Ovanligt mycket slitage på skida!?

Imouse

Ny medlem
Hej, Inhandla mig ett par nya K2 disorderly förra veckan och har nu varit uppe i vemdalen och har då kört mycket hårt i parken.
Dock har skidorna blivit riktigt slitna i kanterna (mindre hack, mest på grafiken) samt fram och bak (mindre hack, mest på grafiken.
Visst jag är nybörjare och man lär sig med tiden, men på ett ställe är det ett snett jack i skidan på kanten som jag tror går ner till kärnan och jag undrar helt enkelt om det är jag som kör helt fel... eller är det normalt med tanke på att det är första året jag kör riktigt hårt och kan man åtgärda det på något snyggt sätt ?

Edit; Hur är år skidan av att få vatten/snö i kärnan ?

Daniel.

Senast ändrad:
Okej, efter att ha läst din totalt kryptiska text med mongolid svenska så kan jag svara dig att:

alla skidor slits på det här sättet, det är bara att leva med det.

är det ytan på skydorna som går sönder?

Om så är fallet så är det vanlig. Händer på nästan alla k2 skidor i factory team serien.

tror det hänt samma sak med mina atomic punx, fast på ovansidan av skidan bakom ena bindningen, där har det skavts bort lite så att det kommit in till kärnan. tror det kanna komma från om man landar lite skevt så att man landar med ena skidan lite på den andra. tråkigt men jag tror man får räkna med det. ja ska i alla fall kolla upp om det är dåligt om det kommer in vatten i kärnan

theseb sa:
Okej, efter att ha läst din totalt kryptiska text med mongolid svenska så kan jag svara dig att:

alla skidor slits på det här sättet, det är bara att leva med det.
hahaha , såg det nu :)

man kan inte slippa till lite på ytan så det inte blir helt plana sidor utan lite rundade ?

K2 extreme och disorderly slits väldigt lätt och fort jämfört med andra skidor.

Måste hålla med theseb att den var en obegriplig text.

Detta är inte kärnan som syns utan bara Glasfiber i ljusbrun färg, det händer som någon annan nämnt ganska så gärna med Factory serien.
Det gör inte skidad sämre för detta, och är inte farligt, det är ''vanligt'' att skidor slits dessutom!

// Paul Teamstatic

okej, jo det är ju klart att de slits men efter så kort tid ?

Men då är det bara att köra då detta tydligen är vanligt för denna serie.
Slipper jag dessutom att lägga ner en massa tid att få dem reklamerade :P

Tillbaka
Topp