Pinsamaste Vurpan

Pinsamaste Vurpan
följande händelse utspelade sej i åre säsongen 04/05
jag stod nere i liftkön tyckte jag var hur ball som hellst tog liften upp står och softar tycker jag är hur cool som hellst plötsligt får jag ett fett felskär hamnar på magen! nu kommer det värsta! min stav fastnar i liften så jag dras med på magen... och mina byxor åker ner och jag kan inte göra nånting! så jag bara hänger kvar där i kallsipperna i kasnke nån minut.. alla skrattar som fan bakom.. nu kommer det värsta det hela utspelade sej i dubbelliften i rödkullen och jag hade ett par snygga tjejer i liftpåret bredvid ! jallafal helt plötsligt lossnar staven jag drar upp byxorna och drar störtloppställning därifrån med ett fett brännmärke på höften ( kalsongerna åkte ner lite) står i liftkön upp i bräcke.. tycker inte jag är riktigt lika cool längre... TRUE STORY detta var den värsta händelsen i mitt liv!

Pinsamaste Vurpan
switch_540 sa:
följande händelse utspelade sej i åre säsongen 04/05
jag stod nere i liftkön tyckte jag var hur ball som hellst tog liften upp står och softar tycker jag är hur cool som hellst plötsligt får jag ett fett felskär hamnar på magen! nu kommer det värsta! min stav fastnar i liften så jag dras med på magen... och mina byxor åker ner och jag kan inte göra nånting! så jag bara hänger kvar där i kallsipperna i kasnke nån minut.. alla skrattar som fan bakom.. nu kommer det värsta det hela utspelade sej i dubbelliften i rödkullen och jag hade ett par snygga tjejer i liftpåret bredvid ! jallafal helt plötsligt lossnar staven jag drar upp byxorna och drar störtloppställning därifrån med ett fett brännmärke på höften ( kalsongerna åkte ner lite) står i liftkön upp i bräcke.. tycker inte jag är riktigt lika cool längre... TRUE STORY detta var den värsta händelsen i mitt liv!
hahaha fan den skulle man vilja se =P

Pinsamaste Vurpan
haha,jag gjorde en snygg grej i kunsberget.
hade stått i kö i typ 20 minuter,sedan skulle jag hoppa på sittliften.
jag hade ont i knät efter en vurpa i st:anton så jag böjde mig framåt på något mystiskt sett och då drog de som satt brevidmig ner bygeln i nacken på mig, jag ramlade av efter några sekunder, då var liften typ 2 meter upp, jag gjorde nått magplask.
åkte sist i kön underlite smått skratt här och där.
det var inte så kul men vi garvade åt de sen :D

Pinsamaste Vurpan
Mattee sa:
haha,jag gjorde en snygg grej i kunsberget.
hade stått i kö i typ 20 minuter,sedan skulle jag hoppa på sittliften.
jag hade ont i knät efter en vurpa i st:anton så jag böjde mig framåt på något mystiskt sett och då drog de som satt brevidmig ner bygeln i nacken på mig, jag ramlade av efter några sekunder, då var liften typ 2 meter upp, jag gjorde nått magplask.
åkte sist i kön underlite smått skratt här och där.
det var inte så kul men vi garvade åt de sen :D
En kompis har gjort i princip samma sak, fast han fick inte bygeln i nacken utan han ramlade bara ändå. Just då hade det även snöat en hel del så han åkte rätt ner på magen i lössnön.

Pinsamaste Vurpan
hah, jag skulle köra på en rail i bjursås när alla kolla på , och biffa till mig rejält.
när ja kmr fram till railen får ja hjärn släpp och fastnar med på skiderna i den där lilla kanten i början, jag flyger fram och landar med huvet på railen, sen hör ja nåra skratt i bakgrunden *SUCK*

Pinsamaste Vurpan
"Allele" är en medlem här på freeride och jag ska berätta vad jag tycker är det klantigaste man kan göra. Året var 2005, påsklov med skinande sol och 13 grader plus vid en plats kallad Åre. Jag, offret och en till stog i kön till olympian (det var stockholms rush och mycke folk) efter ca 15 min i kön skulle vi äntligen stiga på liften och ta ett nytt åk i bräke. Då vi plaserade oss för att sätta oss skulle offret åka fram lite längre än alla andra, vi andra satte oss på sittliften medans han står framför oss tar tag i den andras skida då plötsligt liften börja lyfta. Offret försökte desperat ta sig upp genom den andras skidor men förgäves han följer med en bit tappar taget och hela liftkön plus liftvakter garvar som aldrig för. Det stackars offret ligger nu upp och ner och skrattar de va kul:

