Ovärd tråd(gammal)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ovärd tråd(gammal)
oscarius sa:
Nu ska vi ju också ta hänsyn till att ingen av er kan röka lagligt..
Vadå, är det olagligt att röka? Nej, precis, det är det inte. Inte är det olagligt att köpa heller om man är under 18 år, det är dock olagligt att sälja till minderåriga.

Ovärd tråd(gammal)
kujanpaa sa:
oscarius sa:
Nu ska vi ju också ta hänsyn till att ingen av er kan röka lagligt..
Vadå, är det olagligt att röka? Nej, precis, det är det inte. Inte är det olagligt att köpa heller om man är under 18 år, det är dock olagligt att sälja till minderåriga.
Men således kan ingen under 18 röka på lagligt vis då det är olagligt att sälja till minderårig, samt att köpa ut.

Som advokat Martin Andersson sa;
Däremot kan den som säljer cigaretter till någon som är under 18 år straffas för det, se 12 och 27 §§ Tobakslagen.

Är man minderårig och röker kan det i vissa fall föranleda att de sociala myndigheterna, d.v.s. socialnämnden i den kommun man bor i, vidtar åtgärder, t.ex. beslutar att utreda den minderåriges situation och för samtal med föräldrarna.

Ovärd tråd(gammal)
kujanpaa sa:
Nja, det beror ju faktiskt på VAD man röker oavsett ålder :S

Dessutom är detta en av dom töntigaste trådarna ever. Till och med värre än "Räkna till 10 000!"

Senast ändrad:
Ovärd tråd(gammal)
Gudrunnator sa:
TheFibretech sa:
martinohman sa:
bara slösseri på cash. däremot har jag några i min klass (jag går i 6an) som röker:S
GÅR DU I 6:AN FÅR DU INTE VARA MEDLEM PÅ FREERIDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Epic fail thefibretech.
Åk 9 - max 16 år
Åk 8 - max 15 år
Åk 7 - max 14 år
Åk 6 - max 13 år
max ja! kolla profilen. har han inte ändrat står det allt att han är 12 år.

Ovärd tråd(gammal)
Häftiga trådar som börjat dyka upp!
Aldrig testat, kommer förhoppningsvis aldrig göra det.

Ovärd tråd(gammal)
Nej jag röker inte, har inte råd helt enkelt och ser ingen anledning till att börja.

Ovärd tråd(gammal)
pokerface sa:
Alla snackar om att man blir beroende om man röker, jag har rökt i 3 år och har inte blivit beroende än.
Lycka till!
Glöm heller inte bort att titta in på den här tråden när du är tretti år och kämpar med att sluta och kommentera om du fortfarande tycker att det är "snack" om beroendet.

Ovärd tråd(gammal)
Ovärd tråd(gammal)
haha, varför bryr du dej om jag röker eller inte?
röker inte tobak iaf..

Ovärd tråd(gammal)
JA FÖFÄN! DET ÄR FETT COOLT ATT RÖKA! OMG! OCH FOEWT SEXIGT ATT LUKTA RÖK! MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUMZZZZZZZZZ!!!!!!!!!!!

man är coolast om man går i sexan eller sjuan och börjar röka för att alla nior gör det! ZOEW HIMLANS FRÄNT!

Ovärd tråd(gammal)
Ovärd tråd(gammal)
Jens_F sa:
Snusar
att röka luktar bara illa fastna på kläder och skit så får man inte åka skider för att mor oh far inte vill att man ska få cancer
Förjävla segt att tvingas lägga ner åkningen för att förhindra cancer men vad gör man inte...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp