Pinnacle-ljud på dvd-spelare men inte i dator

satyananda

Ny medlem
Hej!

Jag använder Pinnacle studio 8 DV för att skapa bl a dvd-filmer. När jag redigerar är ljudet ok. När jag spelar upp min skapade film på en fristående dvd-spelare kopplad till tv-n fungerar också ljudet bra. Men när jag spelar upp dvd-n på min dvd-brännare är det inget ljud men bilden är bra. Jag har en LG GSA-4040B. Köp-dvd-er fungerar bra med ljud och bild på min dator. Så det är något skumt. Tacksam för alla tips.

Är det någon av er som har jobbat ett tag med Studio 8 som kan hjälpa mig med nybörjarfrågor?

/klasw

Har inte testat programet men testa att kolla inställningarna elelr helpen till att börja med. Har du otur blir det som med min NEC 1300. Den började läsa dåligt, sen brände den dåligt. Så den är på lagning nu. Inte bra... Ett hett tips är att gör tester. Funkar det? Funkar det då? Går det att göra så? Och lokalisera felet. Alternativ 2 blir att uppdatera firmwaren på brännaren...

Hej!
Nu testade jag med att installera WinDVD och plötsligt så fungerar ljudet. Windows mediaplayer m fl andra program fixar inte ljudet. Så nu vet jag det.
/klasw

Ett hett tips är power dvd. Det tycker jag är betydligt bättre än windvd. Både i funktioner och det läser betydligt fler format/bränare...

Tillbaka
Topp