Trängsel i Riksgränsen, påsk?

Christozzz

Aktiv medlem
Hej, har börjat planera för en resa till Riksgränsen nästa år i början av april, med familj. Ett alternativ är att åka under påsken, som ligger bra till. Men någon i min närhet flaggade för att det kan vara väldigt mycket folk då, med liftköer och trängsel. Tankar på det?

Har varit där påsklovet senaste fyra åren och nej det är inte trångt, liftkö kan det givetvis vara men då endast i nordals men inga jätteköer.
Boka!
Edit: la till två bilder från senaste påsken, givetvis är bilderna bara ”just då” men dessa är tagna på påsklovet, strålande väder och på väg ner mot nordalskiosken vilket är den sidan där flest åker.
Testa att fota ”huvudbacken” en solig dag i annan valfri ort på påsklovet så förstår du skillnaden i trängsel. 😁

Bilagor

• IMG_4521.webp
    IMG_4521.webp
    350.4 KB · Besök: 504
  • IMG_4520.webp
    IMG_4520.webp
    340.9 KB · Besök: 294
Senast ändrad:
Har varit där påsklovet senaste fyra åren och nej det är inte trångt, liftkö kan det givetvis vara men då endast i nordals men inga jätteköer.
Boka!
Edit: la till två bilder från senaste påsken, givetvis är bilderna bara ”just då” men dessa är tagna på påsklovet, strålande väder och på väg ner mot nordalskiosken vilket är den sidan där flest åker.
Testa att fota ”huvudbacken” en solig dag i annan valfri ort på påsklovet så förstår du skillnaden i trängsel. 😁
Ser ut som en situation man kan leva med :) Tack för svar!

Tac! Har du koll på tåget? Biljetter släpps väl först i slutet av året gissar jag, kan man räkna med att det finns biljetter till ett rimligt pris när de väl släpps?

Tac! Har du koll på tåget? Biljetter släpps väl först i slutet av året gissar jag, kan man räkna med att det finns biljetter till ett rimligt pris när de väl släpps?
Vill minnas vi brukar boka tåg i slutet på året, vi är en familj på fyra och bokar alltid en egen 6-bädds kupé. Brukar landa på runt 8-9k t/r.

Tillbaka
Topp