påhopp!! Så kan du nu svara på min fråga som lyder: Vad skrev jag i mina två första inlägg som var kränkande mot dig eller någon annan på fr?? Men som du sa, "fram tills jag får en ursäkt från dig så existerar du inte längre i min freeride-värld" !! Det kanske är bra om det blir så!! För då slipper jag/alla ditt eviga gnatande om ovidkommande ting som inte rör det vi pratar om..
Men eftersom jag är en god kille/man så ber jag om ursäkt för missförståndet!!!NÖJD???
Peace på er alla!!

oseriöst
Marcus e and co, när har putte varit så otroligt nedlåtande att man måste ta till skamgrepp i ett desperat försök till motangrepp? Var de det där med läskeblask eller?

Leder

oseriöst
hahaha..hjälten har dykt upp igen!!! whhhooooaaaa.... PEACE på dig!!!Jag ska absolut åka till åre denna säsong och få känna på riktig offpist..Kul att du är utvilad!!

oseriöst
Putte: Känner igen mig? Är det möjligt.. slira gärna in på Spyan i vinter (gärna v9) så kan vi hugga några fernet, några bira, skryta om vilken couloir man åkte i idag och skratta och pecka på canada goose beklädda fjållträsk-brats som sladdar rundor i högklackat och mockasiner.

oseriöst
Hej alla. nu har jag läst allt ( tog ett tag) och har kommit fram till en eller två anledningar till att det är mer skit trådar på detta forum än vad man skulle vilja ha.

Många här vill diskutera den ädla sporten skidåkning, ge tips å trix och dela med sig av sina erfarenheter i allmänhet. Har jag förståt det rätt där??
Men hur tror ni att en "vanlig skidåkare" ens skulle komma på tanken att våga ställa en fråga på detta forum: Vad jag menar är att om någon ställer en ( enligt vissa här) basic fråga här så blir han/hon genast påhoppad utav nån j*vla beservizzer.
Jag menar ingen vill känna sig som en idiot. Såg en tråd som handlade om vallning och frågan löd "vad kostar det att valla och slipa skidor i Tandådalen".

ALLA SVAR: GÖR DET SJÄLV!! Va killen frågade en enkel fråga, (men vissa måste tydligen hävda sig och alltid visa hur enormt insatta dom är i skidvärlden) och dom fyra första inläggen var samtliga med undertonen " om du är en äkta skier så gör du det själv".
Jag drar självklart inte alla över en kam, det finns många här som är hjälpande själar när det kommer till sådana inlägg.
Men om vi vill ha mer seriösa diskutioner så kanske man ska tänka på att inte dumförklara var man som gör en tråd under ens egen kompetens, utan hjälp till istället eller H*LL K*ÄFT.

Och nej jag menar inte att allt behöver vara så seriöst, eller ens relevant. Men man kan vara lite ödmjuk, även om man är störst, bäst och vackrast..

Akta så att inte armen hoppar ur led, medans ni försöker dunka er i ryggen..

ha d.

oseriöst
Marcus: Jag tänker knappast sitta och försvara mina handlingar inför dig. Men när jag kallar dig namn så håller jag mig till dig och ingen runtomkring. Ursäkt accepteras. Du behöver inte be om ursäkt för något annat, jag utgår ifrån att du inte vet bättre. "alla med humor" - fan vet om du har en aning om vad humor är? Att skratta på andras bekostnad? Att inte visa hänsyn och gapa högljutt och skriva peace längst ner på varje inlägg? Tveksam om vi har samma humor!

Dave: Fan vet, men några vändor till "brottsplatsen" lär det väl bli iår också... Det är det fina med cham, "fiskarna blir bara större för varje år". Spyan, nytt smeknamn på Southbar? SB fanns ju inte när jag ägnade mer tid därnere, rätt nytt om jag inte missminner mig? Svenskägt dessutom om jag inte missat något helt... Bra kanske man inte blir utkastad bara för att man är på fyllan därinne då. Fransoserna har ju lite underliga ideér ibland om det där med barer och drickande... hmmm... kan ju ge dig en lektion i ybklighet också, så kanske man kan få en tillbaka i ödmjukhet?

Xtrem: Bra sagt, men, ibland går det ju bara inte att hålla käften...

Jag har inga problem med att visa folk som är tjugo, eller under, respekt för att dom är duktiga, men det är ytterst få som visar mig hur duktiga dom är genom att skriva hur bra dom är i ett forum på internet!

Som dave Spruce skrev, vi kan väl ljuga om det i baren istället, ni får dricka vatten om ni vill! Så kan vi ta några åk ihop dagen efter! Jag kan bjuda på ett gapskratt genom att ge mig ut i nåt bigjump också! ...

ooooovver and ooout (blev det bra pryot... väldigt mycket allvar där, men jag kände mig lite allvarlig och dämpad, kan ha med regnet att göra...)

oseriöst
putte:
Förmodligen så har vi inte samma humor, men det kan man inte begära heller! Vi har säkerligen helt annorlunda bakgrund än den andre och därför annan humor...Men skrattar på andras bekostnad gör du varje gång du småler och håller med någon som är taskig mot en annan individ här på fr eller i vanliga livet..Visar hänsyn gör jag lika mycket som du, så det behöver vi inte gå in djupare på! Samma sak gäller högljudhet..Peace skriver jag till dom som jag menar det till, i våra ögon(öron) betyder det mer som: Ha det bra och ta det lungt.. Förstår du? Så nu säger jag det!!!
PEACE

oseriöst
+ en liten notis putte!!
Vi har inte sett något bevis på hur duktig du är!! Men inte är du blyg att berätta om det, eller hur!! Upp till bevis nu gammelgubbe!! ;).. Nu skriver jag det igen!!
PEACE..

Tillbaka
Topp