Parkour

Parkour
Tror inte du behöver de där link prylarna före och efter utan bara

Du bör ju inte gå ut och hoppa mellan hustak utan att vara i god form... Börja smått och när du kommer till den nivån har kroppen troligtvis byggt upp styrkan och smidigheten för ändamålet. Tänk dock på att många traceurs är gamla gymnaster, de är ju ganska lata och otränade... ;)

Parkour
Ett tips kan vara att komma till trondeheim den 1-2 augusti..
Då kommer SMELT att genomföras i samband med "olafsfetsdagerne" (tror jag det heter)
SMELT är en ungdomsfestival med artister upträdnade och aktiviteter..

bl.a så kommer profisionell "freerunner´s" (La parkour) vara där och lära ut/visa/instruera, och man får även såklart pröva på..
vet inte säkert , men tror dom kommer att bygga en "freerun" bana, där dom ska visa och där man får prova på.

mer info finns på

http://smelt.se/

Parkour
Jag utövar Parkour, du behöver inte vara särskilt atletisk av dej, eftersom man utvecklas såpass långsamt och i sin egen takt så byggs kroppen upp i ungefär samma takt som du utvecklas. Mitt tips om du vill börja är att bara gå ut och springa! hoppa över saker, klättra upp för väggar. Finns triljoner olika parkoursidor att besöka också där du kan få mkt bra tips.

Parkour
Jag gör det. I sverige är det lite svårt att utöva sånt men man hittar alltid några ställen.
Jag reste till Spanien och träffade några som gjorde sånt, de lärde mej grunderna och blev till slut ett semi-pro :)
Nu kan jag sätta bakåtvolter på höga murar och falla från höga höjder

Parkour
Det är väl bara att softa runt och köra lite enkla David Belle-moves till att börja med- så kan du ju öka tempot efter hand...

( ;-) )

Senast ändrad:
Parkour
Yamakasi rules...
alla har väl sett filmen hoppas jag..
riktigt grym...

vill än en gång passa på att rekomendera SMELT-festivalen i norge den 1-2 augusti,
kommer bli riktigt grymt med le parkourproffs och förhoppningsvis en bana också...

Snödjup

Tillbaka
Topp