Passande hjälm till ett par Oakley Crowbar

jockeborneving

Ny medlem
Tja!
För inte så länge sedan införskaffade jag mig ett par Oakley crowbar som jag förövrigt är supernöjd över. Men dock så återstår ett problem, behöver hitta en hjälm som passar till ett par crowbar! Jag skulel gärna vilja om ni kune säga några passande hjälmar! då passformen etc är snygg och en snygghjälm!
länka gärna biler och visa!

Peace!

ta med brillorna till en affär med ett bra utbud och om du väntar till hösten ska Oakely komma med en egen hjälm som ska passa perfekt till Oakely brillor

tjenare! jag köpte också crowbars nyligen men hade redan valt att köpa en hjälm som jag trodde skulle passa fint!
Jag köpte Giro Shiv 09/10 men du kan ju också köpa typ Bern och sweet hjälmar! kolla lite filmer på folk med crowbars och studera vad dom har för hjälmar! lycka tillllllll!

Jag kör på smith holt. Dock inte med crowbar än, utan bara A-frame. Men passformen med brillor på den hjälmen är som gjuten!!! Jag har ett par Oakley A-frame och ett par Smiths och båda sitter utan gap! Sen vet jag också att sweethjälmarna inte går så bra ihop med crowbar. Har en kompis som har en sweet med crowbar och dom passar inte så bra, brillorna täcker inte hela delen som hjälmen inte täcker. Men det är ju om du ska ha brillorna som vanligt. Om du ska brillorna under hjälmen spelar ju passformen inte lika stor roll...

jag var kanske lite otydlig innan! jag kör med gogglebandet under hjälmen där jag också har en mössa! om du ska ha det så är giro shiv hur go som helst och det passar asbra! jag köpte min shiv på skidsport.com dä rdom hade sjutk bra priser på giro och andra märkeshjälmar :P dock får du väl prova en hjälm av samma märke för att du ska veta hur storlekarna är och hur stor hjälmen är innan du ev. beställer via internet!

Självklart kör jag med mössa, gogglebandet under! Tack för ni tog er tid och hjälpte mig! Ska börja kolla runt lite på några Giro hjälmar!
Ha en trevlig Midsommar!

Tillbaka
Topp