Pillard
Aktiv medlem
övnignar för bättre offpistteknik
Satt här och läste lite i tekniktrådarna och tänkte utnyttja kunnandet som finns här. Jag klarar mig bra så länge jag håller mig i pisten, visst det finns en hel del att tänka på rent tekniskt men det är inget vidare problem i pisten. Problemet gör sig däremot påminnt i offpisten, framförallt i skogsåkning. När jag håller mig till öppen åkning så kan jag slappna av mer och låta skidorna jobba bättre men när det blir trångt hamnar jag bak på skidorna och försöker mer lyfta runt dem. Det jag behöver är självklart en bättre viktfördelning på skidorna och att få fram händerna bättre.
Min fråga nu är alltså helt enkelt ifall någon har några tips på övningar eller annat man kan sysselsätta sig med i pisterna hemma i Sverige så att man är bättre förberedd när tilfälle bjuds i alperna? Det blir ju lätt så att man bara öser på här hemma så fort man får chansen i backen men i år vill jag se till att slipa tekniken ordentligt.
Dett är mitt problem, 2:30 in i filmen:
Och hit vill jag sträva, 1:00 in i detta klipp:
Jag ser ju var problemet ligger och jag kan ju sitta här och säga vad jag bör jobba mot. Dock är det ju inte alltid jättelätt när man står i backen och jag måste på nåt sätt nöta in så att det sitter naturligt. Alla tips mottages tacksamt.
Min fråga nu är alltså helt enkelt ifall någon har några tips på övningar eller annat man kan sysselsätta sig med i pisterna hemma i Sverige så att man är bättre förberedd när tilfälle bjuds i alperna? Det blir ju lätt så att man bara öser på här hemma så fort man får chansen i backen men i år vill jag se till att slipa tekniken ordentligt.
Dett är mitt problem, 2:30 in i filmen:
Och hit vill jag sträva, 1:00 in i detta klipp:
Jag ser ju var problemet ligger och jag kan ju sitta här och säga vad jag bör jobba mot. Dock är det ju inte alltid jättelätt när man står i backen och jag måste på nåt sätt nöta in så att det sitter naturligt. Alla tips mottages tacksamt.