Overall?

Em1l

Ny medlem
Overall?
Jag är less på att få snö innanför brallorna och ryggskyddet! kanske börjar jag bli gammal, vad vet jag?

skitsamma. jag vill ha en overall. de som jag har hittat ser ut som någon blandning av en gardin i en hippie buss från 1969 eller något som något av ett konstverk i pastellfärger.

någon som har förslag på vart man kan hitta en overall i neutrala inte allt för skrikiga färger?

mvh Emil

Overall?
stort tack för svaren.

Sweets flightsuite i svart kan funka. inte helt överens med dom rosa detalierna..

tyvärr är jag lite lång för de jag hittade här på freeride, är också osäker på hur en sweet XL klarar 191 cm?

Overall?
Jag åker i en sweet flightsuit i L och är 186 cm. Jag har gott om plats i den, så tror XL kommer att passa dig utmärkt.

För övrigt är det mycket bekvämare med overall.......

Overall?
Bgn, perfekt då vet jag ungefär. tack för det. nästa steg blir ju att försöka övertala sig själv om att lägga 8 papp på skidkläder :)

det verkar bra med overall på nästan alla sätt. enda bekymren jag kommer på är att man inte kan hänga av sig jackan när man är på afterski eller när man ska skita..

Overall?
var just inne på alpingaraget och provade en Sweet flightsuit i XL. grymt rörligt och bekvämt. en bra grej med dom var att det sitter hängslen inuti som man kan hänga på sig om man tycker man får för mycket häng på byx-delen. eller så sätter man på sig hängslena när man vill "ta av sig" på överkroppen så slipper man tappa hela ekipaget.

tack för all hjälp. Mvh Emil

Overall?
Om man inte vill lägga så mycket pengar så finns denna overall från Burton:

51648.jpg

Kostar 3799 på Junkyard.

Länk: http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=37657&g=m&m=c&lbid=0&lcid=12|251

Overall?
visserligen billigare och diskretare. exakt det jag letar efter.. men går det köra med burton grejer när man kör skidor? :) vill påstå att jag inte brydde mig så mycket om mode osv.. men någonstans måste det dras en gräns. eller?

sedan att ha provat Sweet overallen är jag helt inne på den. den är helt grym!

Overall?
Em1l sa:
var just inne på alpingaraget och provade en Sweet flightsuit i XL. grymt rörligt och bekvämt. en bra grej med dom var att det sitter hängslen inuti som man kan hänga på sig om man tycker man får för mycket häng på byx-delen. eller så sätter man på sig hängslena när man vill "ta av sig" på överkroppen så slipper man tappa hela ekipaget.

tack för all hjälp. Mvh Emil
Verkar smidigt med hängslen. Har en Peek Performance-overall och man ska kanske titta över möjligheten att sy in hängslen på nåt sätt...

Overall?
Em1l sa:
visserligen billigare och diskretare. exakt det jag letar efter.. men går det köra med burton grejer när man kör skidor? :) vill påstå att jag inte brydde mig så mycket om mode osv.. men någonstans måste det dras en gräns. eller?

de är ju klart...Kläder som kläder! Jag kör iaf med burton ..huhu!

Overall?
Em1l sa:

nej det går INTE! du kommer att ramla hela tiden och din fart komme att miskas radikalt. Efter 5 dagar kommer du inte kunna svänga! köp INTE!

NaaaaaT
den blir nog bra.

Overall?
lever denhär tråden fortfarande? köpte en peak overall innan nyår.. den e grym! men idag regnade det i engelberg och då ångrar jag mig att jag snålade och inte köpte norröna eller sweet för peak overallen sög åt sig vattnet mer än jag kan tänka mig norröna eller swett.... men man ska ändå inte åka skidor när de regnar, så peakoverallen är grym!

god natt från engelberg

Overall?
R-R sa:
Em1l sa:

nej det går INTE! du kommer att ramla hela tiden och din fart komme att miskas radikalt. Efter 5 dagar kommer du inte kunna svänga! köp INTE!

NaaaaaT
den blir nog bra.
jag förstår din sarkasm, synd att inte min framgick lika tydligt... :)

Overall?
gurrra sa:
ÄR norrönas det bästa som går att få i overallväg eller?
bäst vet jag inte, men den är förbannat bra i alla fall. materialet i peak'en står inte emot vatten speciellt bra tyvärr, men så länge det inte regnar funkar de hur bra som helst. peak är 2500:- billigare och man får vad man betalar för, de får man inte glömma bort. tror på sweets overaller också.. 3 lager goretex kan inte vara dåligt!

Overall?
Jag skulle rekomendera att söka upp först bäst tekniska fakultet och skaffa mig en prima teknologoverall! Tyvärr finns ingen dragkedja, huva eller foder what so ever, kan docl kompleteras på egen hand med bubbelplast och lim.

Overall?
Kan tipsa om att köra norrönas byxor + jacka. De går att zippa ihop så att de blir lika täta som en overall. Fördelen är ju att man kan använda jackan separat (overall är ju rätt begränsad till skidbacken...)

annars tycker jag nörröna är värda varenda spänn - satsade själv hela min förmögenhet på jacka + byxa innan jul och man känner sig helt odödlig i det stället :-)
/Johan

Tillbaka
Topp