påsk?

• Trådstartare Trådstartare sebbes
  • Start datum Start datum
S

sebbes

Guest
påsk?
är det skönt i åre runt påsken? har aldrig varit där då...
tacksam för svar
/s
P.S boende efterlyses.

påsk?
Det beror på hur sent påsken ligger. I år ligger den ganska sent i April vilken kan innebära att det har börjat slaska lite på lågzon. Däremot kan det finnas riktigt bra med snö på högzon. =)

påsk?
Jo, i regel är det slush-puppy som gäller i lågzon under påsken. Ganska brunt kan det vara också, men högzon brukar vara skitbra och vindarna ganska tama.

påsk?
det är en den härligaste tiden i åre. toppenväder! om du har dina egna ställen att åka på är det ännu bättre! men visst kan det vara lite väl slaskigt i lågzon.att red bull big air går då är ett stort plus också!

påsk?
vill bara påpeka att jag var i åre vecka 14 förra året, och då var det 10 plusgrader och snö som påminde om smör. eftersom påsken ligger v 17 i år så rekomenderar jag dig att åka tidigare. glid i frid // Jeppe

påsk?
Det brukar vara strålande solsksken. Föret kan vara lite moddigt, men ändå roligt, speciellt om man tar sig till baksidan av Åreskutan. En fördel om man har breda skidor.
Jag som bor här året runt sen många år tillbaks och som åker mycket skidor, ser just den tiden som en av dom bästa här i Åre.
Jag tycker inte att du ska tveka på om du ska komma upp då eller inte.
Observera att påsklovet ligger vecka 16 i år och att Red Bull är vecka 13 alltså 27-29 mars.

Tillbaka
Topp