Pinsamaste Vurpan
carl_d sa:
"Allele" är en medlem här på freeride och jag ska berätta vad jag tycker är det klantigaste man kan göra. Året var 2005, påsklov med skinande sol och 13 grader plus vid en plats kallad Åre. Jag, offret och en till stog i kön till olympian (det var stockholms rush och mycke folk) efter ca 15 min i kön skulle vi äntligen stiga på liften och ta ett nytt åk i bräke. Då vi plaserade oss för att sätta oss skulle offret åka fram lite längre än alla andra, vi andra satte oss på sittliften medans han står framför oss tar tag i den andras skida då plötsligt liften börja lyfta. Offret försökte desperat ta sig upp genom den andras skidor men förgäves han följer med en bit tappar taget och hela liftkön plus liftvakter garvar som aldrig för. Det stackars offret ligger nu upp och ner och skrattar de va kul:
AAaa

Pinsamaste Vurpan
I Sestriere såg jag en underbar möjlighet att styla lite med brädan under sittliften mitt under snösmältningen. Ladda allt för att komma över en närmre 20 meters "smältsjö", men inte fan räckte farten inte, står mitt i den j-a sjön, fastspännd i brädan, vatten upp till låren, 10 meter åt bägge håll och en hel sittlift sitter och asgarvar!

Pinsamaste Vurpan
Jag var i tignes för 2 sommrar sedan. När jag klev på ankarliften hade värden sagt till mig att jag inte borde låta hängslena hänga å slänga på mina peak camopants, detta ignorerades självklart då värden uppenbarligen inte var vid sina sinnens fulla bruk.
När jag kom upp till avstignengsplatsen där (självklart) parken började så slängde jag nonchalant av ankaret som i sin tur nonchalant fångade mina hängslen. Som en rekyl drogs jag ned på rygg i ett jävla ryck och släpades över vallen, igenom de efterföljande plogkäpparna för att sedan nästan bli strypt av kontaktsladden som tillslut fick liften att stanna.

Efter denna händelse hade jag ingen lust att stanna i Frankrike då det hela tiden kändes som om folk garva bakom ryggen på en, vi stack till Sölden på morgonen.

Peakbrallorna å liftvärden kunde dra åt helvete också.

Pinsamaste Vurpan
Denna säsongen i Tandådalen så skulle jag och mina kompisar hoppa på en stolslift för att åka upp. Och när det va våran tur stod jag och dagdrömde lite och blev då sen. I mitt desperata försök att slippa att åka med främlingar (gud förbjude) så tryckte jag mig förbi den plastgrinden som "vaktar". När jag väl kommit förbi den hade liften redan börjat svänga runt och jag försöker då att böja kroppen åt höger så att min rumpa kom på sätet. Istället fastnar jag med höften på kanten och dras med några meter och i ultrarapid åker ner i snön. Alla stod och skrattade speciellt de heta liftvakterna som va den dagen. SÅ dom fick stanna hela liften och " hjälpa " mig upp.
" inte så lätt den första gången kanske? " Sa hon med ett garvpräglat leende.

Pinsamaste Vurpan
Denna är rättså pinsamm!
Smärt fri var den inte heller.

JAg och en polare tågade,(JAg stod framför medans hon stod i störtlopps ställning bakom mig) från bräcke på väg emot VM6:an, allt gick bra tills vi kom till sista nedbacken innan WC liften. Som otur denna dag var det ovanligt många turister i Åre. Och ja... ni vet hur dom åker! (Sicksackar på transporten) Vi kom i full fart och skulle precis köra om, och rätt som det var så fick jag fel skär och flög upp på enn kulle och rätt in i en bergsvägg medans Sofia min polare slungades i lite längre ner.

Det hela slutade med att jag fick tejpa pannan + googlarna helt pajade.
Och Soffi fick feta skrap sår på hjälmen!

R.I.P Samantha

Pinsamaste Vurpan
Jag har gjort i precis samma sak som switch_540 Till och med på samma ställe:P Haha

Pinsamaste Vurpan
Det var ganska många år sen nu, men det hela utspelade sig i åre, brevid tusenmetern. Åkte under kabinen och tänkte att jag skulle styla lite, och det gick ju bra, ett tag. För när kabinen precis hade passerat över mitt huvud så åker jag upp på en mindre kulle. Trodde att jag på vanligt sätt kunde åka ner på andra sidan, men icke. På andra sidan hade det bildats en liten hängdriva, så det stupade rakt ner ett par meter. Jag som hade missbedömt det hela hade bra mycket mer framåtvikt än vad jag borde ha haft. SÅ det slutade med att jag föll pladask ner på mage i den hårda snön och låg kvar där. Glasögonen gick sönder, ingen vidare kvalite dock, och så fick jag ett köttsår i pannan, trots att jag hade hjälm.

Pinsamaste Vurpan
Det hela utspelade sig i Tandådalen i sälen under påsken för ca 2 år sen en solig dag med ca 10 grader varmt =) Som ni alla vet så bildas det små "sjöar" av vatten när snön smälter och dom är alltid lika roliga o åka på =) det här hände precis på sidan om stols liften och som ni alla vet så sitter det massvis med folk där o solar. Det var en jibber som tycket han var kungen i backen o skulle köra över en stor sån där vatten pöl och precis när han kommer fram till den så märker han att han har lite ont om fart o när han kommer till mitten av vattnet o där ramlar han först till höger o sen reser han sig upp o då ramlar han sen åt vänster o sen kommer han knappt upp där ifrån o får krypa ut ur vattnet. haha o jag har nog aldrig skrattat så mycket och och han var helt genomblöt och skindade sig snabbt där ifrån ...True story ...

Pinsamaste Vurpan
när jag kom med rätt hög hastighet mot liften där syrran stod och skulle spruta lite snö på henne så jag lutar mig och trycker allt vad jag har och lyckas men när jag har stannat har jag för lite fart för att kunna ställa mig upp så jag välter!

Pinsamaste Vurpan
påväg upp i liften upp igen,
står och posar/vilar med stavarna i dem små hålen mellan pjäxa och bindning, får ett felskär på skidan och staven satt fast runt både handled och i pjäxan så jag dras med liften hängandes och kan inte dra ur staven eller få bort den från handen, klarade det tillslut med det känns lite pinsammt när alla kollar

Pinsamaste Vurpan
Monis sa:
när jag kom med rätt hög hastighet mot liften där syrran stod och skulle spruta lite snö på henne så jag lutar mig och trycker allt vad jag har och lyckas men när jag har stannat har jag för lite fart för att kunna ställa mig upp så jag välter!
meeeh! buhu!

Pinsamaste Vurpan
haha härligt switch 540! :)
Jag gjorde en inte heller så häftig grejj när ja var i lindvallen. Jag skulle värma upp lite första dagen med o åka lite switch o hoppa på kanterna vid backarna. Jag kommer under märta express åker in switch till kanten och ska hoppa och då hugger tailarna och ja tappar båda skidorna och flyger ut i lössnön och alla i liften asgarvar.

Då ligger man lågt ett tag och sen får visa hur man är i parken istället :P

Pinsamaste Vurpan
Min farsa var o åkte i stöten och skulle såklart svänga in i skogen o njuta av den 2dm nyfallna snön, ni vet när man åkt så mycket och svängt för så många träd att man inte orkar längre, mja, farsgubben trodde han var inne i skogen och så ser han ett litet hopp och ska ta det, hoppet var inget hopp.

Det var en rotvälta som pekade rakt uppåt han kör upp på den och flyger 2 meter upp i ett träd, och precis brevid pisten så alla får sig ett gott skratt, tänk er markoolio, vi drar till fjällen videon ! ;)

Pinsamaste Vurpan
det brukar finnas små äventyrsskogar i de flästa skidorter. Dessa brukar vara gjorda för ca 2-7 åringar, så jag tyckte att det passade mig utmärkt :b
Så jag skulle åka igenom en tunnel som fanns i den där skogen, men när jag hade kommit till mitten upptäckte jag att jag var lite för stor för den, så jag fastnade.
som pricken över i:et kom det dessutom en hel skidskola med småbarn som fick ställa sig i kö efter mig.

sedan dess har jag inte åkt något mer i den skogen...

Pinsamaste Vurpan
det värsta jag har gjort var i lech för några år sedan. det var första gången jag åkte i lech ock kände inte direkt till stället. Anyway så åkte vi ner mot parken. min kompis först sen jag och efter mig några vänner till... fort gick det! plötsligt ser jag att min kompis har stannat så jag börjar bromsa utan att märka hur nära halfpipen jag är och helt plötsligt tar marken slut under mina skidor och jag landar med en DUNS!!! i botten på halfpipen. På mage med diverse utrustning utspridd lite här och var. Det gjorde ont!!

Pinsamaste Vurpan
det värsta var ändå när jag kom i typ hög fart å skulle bromsa in till liftkön. blev cepe så jag bailade in i 2 grabbar

Pinsamaste Vurpan
första veckan på säsongen i whistler för några år sen träffade vi några svenska damer i liftkön (sittlift). mina polare åkte i förväg, och jag åkte med damerna. satt o snackade lite i liften, trevligt. när vi skulle hoppa av fastnade en rem på min ryggsäck i liftstolen, och jag följde med runt. liftgubben stannade liften, och jag lyckades ta mig loss. ingen riktig vurpa kanske, men fan vilken angst.

Pinsamaste Vurpan
var i valmeinier för nått år sedan, sol och slask och en jävla massa frenchies. däribland en gammal gubbe som vi döpte till påven eftersom han var rikigit lik och hade exakt samma pose i backen som den numera avlidne johannes paulus eller vad han hette hade när han stod och höll sina tal till folket. hursomhelst, transportsträcka, trångt och jag sicksackar förbi fransoserna. åker upp på en snövall för att göra en lite snygg vändning men upptäcker på vägen ner att en mamma med unge parkerat mitt i min linje. gör ett panikskutt åt sidan för att inte krocka och landar på rygg mitt i transporten. i samma sekund som jag landar tittar jag uppåt i backen och ser påven komma rakt emot mig med skräck i ögonen. påven kör givetvis rakt in i mig och flyger i en vacker båge över mitt huvud, fortfarande i samma böjda pose, som huggen ur sten. denna pose gör att han heller inte kan ta emot sig med armarna utan landar rakt på näsan som börjar pissa blod. jag åker fram för att hjälpa men han verkar inte fatta ett ord av vad jag säger. dock har det helt plötsligt blivit en jävla fart på gubben och han kutar upp i backen för att hämta sina skidor för att sedan ta sig ner till samlingsplatsen för den lokala pro-föreningen där de alla står å hytter med näven åt mig när jag åker förbi med grava skuldkänslor för att nästan ha dödat påven.

blev kanske lite lång den här. kanske inte överdirvet pinsam. kanske ska man ha varit där för att tycka det är roligt. men om ni bara kan föreställa er påven i pastellgrön skiddress flygandes över ert huvud så tycker ni nog också det är roligt.

edit: gjorde även exakt samma grej som gulebjorn här ovan i stanton, fastnade med ryggan i stittliften och de fick backa den några stolar för att jag skulla få hoppa av.

Senast ändrad:
Pinsamaste Vurpan
Min (PINASAMASTE) bail var nog när jag stod i kön till maten .Jag stod och pratade me några kompisar å så säger en du har inte knytigt skorna men det fet ignorerade jag så jag fortsätter gå tar mat går tre fyra steg när jag känner att allt lättar under mig ramlar rakt fram och tappar talriken på skolans snyggaste brud plus att jag får all köttfärs sås över mig det gjorde ont som fan och så var det så jävla pinsammt

Pinsamaste Vurpan
Min klantigaste sak är nog när jag var i Björnriket och åkte skidor. jag stod i lift kön och kollade mig omkring efter vad som fans där. sen tog jag min lift bygel (jag snurrade den före jag stoppade den mot röven) fast det jag inte visst var att hänslena fasnade i bygeln. sen när jag åkte upp så var backen alldeles bredvid så jag stod och kollade på en snygg tjej som åkte förbi och jag märkte inte att jag hade börjat svänga mot en lift stolpe. sen typ en halv mnut senare hade jag kört in i stolpen och jag släpades efter liften. alla skrattade. jag fasnade och jag släpades efter hela litenoch när jag kom upp så stod det en nybörjare och skrattade och han tröck på nödstoppen och sen sa han: ska man inte stå upp när man åker lift. ((( jag e inte nån nybörjare jag har åkt skidor i 13år))

Pinsamaste Vurpan
Jag har aldrig ramlat.

Nej det var när jag var i backen förra året så såg vi en så jävla fin brud. Så jag tappa allt vett samt koncentrationen och small rakt in i en äldre man som stod nedanför mig.
Men det som inte dödar, härdar.

Pinsamaste Vurpan
jag slet mej i matsalen på ett smörpaket och tappa brickan och allt jävla skit plus att jag hade slutat gå på kryckor typ dan inann fan va ont det gjorde som tur var så satte det 2 stycken i matsalen hmm ? inte god mat den dagen kanske.

Pinsamaste Vurpan
detta hände mig i vintras då ja var på träningsläger i tärna.skulle åka på en ny rail som ja inte tagit innan å så ja täntke maxa. då så gick d ganska skit för olla inte tillräckligt högt å fastnade i railen å voltade över helaskiten. ramlade på rygg på andra sidabn å tappa luften. å en annan gång på träningen dp ja högg i halva kicken på ett hopp å följdne vblev att ja voltade på landade på rygg på platån.

Senast ändrad:
Pinsamaste Vurpan
Felix_B sa:
Jag var i tignes för 2 sommrar sedan. När jag klev på ankarliften hade värden sagt till mig att jag inte borde låta hängslena hänga å slänga på mina peak camopants, detta ignorerades självklart då värden uppenbarligen inte var vid sina sinnens fulla bruk.
När jag kom upp till avstignengsplatsen där (självklart) parken började så slängde jag nonchalant av ankaret som i sin tur nonchalant fångade mina hängslen. Som en rekyl drogs jag ned på rygg i ett jävla ryck och släpades över vallen, igenom de efterföljande plogkäpparna för att sedan nästan bli strypt av kontaktsladden som tillslut fick liften att stanna.

Efter denna händelse hade jag ingen lust att stanna i Frankrike då det hela tiden kändes som om folk garva bakom ryggen på en, vi stack till Sölden på morgonen.

Peakbrallorna å liftvärden kunde dra åt helvete också.
Med en snabbanalys känns det som svaret kan kopplas ihop med ett annat citat, eller?

Mackan89 sa:
Åkte i Idre på sportlovet och en polare trängde sig lite lätt förbi folkmassan. Då stannar en gubbe honom i 50 års åldern och säger:
- Du är från stockholm va?
- Ja?!
- Nu förstår jag varför ni har så dåligt rykte där nere!
Nonchalant, arrogant och inte lyssnar på andra = Stockholmare........

=)

Pinsamaste Vurpan
ramla i backen i låg fart,, Sov nästan och det va typ 7 snygga brudar som såg på :/

Pinsamaste Vurpan
Detta utspelade sig för många år sedan när timglasform inte var ett fenomen och skidåkning var en konst som man fick lära sig. Min polare hade sässongat i st anton så många år att vi hade slutat räkna, han var med andra ord en ikon på plats. Det som hände var:
En vanlig dag han kände sig lite off men skulle ändå göra dagens första repa, han e tidigt på topp å drar en repa ner där ingen annan borde vara. När han kört ett tag kommer en mintgrön tysk utfarande bakom ett häng från ingenstans, i vanliga fall hade han reflekterat och parerat, men som sagt han var off å braka rätt in i herr uberfuhrer. Oj sa polaren och hjälpte tysken upp ur driva och stavar. Han ber så hemskt mkt om ursäkt och förklarar att så här oaktsam är han aldrig annars. Tysken är förbannad men köper läget och drar vidare. Polaren pausar och försöker fokusera, en stund senare åker han vidare, när han kommit halva sträckan ner har modd dragit in och sikten e svår. Eftersom han känner sig hyfsat säker på att han e ensam drar han på och försöker hitta skärpan, han kommer till ett ställe och skall droppa. Gissa vad han landar på? Samma djävla mintgröna tysk. Denna gång är inte tysken bara förbannad utan börjar fäkta med armarna mot min polare som i detta läget halvsitter över tysken och försöker lösa ut sina lagg. När polaren skall parera ett slag från tysken så slinter han och råkar armbåga honom rätt i ansiktet. Polaren inser att bomben håller på att detonera och rullar i väg, kommer upp på laggen och drar vidare utan att vidare försöka förklara att sånt här aldrig händer honom eller ens försöka komma på en lämplig ursäkt. Slutet blev att han åkte direkt hem till bostaden och la sig i sängen och försökte samla fokus inför nästa dag.

Strålande tycker jag.....

Tillbaka
Topp