photoshop

photoshop
tyvär har sett ett par bilder med den typ av bild jag försöker förklara. men altså det är ganska skarpa färger i det och ganska markerade linjer i bilderna

photoshop
Jag tror iaf du menar så att en helt vanlig bild ser ut som en riktig tecknad bild med jätte
starka färger och sånt, typ få en Katt att se ut som Tom i tom & jerry

photoshop
I menyn filter, gå in på artistic och välj t.ex. palette knife eller nåt annat kul. Tips: minska ner bildstorleken innan du experimenterar så tar det inte så lång tid. När du hitta rärr effekt kan du köra med din stora bild.

photoshop
frågade om någon kunde göra det åt mej:P för det för jag har tagit bort photoshop från datan eftersom jag var sjukt dåligt på det och jaganvände det aldrig. (har glömmt det lilla vi fick lära oss i skolan) så vore schysst om någon kunde göra dte åt mej.

photoshop
Fresco filter:
52127.jpg

Hur vill du att bilden ska se ut? Annars är det svårt att veta om man kan fixa det. Är bilden ovan bra?

photoshop
han menar antagligen en vektoriserad bild. en sådan bild består inte av pixlar, utan vektorer, vars
skillnad är att de kan blåsas upp hur stort som helst utan att bli oskarpa, de bestäms helt av
matematik. de görs inte i photoshop, utan i Illustrator, med pen-verktyget.

ett sätt att få pixelbaserade "vektorer" i photoshop, är att noggrant och omsorgsfullt markera
områden som är av ungefär samma färg, för att sedan fylla dom med en helt solid färg som
matchar markeringen. fyll dom i ett annat lager, för att sedan helt kunna kasta bakgrundsbilden.

ett exempel på en sådan photoshopvektor som jag gjorde för ngt år sen nedan:

längst ner till vänster av de bilderna:

http://www.newschoolers.com/ns3/web/content/pictures.php?hide_header=0&member_id=5247&

J

Senast ändrad:
photoshop
nej, men det är in i detalj exakt samma effekt och stil som jag använde på henke harlauts bild. som du sen frågade mig hur jag gjorde. och som du senare inte ville förklara hur man gjorde för andra, utan sa "prova er fram" och du hävdade att det hade tagit dig tid.

snyggt.

photoshop
men jacob då. han som länka har ju inte gjort den:P han hittade den ju i en annans fotoalbum

photoshop
däremot måste jag säga att den värkar pretty bitad av din på henke,
den du jgort på henke e skit snyg också måste jag tillägga lite smörande,

photoshop
varkens adamnyströms eller jwesters bild var riktigt som jag menade men både westers och adams bilder var snyggare änn det jag tänkt mej. skulle ni två som jag förstår kan detta vilja hjälpa mig att göra sådär? ps: till ekorren om du klickar på länken sen rullar du ner så är bilden han menade längst ner till vänster

photoshop
v-larsson sa:
varkens adamnyströms eller jwesters bild var riktigt som jag menade men både westers och adams bilder var snyggare änn det jag tänkt mej. skulle ni två som jag förstår kan detta vilja hjälpa mig att göra sådär? ps: till ekorren om du klickar på länken sen rullar du ner så är bilden han menade längst ner till vänster
Kolla in bilderna jag ritat på min sida:
www.signedforlife.com - nått liknade du menar?

photoshop
aa något liknande var det theusualsuspect. skulle du kunna tänka dig att hjälpa dig. men ni två med dom andra bilderna jag är fortfarande intresserade av era bilder.

photoshop
JWester sa:
AdamNystrom sa:
https://www.freeride.se/member/photo.php?id=20258

menar du någont sådant?
eeh.....kul att se att man varit till "inspiration"...nästa gång kanske du inte ska rippa andra totalt rakt av.....dude.
tänkte att man skulle kolla om jag kunde få den likadan och det gick rätt bra.
det är en feting ripp med bilden blev riktigt bra endå tyckte jag.

photoshop
EricNorrlander sa:
I Illustrator (CS2) kan man göra vektoriseringen automatiskt. Det går ruskigt snabbt...

Jörgen/Erics pappa
faktiskt, får bara se till att ha en hyfsat ren bild först, annars blir det lite väl mycket dragande i efterhand. alternativt köper man en billig ritplatta, och drar linjerna med den, smidigt smidigt.

Tillbaka
Topp