Parkskidor för 2000kr, vilka bör jag välja?

Ser att det konstant är personer som frågar vilken skida de ska välja så jag gör likadant...

Jag ska enbart använda skiten i parken, den ska vara billig eftersom laggen ändå är paj efter en säsong.
De skall vara runt 165cm långa, flexiga och lätta.
Hitinitills har jag kollat på:
Atomic Twins från conrad 199€
K2 Fujative 06-07 från skidbutiken.com 1900kr
Dynastar Nothing But Serial Trouble från conrad 199€
K2 Miss Demeanor från conrad för 199€

Den sista är visserligen en tjejskida men vad spelar det för roll?

Skidorna beställs snarast... så lite hjälp skulle uppskattas!

Senast ändrad:
euro är inte 10 kronor det är typ 16kronor så dom där för 199euro kan du ju glömma om du bara ska lägga ut 2k.

euron ligger på 10,48 nånting.. så du ligger lite över 2000, men tänk på att de är frakt på typ 300 spänn eller nåt med, från sport-conrad dvs ;)

på K2 Fujative måste du köpa till bindning om du beställer på skidbutiken.com å så är det frakt 100 kr

Jag ska ha ett par skidor, bindningar har jag redan... Annars hade jag väl skrivigt att jag ville ha det också?

Och skidorna från conrad för 199€ landar på ungefär 2150 inkl frakt vilket jag tycker är rätt okej med tanke på att jag sade runt 2000kr...

Fast jag ser en miss i mitt inlägg. De där sista tjejskidorna kostar bara 150€. Vad kan egentligen skillnaden mellan dem och fujativen vara?

SANDMAN sa:
euro är inte 10 kronor det är typ 16kronor så dom där för 199euro kan du ju glömma om du bara ska lägga ut 2k.
är du full ? :O de va rätt bra länge sen euron va högre än 10 kr ens..men bra jobbat..

Fujative är en lekskida som är svinkul i park! rekommenderar starkt!

ja har ett par k2 fujative och dom e rikigt bra funkar i park och pist men det blir lätt jack på ovan sidan på skidan

köpte på sport conrad för myckt mindre än 1900
tror det var typ 1500- 1700???

yeah

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp