Påväg mot Revelstoke, Kanada

aaxwell

Ny medlem
Tjena!
Som rubriken lyder är jag på väg mot Revelstoke, närmare bestämt så åker jag den 28:e januari från Köpenhamns flygplats.

Tänkte höra om lite tips, var man kan hitta billigt boende, hur det är att hitta jobb, eller om någon ev. befinner sig där samtida!

Tacksam för svar!

Jajemen! Åker till Fernie imorgon, är där tills slutet av månaden innan jag drar vidare till Revelstoke! Skickar mitt telenummer när jag skaffar ett sådant, så hörs vi!

Hej,

sitter precis och jobbar på min resa. Ser ut som jag landar i Calgary 18/2 och sedan beger mig till ??? och stannar där i en månad.

Oklart var ??? blir så ni får gärna uppdatera den här tråden med lägesrapport och varför man bör åka till just ???

Är en brädåkare som gjort 2 säsonger tidigare i alperna och hoppas på att Kanada ska bjuda på rikligt med puder.

Senast ändrad:
Är i revy nu. Boende hittar du nog lättast och fortast på något av hostellen, exempelvis same sun. Väl på plats kan du ju söka boende och jobb även om jag har hört från andra att det är tufft på jobbmarknaden men är man inte kräsen finns ju alltid något.

Dagens bästa tips blir nog ändå att ge tusan i att jobba ;)

Er i Revelstoke nå. er nok lettest å ta første natta på same sun, men hvis man er to som bor sammen og skal være minst en måned er det lett å finne løsninger som er billigere enn hostellet. Både alpine inn og mountain view motel er bra løsninger hvor du kan få eget kjøkken og fortsatt bo billigere en same sun. Hvis man sier at man skal bo lenge så drar de ned prisen og så får man f.eks samla pris for en måned i gangen. ps. hot tub på alpine inn

flyger på torsdag då, om någon har boende/ vill dela så hör gärna av er, tänkte skaffa nytt nummer när jag kommer till kanada så jag återkommer med det när jag är framme i revelstoke

Jag kommer till Revelstoke den 1a februari, åker från Fernie då. Stannar väl på Same Sun ett tag antar jag, om du vill kolla efter boende så är jag på!

algie:
sitter på same sun just nu, har bokat här till den första eller andra feb. hör av dig

Senast ändrad:
Hur går det för er?

Jag har nu bestämt mig för Revelstoke. Kommer fram den 17e feb. Tänkte boka några dagar på same sun så man har någonstans att ta vägen när man landar.

Har lyckats komma över ett begagnat säsongskort och stannar i en månad

Vi är tre, Jag,tjejkompis och killkompis, som drar till Revel i början av Januari, säsongspass är bokade och resa köps nu. Har kollat massa på boende och har lite koll nu, men skulle va såå nice att hitta ett hus att bo i, men inget vi är inställda på. Hittade Alpine Inn för länge sen när vi började kolla lite på Revel, och det verkar ju bra, är det någon som bott eller kollat in stället annars, bortsätt från hot tuben, som ju lät gryyymt!

Vi är tre, Jag,tjejkompis och killkompis, som drar till Revel i början av Januari, säsongspass är bokade och resa köps nu. Har kollat massa på boende och har lite koll nu, men skulle va såå nice att hitta ett hus att bo i, men inget vi är inställda på. Hittade Alpine Inn för länge sen när vi började kolla lite på Revel, och det verkar ju bra, är det någon som bott eller kollat in stället annars, bortsätt från hot tuben, som ju lät gryyymt!

ylva_c sa:
Det är några som hyr huset vi bodde i förra året tror jag, och jag vill minnas att de inte hade fullt. Värt att kolla upp, finns någon tråd här på FR...
Där finns iaf allt man kan önska sig och lite till, mitt mellan byn och backen, 300m till busshållplatsen

Tillbaka
Topp