parkpjäxor till grabben

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 152328
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 152328

Guest
parkpjäxor till grabben
Hej.

Jag har väldigt dålig koll på pjäxor. Min son fyllde 12 förra veckan och vi åkte till en butik som ofta har många äldre modeller på outlet. Vi hittade ingen som passade. Han är ganska storväxt för sin ålder. ca 165cm / 55 kg.
Expediten menar att grabben är mitt emellan junior och herr i storlek vilket gör det svårare att välja pjäxa.
De få modellerna de hade i strlk 26 var antingen för smala (junior) eller för styva (herr).
Jag har hittat ett par Salomon SPK på blocket som verkar OK. Ska prova dem i helgen.

Han kommer att åka 3-4 dagar i veckan hela säsongen så jag vill ju hitta något som sitter bra. Han är inte superavancerad men han gillar att hoppa och trixa.

Är det någon som har lite tips?

Tack på förhand!

parkpjäxor till grabben
Det går att mjuka upp pjäxor som är för styva, inom rimliga gränser... Är det ett par racingpjux för karlar som tar 250kg i knäböj så är det ingen bra idé.

Köp de med bäst passform och prova hur det känns att åka. Är det för styvt så tar du fram verktygslådan eller uppsöker en butik som har kompetens att fixa pjäxor.

Det finns videor på youtube som visar hur man kan göra för att själv anpassa sina pjäxor.

parkpjäxor till grabben
Det kan ju vara lite komplicerat att hitta pjäxor till tonåringar som är överdrivet L-formade... Det viktigaste för hans utveckling är ju dock att pjäxorna sitter bra. Full-tilt säljer väldigt mjuka pjäxor, måste ju givetvis provas för att man ska veta om de passar eller inte.

parkpjäxor till grabben
Hej!
spkpjäxan är grym! Kört på dem enbart i säkert 5-6 år, och dom funkar för allt! Så rekommenderar dem verkligen! Har varit nöjd med alla mina par förutom de sista... Köpte för små av någon dum anledning!

Vilket är varför jag säljer dem! Dom är 26,5 och använda en säsong. Så ifall de du ska titta på inte år något, så har du ett andra alternativ!

parkpjäxor till grabben
Hej.
Tack ska ni ha för goda råd och fina erbjudanden via pm. Vi köpte ett par begagnade salomon spk idag. Hoppas han inte växer ur dem innan första snön faller :rolleyes:

Återkommer i så fall!

Tillbaka
Topp