Pappaledig, vart ska jag åka med familjen 8 veckor

Hej!

Jag ska vara pappalediga från februari 2011. Vi tänkte åka ner till alperna 5-8 veckor (februari-mars). Finns det någon här som har några bra tips? Vi har barn som är 1 och 3 år gamla så skidåkningen kommer inte förläggas offpist. Finns det någon här som kan tipsa om en mysig by med några restauranger och nära till backen och även till andra aktiviteter som tex längdskidåkning, hiking mm mm. Vi tar även tacksamt emot tips om boende.

Mvh Ted

Oj va kul, vi har precis tänkt att göra samma sak. Men vi väntar på en knallhatt som ska komma i maj (första barnet). Sedan tänkte vi bosätta oss ca. 6-8 veckor i alperna med början i februari-mars 2011.

Så jag är idel öra och vill gärna också ha tips.

Mvh.
Linus

hm.. st gervais(stavning?) i dalen nedanför chamonix? mycket mindre folk än i chamonix och billigare, men med helt klart super bra skidåkning. och det finns absolut värre ställen att åka på med barnen(=. En ganska stor by med allt man behöver och mer . 40 minuters bilåkning från geneve och en halvtimme till chamonix. så det finns en heeeel del att se och göra på inte så långt avstånd.
Kan va en sak att se över om man ska spendera hela 8 veckor(=

Tillbaka
Topp