Pengar!!!

marclars

Ny medlem
Pengar!!!
Hej!
Jag skall ner till Chamonix. Är det någon som vet hur mycket pengar jag behöver till mat och andra levnadskostnader
Ha det gött
cs i snön

Pengar!!!
"Är det någon som vet hur mycket pengar jag behöver till mat och andra levnadskostnader "

Det beror ganska mycket på hur länge du ska vara där, vad du ska äta osv.

Om du ska vara där 1 dag så klarar du dig på 2 big mac & co.

2 x 35 ffr = 70 ffr.

Du behöver alltså 70 ffr att äta för i Chamonix.

>> RR <<

Pengar!!!
eller om han är där i 1 timme kommer han kanske inte ens behöva äta.

Alltså det kommer att kosta:

0.0 ffr

Tokbilligt!

>> RR <<

Pengar!!!
Lever du min style, bränner du ca 2000 frassar/dag, sen är det bara enkel räkning.
Men ska du tälta på Hellbronner point blir det nog billigare.

Blizzardlizard

Pengar!!!
Tror ni att det går att gå plus på resan?
Kanske om man snyltar en massa käk från mojans kylskåp och tar käket med sig ner och säljer det på någon bakgata, eller?

Pengar!!!
Jag har hört att fransyskor samt feta fransmän är som galna i små, svenska, blonda, pojkar så där finns nog lite dollars att tjäna.
Bara ett förslag i mängden..
Rock on!

Pengar!!!
Annars har jag en liten hobby i att köpa själar av fattiga ynglingar som vill ner till alperna... Jag har en bra kontakt som köper de dyrt av mig senare... Jag och min vän betalar bra...

Pengar!!!
akta er! Han blev tokarg och skrev kränkande saker i min gästbok, se själva. För att man försöker hjälpa någon med matkostnaderna. Tack för den!

>> RR <<

Pengar!!!
ok, för att skilja sig från mängden så du nu kan skriva din budget så den stämmer på kronan, så om man tar turistindex från i sommras så säger det att det är 7.1% dyrare att leva i frankrike än sverige, detta kan jämföras med schweiz på 33.6% och österike på 0.3% Men eftersom svenska kronan har fallit i värde så bör du lägga på lite marginal på dessa värden.
Detta betyder alltså, ska du ha en qp meny på mcd som i sverige kostar 43 kr kan du räkna med att den kostar runt 43*1.01 = 43.50 i frankrike.

/Christian

Tillbaka
Topp