Packlista 08

Jensa_hej

Ny medlem
Packlista 08
Ja, nu måste jag se till så jag inte glömt NÅGONTING! :)

Alla glömda saker = onödiga utgifter i alperna = måste jobba mer = inget för Jens.

I handbagaget:
- Pass 1 st
- Biljetter 1 st
- Försäkring 1 st
- Visakort, kontanter 1 st
- Europeiska försäkringsplastkortet 1 st
- Körkort/ID 1 st

Kläder:
- Kalsonger 10-20 st
- Strumpor 10-20 st
- Byxor 4 st
- Hoods/Ziphoods 4 st
- Myskläder 1 st
- Skjortor 2 st
- T-shirts 7 st
- Shorts/badbrallor 1 st
- Keps 1 st
- Halsduk 1 st
- Mössa 1 st

Skor:
- Kängor 1 st
- Sneakers 1 st
- Tofflor 1 st

Till backen:
- Skidstrumpor 5 st
- Underställ 3 st
- Snowboard/Skidor 1-2 st
- Bindningar 1 st
- Pjäxor 1 st
- Skaljacka 1-2 st
- Täckbrallor 1-2 st
- Fleecetröja 2 st
- Vantar 2 st
- Goggles + linser 1 st
- Hjälm 1 st
- Handledsskydd 1 st
- Ryggskydd 1 st
- Halsduk/bandana 2 st
- Skruvmejslar 1 st
- Spade 1 st
- Sond 1 st
- Transciever 1 st
- Ryggsäck 1 st

Necessären:
- Tandborste (lidl) 8 st
- Schampoo 1 st
- Tvål 1 st
- Lotion 1 st
- Iprenpaket 1 st
- Munskölj 1 st
- Solskyddsfaktor 2 st
- Läppbalsam 1 st
- Plåsterpaket 1 st
- Nagelsax 1 st
- Kondomer ? st
- Magsjukepillerpaket 1 st
- Nål+tråd 1 st

Övrigt:
- Laptop 1 st
- Extern hårddisk med serier+musik 1 st
- Hörlurar 1 st
- Windowsskiva 1 st
- Mobil + laddare 1-2 st
- Mp3 + laddare 1 st
- Kamera/videokamera 1 st
- Lakan 2 st
- Handdukar 2 st
- Silvertejp 1 st
- Kokbok 1 st
- Tyska/franska/italienska-översättningsbok 1 st
- Spritpenna 1 st
- Swiss armekniv 1 st
- Öronproppar 1 st
- Förlängningssladd (om man tar bilen ner) 1 st
- Sällskapsspel 1 st
- Kortlek 1 st
- Snus för behövande ? st
- Pokermarker 1 st
- Valningsutrustning 1 st

Saker och ting går såklart köpa på plats men jaja, det man kan ta med hemifrån står här i alla fall. Såklart lättare om man åker bil än flyg/tåg.

SKRIV MER SAKER SÅ REDIGERAR JAG OCH LÄGGER TILL!

Senast ändrad:
Packlista 08
Vart i alperns ska du? För se till att få med dig kondomer om du ska till tex till Chamonix, chansen att stöta på fnask är överväldig.

Senast ändrad:
Packlista 08
hejs sa:
fjantigt mkt grejjer! blir förvirrad nästan, men ja de e väll mysigt!
Vadå fjantigt mycket grejor? Förutom det i necessären (som man kan köpa där nere enkelt fast då dyrare) så tycker jag resten är ganska viktiga saker om man ska vara borta i nästan ett halvt år, eller vad vill du att jag ska skippa?

Fyll på nu folket, jag vill inte missa något :)

Packlista 08
Tvåkomponentsepoxy för att laga prylar och liquisole för att laga kläder?

Rakhyvel? (Skägg är i.o.f.s. stiligt, och värmande)

Ska du flyga hade jag dumpat:
Kokboken
En del kläder.

Packlista 08
smooth. gratis packlista. ja tänkte väl mest slänga ned allt i en påse. brukar funka. kanske dags att göra det korrekt. jag lånar den där.

Nojlas har rätt.bokboken och lite kläder är att lämna hemma. bokkoken är ju för gamla. vi yngre måste vara kreativa!

Senast ändrad:
Packlista 08
Jävlar va grejer!!

Skjortor och lotion kan du i alla fall styrka på direkten. ;) Inte stureplan det här vettu. =)
Samt en hel del under "övrigt"..
Mycket där kan ersättas med en flaska eldvatten!

Glöm inte osthyveln!

Packlista 08
Eric_W sa:
Jävlar va grejer!!

Skjortor och lotion kan du i alla fall styrka på direkten. ;) Inte stureplan det här vettu. =)
Samt en hel del under "övrigt"..
Mycket där kan ersättas med en flaska eldvatten!

Glöm inte osthyveln!
Lotion tycker jag är asgött för att man blir så grymt torr när man är i solen mycket. Slappa t.ex. carhart-skjorter tycker jag inte är något stureplan över.

