Pink Iridium vs High Intensity Yellow

olofom

Ny medlem
Jag har ett par Black Iridium. De är underbara i dagsljus, men på eftermiddagen och under tjockt snöfall behöver jag ett par ljusare linser. Frågan är dock om jag ska köra på Pink Iridium eller H.I. Yellow? Är det någon som har förstahandserfarenheter av dessa linser?

underförstått att de är oakley du pratar om så kör jag med HI i dom förhållanden du beskriver, fungerar väldigt bra och de är absolut inte för mörka utan man ser konturer och linsen fungerar som den ska. kan dock inte jämföra med pink

HI persiomon är lätt skönaste linsen. Den är precis som Hi yellow med blått spegel men röd i grunden. Funkar skitbra i dåligt väder.

Black Iridium
18% ljusgenomsläpp.

Pink Iridium
57% ljusgenomsläpp. Allväderslins med kontrasthöjande Iridiumbehandling(spegelbehandling). Skulle rekommendera denna lins om man endast har ett par googles/en lins. Funkar mycket bra till det mesta.

HI Yellow
81% ljusgenomsläpp. Extremkontrastlins för dålig väder/låg sikt.
Det bästa du kan ha vid dåliga förhållanden.

Svarar gärna på frågor om du har några.

Senast ändrad:
fråga till dig Jet, ja har tänkt att köpa ett par crowbars men även ja väljer mellan pink och yellow. jag tänkte använda dem ganska mkt och för det mesta i sverige. funderar även att lite senare att köpa en lins som skyddar mer mot sol men inte just nu. Men funkar pink för lite ljusglimtar ibland men även för riktigt dåligt väder? eller skulle du rekommendera yellow för mig som åker mest i de svenska väderförhållanderna??då de ofta är rätt mulet.

Till mina Crowbar kör jag med tre linser, Hi Yellow, Pink iridium och en Fire lins för dom soliga vårdagarna. När säsongen började i november satte jag i Hi Yellow linsen och den kommer nog få sitta i ett tag till iaf. (Säsong i norge för tillfället).

Ska du bara ha en lins kör på Pink iridium först säger jag, fundera senare på om du ska ha en HI Yellow eller kanske en lins för soliga dagar också beroende på vilken årstid/plats du åker mest på..

Tillbaka
Topp