Passa vidare jobb?

romell93

Medlem
Passa vidare jobb?
Hejsan
Jag kommer att spendera säsongen 2012-2013 i alperna och skulle behöva ett jobb under tiden då jag tyvärr inte har kapitalet för att klara mig utan. Nu tänkte jag att det kanske finns någon som har kontakter med någon tidigare arbetsgivare som har möjlighet att passa vidare jobbet till en glad svensk som extraknäckt i så väl resturangbranschen som badvakt, fritidsledare och fotbollsdomare. Kan ju tilläggas att jag är 19år. De mest önskvärda orterna är St:Anton, VAl thorense (4vallés), Verbier eller Zermatt) men är även öppen för förslag.

Har ni några andra förslag för en som vill ha arbete till vintern är de också välkomna, I värsta fall tar jag mig ner i November och letar på plats. Tack på FÖrhand. //Sanna

Passa vidare jobb?
Det skulle vara riktigt bra om det finns någon som sitter på en guldgruva med nummer till ställen som tar in svenskar.
Skulle ju kunna lämna ut mitt CV och personligabrev om det känns jobbigt att skicka nummer till någon random snubbe.

Med vänliga hälsnigar
Fredrik L

Passa vidare jobb?
Jag gjorde en säsong i Val Thorens som skidguide, beroende om du jobbar på en liten eller stor destination som guide så är arbetstimmarna väldigt olika. Ganska kul, bra erfarenhet och jag hade en grym säsong. Firman jag jobbade för var lite mindre i Val Thorens, så jag hade ganska mycket fritid så det va super - en grym säsong helt enkelt.
Givetvist kan du skicka CV och så till olika restauranger, hotell och barer möjligtvis innan, men de flesta säsongare åker ner innan säsongen börjar för att networka och dela ut CV på plats och mingla runt lite - såvitt jag vet så var det inga skibumser som riktigt hade problem att hitta ett jobb om de ville jobba och kom dit innan säsongen började.

Lycka till/ kan varmt rekommendera Val Thorens bra skidområde och härlig stämning!

Passa vidare jobb?
M-Eva sa:
Jag gjorde en säsong i Val Thorens som skidguide, beroende om du jobbar på en liten eller stor destination som guide så är arbetstimmarna väldigt olika. Ganska kul, bra erfarenhet och jag hade en grym säsong. Firman jag jobbade för var lite mindre i Val Thorens, så jag hade ganska mycket fritid så det va super - en grym säsong helt enkelt.
Givetvist kan du skicka CV och så till olika restauranger, hotell och barer möjligtvis innan, men de flesta säsongare åker ner innan säsongen börjar för att networka och dela ut CV på plats och mingla runt lite - såvitt jag vet så var det inga skibumser som riktigt hade problem att hitta ett jobb om de ville jobba och kom dit innan säsongen började.

Lycka till/ kan varmt rekommendera Val Thorens bra skidområde och härlig stämning!
tack för svaret, kan man få reda på vad firman du arbetade på heter? :) ... jag var i val thorense när jag va 13 men nu är man ju ute efter lite andra saker :P är det många som säsongar i valthorense och är det ett rikt uteliv? vore jätte tacksam för svar.

Passa vidare jobb?
Vill ni säsonga i Cham så kan jag tipsa om Chamsocial och gå med i maillistan.. finns allt från himmel till helvete på den listan :D sen finns också hipejobs.com som enbart är inriktad på jobb.. tror att de har jobb över hela alperna..

Passa vidare jobb?
Hej!

Mycket bra idé att passa vidare jobb-kontakter, jag har tänkt att jobba i Val D'isere i vinter och sökt hos endel stora arbetsgivare. Men har någon ett tips om någon mindre arbetsgivare så skulle det uppskattas otroligt!

Tack på förhand!

Passa vidare jobb?
Kan ni franska och ska säsonga i trakterna kring Chamonix, så har jag en kontakt ni kan höra av er till. Skicka PM om det låter lockande :)

/ Nicholas

Tillbaka
Topp