Österrike 2002-2003

Asa_R

Ny medlem
Österrike 2002-2003
Jag har planer att försöka få jobb som skidlärare någonstans i Österrike 2002-2003. Jag kommer att åka någon gång i början av dec. Om någon har samma planer eller har några bra tips på någon skidskola, vad man tjänar, vad det kostar att bo...osv så svara gärna. Detta är min första säsong i alperna så alla tips är välkommna.

Åsa

Österrike 2002-2003
Badgastein är det ju ganska lätt att få jobb på skidskolan, om man går sts kurs. Fast gör inte det. Jobbet på skidskolor suger (Iaf där) Bara åka ner och leta annat jobb, ingen fritid som skidlärare och du får typ bära små barn på ryggen som vägrar åka ner för pisten.

Österrike 2002-2003
Ja skulle kunna tänka mig att tipsa dig om att inte jobba där nere överhuvudtaget!!! Om din ekonomi tillåter det?? Det är bättre du jobbar hemma i sverige o åker ner senare i januari o bara åker!! Tror du tjänar lite bättre här hemma o sen missar du inte alla fina puderdagar!!! Sen det där med boende är väldigt svårt att säga.. Det gäller att du har tur o hittar nåt billigt!! Men ett tips är att du beställer en katalog över veckolägenheter, o sen börjar (tidigt på året) ringe runt o försöka få ett bra pris.. säger du att du ska stanna hela säsongen så brukar man få ett bra pris!! Ju tidigare du ringer o bestämmer nåt desto lättare är det att hitta ett ställe där du kan bo hela säsongen.. Personligen tycker ja inte att man ska betala mer än 100 Skr/natt/person.. Vi betalade ungefär 75 kr den gångna säsongen i Österrike... Fråga om det är något mer du undrar över!!!

Österrike 2002-2003
Gå på newstreams linje, jobba i Sverige eller ännu hellre i Norge (lönerna är mycket bättre där) och åk sen ner och softa i Alperna. Annars kan du ge dig den på att du får ett skit jobb med kass lön och att du jobbar alla dagar med bra snö.

Skidlärarna i kitzbuhl jobbade sex dagar i vekcan och hade alltså en dag för egen skidåkning resten av tiden fick de släpa runt små barna alternativ gamla odugliga tanter i pisterna.

Kort sagt jobba i Sverige och åk ner till alperna och ta de lugnt och gör vad du vill.

På tal om boende så fixade jag det på plats och betalade 230 eller om det var 250euro i mån.

Du förresten åker du själv? Säg till om du är intresserad av att ha nån med dig på nerresan

/ph

Tillbaka
Topp