Otg skidglasögon

Shota

Ny medlem
Otg skidglasögon
Jag har ett problem att jag har glasögon så jag har svårt att hitta skidglasögon.Nån som vet nå bra skidglasögon som man kan ha glasögon i?jag har inte råd att köpa linser.

Otg skidglasögon
Om jag vore du så skulle jag lägga nån hundring på endagslinser. Dessa kan du använda under den/de veckor/dagar du åker. Enligt min mening är det livsfarligt att ha sina glasögon under googles...
Hur många gånger har inte goggels slitits av hjälmen under en vurpa?? 1: Inte kul att loosa sina 2000-5000 kr glasögon. 2: Om se går sönder och du mot förmodan skulle få in glas, bågar mm. i ögonen så tror jag att du hellre lägger 100-200 kr på endagslinser.

Otg skidglasögon
Alltså jag har ett par 2 år gamla scott otg men dom immar som bara den.Jag har tänkt på det hära med laseroperation men man måste vara 21 för de.Linser kostar cirka 345 per månad och jag är uppe i backen typ varje dag

Otg skidglasögon
I så fall är det väl bara att prioritera. Men jag skulle ändå lägga ut för linser.
Laseroperation är kanske inte det billigaste allternativet. Beställ linser över internet så kommer du undan för runt 250 i per månad.

Otg skidglasögon
Cébé har en riktigt stekig otg-modell som tyvärr verkar ha försvunnit från deras hemsida, den kostade ~250kr, finns bl.a. på intersport. Funktionen kanske är lite si och så men hey! funktion är väl inte allt alla gånger? de ser ut som något James Bond kan ha haft på sig i "For your eyes only".

Otg skidglasögon
investera i linser för tusan!

det tjänar du lätt på i all möjlig bekvämlighet hela tiden...
och är man lite yngre som du så kan man kanske be päronen om spons på åtminstone halva linskostnaden...?

Otg skidglasögon
Jag har haft litet av samma problem.
Och provat med linser, men haft problem på hög höjd med att linserna åkt på sne. Vid en fråga hos en duktig optiker påstod han att ögonen på höjd kan bli torra och därav linsproblemet. Har någon haft samma?

Till denna säsong har jag fixat ett par slipade solbrillor.

Tillbaka
Topp