Pist/puder bräda

Mattcnmn

Ny medlem
Pist/puder bräda
Tjena, letar efter en bräda att ha i pist, offpist och puder, hoppar också ibland men då blir det mest från nån snödriva eller ibland nån schysst parkhopp. Helst ska det va en wide/mid-wide.

Har planerat att dra en trip om några veckor och behöver uppgradera gamla brädan.
Sitter du på nån schysst hård bräda så skriv här eller PM:D.

Pist/puder bräda
Söker en bräda runt 162, åker som sagt mest offpist och pist.
Åker för fart och kör ganska aggressivt, ingen jibbare här inte.
Ligger väll på medel nivå, har kört ett tag nu, vill hitta en bräda som jag kan utvecklas på.

Pist/puder bräda
Verkar vara nån hyrbid camber på lib techen, är själv van vid full camber.
Har hört att hybrider är mindre stabila och ha sämre pop än camber, är det likadant med denna bräda?

Senast ändrad:
Pist/puder bräda
Kan inte direkt påstå att den har sämre pop eller mindre stabil än en vanlig camber. kan däremot säga att den har bra mycket bättre flyt i puder än en vanlig camber. Jag kör den...Travis Rice kör den. kan ju inte vara dålig då ju :cool:

Pist/puder bräda
Hej! Jag har själv Rossignol One Magtek 161 w och har åkt Salomon Mans Board. Salomon Man´s Board är en mycket mycket bra bräda! Passar för stor fart, stora killar, stora parkhopp, eurogaycarving etc. En av de bästa brädorna jag har åkt.

Rossignol One Magtek är också bra, men mjukare. passar för lättare åkare, för mig, 9?kg min 161 w är absolut för mjuk. För nån 80 kg åkare kunde det vara mycket bättre. Rossis magtek är också litet för aggressiv för lössnö eller mjukare pister, speciellt när brädan är ganska mjuk.

Senast ändrad:
Pist/puder bräda
Hur funkar Mans Board i puder?Är väll rocker i ändarna om jag inte minns fel...
Har kollat in rossignol Magtek, verkar något mindre styv och lite mindre aggressiv, ska ända bara bomba och köra hopp så mans board lär passa mig bättre, tack för hjälpen! :D

Pist/puder bräda
Blev en Salomon Mans Board, har inte testat den än men den har sjukt snyggt motiv (öl) och är brädan som Bode Merrill kör på så kan inte gå fel :cool:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp