Palmer och Lib Tech

Palmer och Lib Tech
Både TheScands och Junkyard har en del Lib kvar till riktigt bra priser. I Göteborg kan det nog bli någon butik som kommer att ha lite Lib-Tech till nästa vinter. Om du har specifika önskemål är det nog säkrast att vända dig direkt till mig på info@permafrost.se så kan jag ta hem det du önskar.

Palmer och Lib Tech
Har Lib någon bräda i 164-165 längden med en midja runt 25,5-26cm? Gärna styv och med en nos som går att köra i puder. Såg att att Emmagator och Pacifier är borta. De hade blivit en ny egen serie kallad Skunk Ape men den är för bred tycker jag.

Palmer och Lib Tech
Det är väl kanske Dark Series 164W (26,4) som ligger bäst till. Jag körde själv på den tidigare i vinter och tycker att den funkar perfekt till hård friåkning. Med BTX kommer den dessutom att funka ännu bättre i puder än tidigare.

Annars finns ju Travis Rice 164,5 eller kanske TRS 162 om den inte är för kort. OM du gillar puder så tycker jag helt klart att du ska lägga de 400:- extra som BTX versionen av brädorna kostar.

OM du vill ha någon av dessa till nästa vinter måste du höra av dig ASAP för jag kommer varken att ha Dark 64 eller Trice 164,5 på lager men jag kan lägga en extra order på en bräda till dig senast i mitten på nästa vecka.

Palmer och Lib Tech
Funkar Dark Series verkligen bra i puder då den har så lång kontakt yta (kort nos och tail)? Just nu lutar mitt val av nästa års bräda åt en Palmer Honeycomb 64 eller Burton T6 64W.

Tillbaka
Topp