På jakt efter svartvita bilder...

Cruff

Ny medlem
Hej allesammans, börjar dra ihop sig mot vintern så dags att börja hänga på freeride.se igen.

Som rubriken antyder letar jag efter svartvita bilder att beställa/köpa/framkalla. jag har nämligen renoverat lägenheten så behöver lite saker på väggarna. Jag är i första hand på jakt efter svartvita naturmotiv från hösten/vintern.
Andra årstider eller motiv, som t.ex. sport, städer, historiska personer, historiska händelser m.m. är också välkomna, men behöver vara lite utöver det vanliga för jag ska uppskatta dem. Kravet på alla dessa bilder är dock att de ska vara högupplösta så de kan fungera som tavlor utan att man tummar på kvalitén.

Självklart så googlar jag det medan jag skriver denna tråd, men tänkte bara om det fanns någon som hade en guldklimp de vill dela med sig av ute i virrvarret av bilder. =)

Over and out!

// Cruff

gå till Gallerix eller något liknande, finns sjukt mycke snygga svartvita tavlor.. men smakar de så kostar det, täntke du skriva ut direkt från datorn eller liknande så blir de ju helt klart billigare.. men inte samma kvallite alls på bilderna..

en snygg ram gör mycket också!
jag vet inte alls hur du tänkt.. men kika på några gallerior eller så?

lycka till

Oväntat att jeppenator skulle vara först att svara... =P

Var på gallerix idag, men kom fram till att de bara har en bråkdel av deras bilder hemma resten finns bara i deras dator och är bara tillgängligt för återförsäljare... Så det sket sig...

Sen skriva ut på datorn är nästintill uteslutet då jag inte har i närheten av så bra skrivare som krävs för skriva ut fotografier.

Bör tilläggas att jag är beredd att lägga ut lite pengar på detta runt 2000 kr tror jag.

Men tack igen Jeppenator.

tänkte precis rigga upp för en svartvit bild som du kanske kanske gillar.. är dock inget i naturen, men hoppas du kommer gilla den ändå.

EDIT: läste dina inlägg nu, ska leta igenom arkivet som passar dina behag.

Senast ändrad:
Victors sa:
Cruff sa:
4front sa:
Ush vad otacksam jag känner mig...
Det är inte riktigt sådan bilder jag tänkt mig, utan mer bilder som får en att förstå hur liten och obetydlig man är när moder jord sätter den sidan till. Lät det flummigt? Hoppas ni förstår i alla fall...
syftar du på naturkatastrofer, stora vågor och kraftiga vindar etc?
Ja liknande, men även stora berg som får dig att känna dig liten. Behöver inte vara action i bilden, bara att den ger dig som åskådare en bild av var liten och obetydlig. Vill inte beskriva mer i detalj då jag tror många kommer tveka att svara på tråden. Kanske lite motsägelsefullt, men men...

Edit: För att förtydliga vad jag menar med "inte action" så kan bilderna vara som
http://googlecashtip11.blogspot.com/2008/06/nature-in-black-white.html

Senast ändrad:
Kika på fotosidan.se
där kan du om du söker med avancerad sökning se alla svartvita bilder de har. sen bara kontakta fotografen. Du kan söka hur specifikt eller allmänt du vill där.
Finns sjukt mycket bra bilder på fotosidan.se

mangus sa:
Kika på fotosidan.se
där kan du om du söker med avancerad sökning se alla svartvita bilder de har. sen bara kontakta fotografen. Du kan söka hur specifikt eller allmänt du vill där.
Finns sjukt mycket bra bilder på fotosidan.se
Tack för tipset, skall omedelbart göra det =)

Ingen som vet någon annan bra sida, har letat som en örn... (ink google, jaaaa...)

(är ute efter svartvita bilder, gärna snowboard med stora berg.)

Kolla in mina bilder vetja! Har massor med bilder från alla årstider och gillar du någon av de som inte är svartvita så kan vi fixa dem i svart/vitt!

De finns högupplösta och jag har ett antal av mina bilder som tavlor hemma i 100x70cm och det funkar prima!

Ett antal bilder finns på http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=74858

Annars har bloggen en del bilder den med http://murvelburk.wordpress.com/

Mvh
Marcus Olsson | Fotograf

CustomX sa:
Ingen som vet någon annan bra sida, har letat som en örn... (ink google, jaaaa...)

(är ute efter svartvita bilder, gärna snowboard med stora berg.)
Kolla någon av de kända skidfotograferna.... de borde ju ha snygga s/v bilder i coola miljöer

Tjenare. Jag har nog ett par bilden jag skulle kunna he dej om du vill. Har själv frammkallat bilder i 70x50 typ och de vart bra kvallite ! Och jag kan redigera bilder så som du vill ha dom bara du skickar en bild på hur den typ aka se ut så skulle vi nog kunna komma fram till något ! Skriv till mej här på fr om du är intresserad !

Tillbaka
Topp