Pendla Åre-Östersund?

• Trådstartare Trådstartare RCC
  • Start datum Start datum

RCC

Medlem
Pendla Åre-Östersund?
Hej hej gott folk,

Har fått jobb i Östersund, men kommer med största sannolikhet bosätta mig i Åre. Att pendla 1.20 med bil är inga konstigheter, men vet någon/några om det finns pendlargruppen eller andra som jobbpendlar mellan Östersund-Åre?

Alla lösningsfokuserade svar är välkomna.

Pendla Åre-Östersund?
Jag pendlar med tåget, funkar fint om man har kontorstider. Åker 06:20 hem 16:36. Men där finns en del som även pendlar med bil, prova i gruppen Åre-bilkollektiv på fb

Pendla Åre-Östersund?
Agge_JA sa:
Jag pendlar med tåget, funkar fint om man har kontorstider. Åker 06:20 hem 16:36. Men där finns en del som även pendlar med bil, prova i gruppen Åre-bilkollektiv på fb
Grymt! Tack för tipset! Jag kommer jobba mellan 8-17 dessvärre. På min nya arbetsplats blir det svårt att sluta jobbet 16.36. Så kommer nog förlita mig på bil och sista alternativet buss.
Tråkigt att norrtåget inte har flera avgångar på seneftermiddag :(

Senast ändrad:
Pendla Åre-Östersund?
Vi är i liknande planer. Men min sambo pratar ju om att vi borde bo i Östersund för att bo vid jobbet och åka till Åre på fritiden..,
Personligen är jag mer sugen på att bo i Åre.
Vad fick er andra att besluta att bo i Åre och dagspendla? Skidåkningen såklart, men har ni tagit med annat i den beräkningen också?

Senast ändrad:
Pendla Åre-Östersund?
Allt är individuellt! Jag ser inga problem med att pendla till Östersund. Med tanke på att jag nu i Stockholm pendlar 40-50 min till jobbet. Jag bor hellre i Åre. Fördelen med att bo nära fjällen väger tyngre än att bo nära jobbet i Östersund.

Tillbaka
Topp