Packlista 08
skönt att du lyxar till det med 1 tandborste från lidl

jag hade tagit med vanliga solbrillor också

Senast ändrad:
Packlista 08
8 tandborstar...? Shit kompis. Du kommer bergis glida runt med det vitaste leendet i alla fall. Och som tidigare sagt, om du lider av skäggväxt, glöm inte ett väl valt raknings-verktyg, annars kommer dina vita tänder ändå gömmas bakom en frodig mustasch.
Enjoy en trevlig säsong.

Packlista 08
en grendosa är ju oumbärligt när man ska ladda kamera, mobil, videokamera, lyssna på musik osv..
pjäxtork är klart vettigt
munskölj? känns lite onödigt att släpa med så mkt vikt för en så billig produkt..
4 par byxor? man glider ju mest runt i skidkläder o 2 par övriga byxor räcker gott
det du helt har missat är träningskläder, om du inte tänker till o skippar speedosarna så att du kan träna i badshortsen, gymbesök är ju obligatoriskt om du ska hålla formen..

Packlista 08
gymbesök?! lyxlirare. fan rulla snöbollar uppför backen äre som gäller! eller öl. öl är bra för träningen har jag en gång läst på aftonbladet. dock bara en. men fler kan väl inte skada?

Packlista 08
Fler t-shirtar, färre brallor. Snöre å silvertjep. Ska du torka tvättade kläder så e snöre grymt. Annars blir stolar å dörrar i lyan fulla rätt fort. Det är det ändå husmors-tipps ni får från mig.

Packlista 08
Hej Jensa!

Om jag inte haft en väldig förkärlek till att släpa på tunga väskor genom europa hade jag tagit bort:

-Flertalet strumpor (underkläder och underställ är smidigt att tvätta i handfat)
-Ngt par byxor (stor del av tiden springer du ändå runt i skidkläder, även nedanför berget..)
-Några t-shirts och någon hood eller skjorta, ingen vettig person kommer klandra dig för att använda samma kläder dag efter dag under en vinter bland bergen
-Ett skidställ räcker, jag var konstant skitigt för om åren men det gjorde mig inget!
-Handledskydd
-Schampo och sånt kostar inte mer där, det är säkerligen ändå inte där din ekonomi kommer bära eller brista...
-Bra med två par handdukar för dom brukar jämn stinka hund men ta små!
-Kokbok, sällskapspel och pokermarker, låt andra lösa sånt.. gillar du däremot vissa författare så ta med ett par pocket, det har räddat många långsamma kvällar för mig!

Lycka till och

Packlista 08
compeeeeeeeed!
tänk dig bara...

Det har snöat konstant sen liftarna stängde igår...
...du sitter hemma för du att har skoskav?

iofs..snöar de så vilt får man lida lite.. pain hurts! but sometimes it's worth it. 8)

"let it snow!"

Packlista 08
p-tex är guld värt om är snål om sina skidor....
allt sådant där onödigt (tjejigt) under Necessären kan du köpa i alperna.( det är väll inte någon modevisning?) slipper du massa vikt...
Köp ett par BRA vantar behöver du inte 2;)
Sen kängor vad skall du med dem till?? Don't mess white the sneakers!!

Packlista 08
kalle188 sa:
p-tex är guld värt om är snål om sina skidor....
allt sådant där onödigt (tjejigt) under Necessären kan du köpa i alperna.( det är väll inte någon modevisning?) slipper du massa vikt...
Köp ett par BRA vantar behöver du inte 2;)
Sen kängor vad skall du med dem till?? Don't mess white the sneakers!!
jag vet inte... men jag trodde kängor va bra att GÅ i!! när de e kallt typ.... o sneakers.. e typ...KALLT? menmen.. man väljer ju själv.. jag ska ta me mina kängor allafall.. 8)

Packlista 08
Får nog också invända lite mot kängorna, har haft med de 2 säsonger nu och använt de kanske de kanske 3 dagar...
När man är ute och leker har man ju pjäxor och annars går man ju bara och handlar eller springer på krogen och då behövs inga kängor. Plus att snöröjning oftast är något de haft lång tid att öva upp sig på där man gör säsong, så blir inte mycket pulsande heller (om man inte skall ta genvägar genom tomter...).
Så den här vintern får de stanna hemma, men har lite med att göra att jag skall flyga till orten för vintern för första gången, tippar att jag hade hittat lite plats i bilen för ett par kängor om jag skulle åkt till alperna.

Men nödvändiga? Nej!

Något som däremot är nödvändigt är en Boomblaster, är ett måste på alla resor där inte flyg ingår...
Räddar alla för/efterfester och balkong häng och står pall för allt! Har åkt pulka på min...

Senast ändrad:
Packlista 08
Kängor är väl egentligen bara nödvändigt såvida du tänkt hyra en snöskoter eller liknande. Att ha dom i byn är högst onödigt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp