Pinnacle version8

railas

Ny medlem
Pinnacle version8
Har den men upplever den som ostabil. Vad tycker ni?
Allt fungerar inte hela tiden som t ex ljud.

Är det över huvudtaget möjligt att göra
MPEG2 DV Compatible?? Jag lyckas då inte

mvh railas

Pinnacle version8
tjo. jag har aldrig använt pinnacle och har heller inte hört så jättebra om det..
Jag använde Adobe Premiere 7.0 Pro ett tag, men eftersom att de e så j-a avancerat så blev jag bara crazy, så jag skaffa Vegas Video 4.0 och det funkar som fina filmen :)

Lätt och föra över via firewire osv.

Pinnacle version8
Man kan väl säga så här....Pinnacle Studio 8 suger väldigt mycket! Har testat det men det är oerhört oproffsigt. Mycket buggar, kass gränssnitt och dåligt med möjligheter för egna inställningar....Har även testat Premiere men då en äldre version. 6 tror jag det var. Idén till premiere är bra men det är också väldigt buggigt. Tyvärr. Men lägg gärna lite tid på att lära er ett mer avancerat videoredigeringsprogram. Tro mig ni har igen den tiden när ni sitter och redigerar i ett program som fungerar!

Pinnacle version8
Har hört att Premiere ska vara bra också men har aldrig provat det så jag kan inte uttala mig om det.
Jag kör Vegas 4.0 (inte Vegas Video) och det är också rätt avancerat men det är väldigt lätt att lära sig + man kan göra i stort sett allt.
Jag har skrivit mer om det i ett gammalt inlägg.

Pinnacle version8
Är det över huvudtaget möjligt att göra
MPEG2 DV Compatible??

Det går inte att föra över MPEG2 till ett DV band om det är det du menar. I så fall måste det vara i AVI DV format.
Däremot kan du föra över MPEG2 till cd = SVCD.
I redigerings programmen går det säkert att rendera om MPEG2 till AVI DV men det blir inte DV kvalitet.
Kolla här om du undrar över mera saker.
www.dvdrhelp.com

Tillbaka
Topp