OTG goggles för barn?

• Trådstartare Trådstartare H_L
  • Start datum Start datum

H_L

Medlem
OTG goggles för barn?
Hej.

Min dotter på 5 år behöver glasögon även när hon åker utför. Hennes goggles funkar inte alls att ha utanpå glasögonen (hade inte förväntat mig det heller...). Har kikat runt utan att hitta några OTG varianter på goggles för barn/små ansikten.

Nån som har nåt bra tips?

Tackar ödmjukast!

OTG goggles för barn?
Hmm... ändrade sökningen en aning så fanns det en hel del. Dock inga svenska butiker. Tips är fortfarande välkomna, tack!

OTG goggles för barn?
Ett tips kan vara att ringa till de välsorterade butikerna i er närhet. De flesta bättre butiker har även juniormodeller av OTG-goggles i butiken men kanske inte på hemsidan. Tror att en juniormodell kan passa om än kanske lite stora.

Lycka till!

OTG goggles för barn?
Många vanliga barngogglar är OTG. Passar sådär till större ramar, men om din 4-åring har normala barnglasögon så brukar det passa.

OTG goggles för barn?
Hej,

Min dotter är 9 âr och vansinnigt närsynt sedan 1 1/2 âr tillbaka. För att inte hon inte ska âka med sina glasögon , fixade optikern sâna här clips, som man 'clipsar' in goggles, och som är enligt den styrka som hon behöver.

Funkar jättebra.

/ Jane

Senast ändrad:
OTG goggles för barn?
Tack för svar. De han hade sen tidigare passade inte så jag har beställt två olika par. Ska kolla clips med hans optiker, men misstänker att det blir en rätt dyr lösning

Tillbaka
Topp