Pallar inte väntan

Jeppann

Ny medlem
Pallar inte väntan
Jag har konstant tänkt på att åka snowboard sen i Augusti. När sommaren dog ut bara slogs jag av en våg, och har sedan dess kollat snowboardfilmer och surfat på freeride/snowboardutrustning hela dagarna. Vad fan jag gör så tänker jag ju bara på snowboard! Visst kan man lätta lite på suget genom att dra till badhuset o hoppa lite trampolin o.s.v, men det är ju sjuuuuuukt jobbigt.

Så förbannat tråkigt att vintern är så kort också. När jag tänker efter så är den ju sjukt kort egentligen. Skulle flyttat till åre o gått gymnasium. Då hade man sluppit sånt här!

Hur gör ni för att orka med längtan efter åkningen off-season?

Senast ändrad:
Pallar inte väntan
Jag har i år åkt skidor minst en gång i månaden, varje månad, hittills, hela året. Det var mitt nyårslöfte. Det har hämmat abstinensen något.

Pallar inte väntan
känner igen mig... tror seriöst att 30-40 procent av min vakna tid går åt snowboardtankar... försöker dock peppa upp vardagen med att det snart är åkning som gäller, väggarna fyllda med härliga snowboardbilder o tänker träning på gymmet är inför åkningen plus att jag hänger en massa här på freeride o kollar på filmer... men I know, det är jobbigt!
"can't live with it, can't live without it!"

Pallar inte väntan
Efter jag kom hem från en säsong i frankrike i maj fanns det bara en sak som kunde hämma abstinensen: longboard! okej, nu är väl longboardsäsongen slut men det är aldrig för sent att fixa en bräda o slide'a omkring i phus.. o så övar man ju upp balans o muskler inför nästa snowboardsäsong också ju!

Pallar inte väntan
Ekanboyz sa:
det verkar knöligt... var kan man åka september-december? (i europa)
Många glaciärer har öppet...

Här är hela listan!

Januari - Maj: Chamonix
Juni: Courmayeur
Juli: Zermatt
Augusti: Zermatt
September: Saas Fee
Oktober: Tignes

Har ej ännu åkt i November, men det kommer att bli av! Jag drar ngn stans nästa vecka...
December: Vartsomhelst. Då finns det ju snö.

Pallar inte väntan
Jeppann sa:
Jag har konstant tänkt på att åka snowboard sen i Augusti. När sommaren dog ut bara slogs jag av en våg, och har sedan dess kollat snowboardfilmer och surfat på freeride/snowboardutrustning hela dagarna. Vad fan jag gör så tänker jag ju bara på snowboard! Visst kan man lätta lite på suget genom att dra till badhuset o hoppa lite trampolin o.s.v, men det är ju sjuuuuuukt jobbigt.
känner igen mej där :P

Jeppann sa:
Hur gör ni för att orka med längtan efter åkningen off-season?
Man orkar inte helt enkelt :P hehe.. ne men man kollar snwboardfilmer hela tiden, läser om hur man ska sätta nya trick som man vill lära sej i vinter... försöker att inte tänka på de så tiden går fortare... (något som jag aldrig lyckats med :D )

Pallar inte väntan
man blir så demprimerad av allt detta varma väder, det bidrar att man sjunker ner mer och mer i drömarna om glesa och puder fulla skogar, men som tur fick man åka lite i oktober men det behövs mera nu!

Pallar inte väntan
men blir seriöst galen på denna eviga längtan på snön varför ??? jag har tänkt på vintern och feta parker och skogar sen ia augisti... håller på att go mad..

Pallar inte väntan
De e knappt man pallar:( ja kollar väderrapporter konstant o bara hoppas att kylan o snön ska komma...:(

Pallar inte väntan
tackar fan för freeride.. utan denhär sidan hade det varit omöjligt att stå ut ända till vintern.. och nu när vintern kommer extra sen så vet jag inte om jag pallar mycket mera

Pallar inte väntan
jeppenator sa:
tackar fan för freeride.. utan denhär sidan hade det varit omöjligt att stå ut ända till vintern.. och nu när vintern kommer extra sen så vet jag inte om jag pallar mycket mera
Jag skulle snarare säga att freeride bidrar till mina oundvikliga sommardepressioner. Kolla skidporr varenda dag lindrar då iallafall knappast min abstinens.

Tillbaka
Topp