Page Goggles

• Trådstartare Trådstartare user73334
  • Start datum Start datum
U

user73334

Guest
Page Goggles
Finns det någon här som vet vad page är för märke (finns på www.t12.se) och hur kvaliten på dom är. Är det ett b-märke eller är dom helt okej.skulle behöva köpa nya goggles i år och det blir kanske page carbon eller anon helix. men eftersom att helix kostar typ dubbelt så mycket så känns det som att jag skulle kunna använda dom pengarna som blir över till att köpa ryggskydd. Eller vet ni nåt annat märke som har billiga, bra och fina goggles?

tack på förhand.

001CarbonL.jpg

Senast ändrad:
Page Goggles
page är väl dem som gör Dr.Zipe..
Men som sålde ju solglasögon på typ OKQ8, men de känns ju som dom försökt o gå ett snäpp upp nu iallafall..

Page Goggles
Man får oftast vad man betalar för :)
T.ex. Anon, Oakley, Scott (dom dyrare modellerna) är väldigt dyra, men man får faktiskt vad man betalar för.

Men det beror ju helt klart vad du har för krav på goggles, dom funkar säkert utan tvekan men som sagt så kanske kvalitén på lins och sånt inte är lika bra, isf är säkert extralinser väldigt billiga.

För övrigt var dom lite lika Oakley O-frame.

Senast ändrad:
Page Goggles
jag hade ett par för några år sedan o de gick att smeka pist med men ska du ut på lite mer krävande åk så immar de direkt! köp dem inte är mitt råd.

Page Goggles
CrashX sa:
Man får oftast vad man betalar för :)
Eller inte.... Finns inte så många tillverkare av goggels glas.. Och du betalar för namnet...Oftast är det så att tex Oakley tillverkas i samma fabrik som ex antal andra men oakley tar glaset i mitten på "plåten" som är bäst.... Vet ex antal tillverkare som kör på samma fabrik som Oakley.

Och till exemple HZ är de som producerar Smith och Carrera. Men de tar de glas som de vill ha själv så...

//H

Page Goggles
men jag åker mest park och så, har bara goggles vissa dagar och när jag väl har dom brukar jag ganska ofta bara ha dom på hjälmen om jag ska raila eller hoppa. Använder goggles mest om jag ska åka höga farter så man inte blir så tårögd.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp