Bra bräda i Österrike

Grossmo

Ny medlem
Bra bräda i Österrike
Tja!
Fick precis veta att jag ska till Österrike St Anton i januari, och tänkte kika om det är någon som har
erfarenhet av att åka bräda där? Antar att de inte direkt går att jämföra med våra svenska pister. Efterlyser då även en schysst bräda att åka med dära, Antar att det är mycket "puder/offpist" åkning där, så letar väl efter en bräda som funkar bra där. Men hade väl ändå velat ha en bräda som inte blir allt för styv, så man fortfarande kan jibba runt i parken, pressa lite, raila lite osv, men fortfarande ingen blötnudel som inte funkar i stora pisterna. Vad åker ni för något när vi pratar alperna?

Har kikat lite på Lobster Sender, som basicly är en Bataleon med sin TBT teknologi, tänkte att de kanske kan funka till båda ändamålen. eller blir den för styv att ha i parken?
Någon som har någon erfarenhet av Lobster?

Hoppas iallafall på att hitta något som funkar bra :)

Bra bräda i Österrike
Jasså där. Troll? (https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=105032)

P.S. Om du skall till St.Anton och tänker köra pister, jag har bara ett råd, kör inte pister ! (off pist or no pist!) Om du ännu vill åka pister, så ta en bus till Lech. (ta en bus!) Vi skall till Anton på veckan 9. Har varit där nu 7 år i rad på veckorna 9, men inte för piståkning. Fruktansvärt!

P.P.S. Parken i Rendl är mycket bra för alla!

Senast ändrad:
Bra bräda i Österrike
Vet inte vad troll har med saken att göra?

Okej, åkte du bräda där då? varför vill man inte åka i pisten? är den sönderkörd?

Senast ändrad:
Bra bräda i Österrike
Låter mer som du vill ha 2 olika brädor, en för pist/puder och en för park/jib eller en som är okej på allt men inte bäst på något. Nu är inte jag samma typ av åkare som dig men hade nog tittat på en direktionell twin med rocker eller någon hybridvariant.
Har tyvärr för dålig koll på 3BT men verkar antingen älska eller hata det.

Bra bräda i Österrike
Okej, det kanske inte finns någon bräda som passar bra för båda ändamålen? om man inte är grymt bra på att åka förståss. Det känns som att twintip egentligen är det ända måstet för min del

Bra bräda i Österrike
Har en Lobster Parkboard 154, och en Lobster Jibboard 151, åker bara park och är supernöjd med brädorna. Tycker också att de flyter bra i den lilla lössnö jag åkt tack vare 3BT. Gillar Jibboarden bäst, precis lagom mjuk, funkar till butters, jibs och hopp, väger 70kg, 180cm lång. En Sender kan nog vara nice den med.

Bra bräda i Österrike
unsuspected sa:
Låter mer som du vill ha 2 olika brädor, en för pist/puder och en för park/jib eller en som är okej på allt men inte bäst på något. Nu är inte jag samma typ av åkare som dig men hade nog tittat på en direktionell twin med rocker eller någon hybridvariant.
Har tyvärr för dålig koll på 3BT men verkar antingen älska eller hata det.
Angående 3BT. Körde en Camel toe från bataleon förra året, blev sjukt hooked! Funka grymt i puder men även i pist samt rimligt pris! Så 3bt rekommenderas stark.

Hört att Dinosaurs will dies wizard stick för denna säsongen ska vara riktigt bra, både för park och all-mountain. Även där mycket bräda för pengarna. https://snowboarding.transworld.net...ll-die-wizard-stick-2018/#W47B9xpCZUtOHlkA.97

Bra bräda i Österrike
Okej, stämmer de ryktet dom säger att 3BT'n ställer till de på rail exempelvis? Hört några rykten om att folk säger att det är mycket svårare att låsa railen, att det blir betydligt lättare att glida av?? Eller är det bara snack?

Bra bräda i Österrike
Grossmo sa:
Okej, stämmer de ryktet dom säger att 3BT'n ställer till de på rail exempelvis? Hört några rykten om att folk säger att det är mycket svårare att låsa railen, att det blir betydligt lättare att glida av?? Eller är det bara snack?
Efter min personliga erfarenhet tycker jag verkligen inte det. Nu Kmr det iofs från någon som började utveckla sitt railgejm just med en 3bt från bataleon. Men för ngn som prövar 3bt efter man hängt i parken ett antal år kan det säkert kännas ovanligt. (Glömde helt av att nämna detta i förra kommentaren)

Har bara gott att säga om 3bt (riktigt härlig ”surfkänsla” i puder) men har man många års erfarenhet med andra brädor hade jag försökt att få testat en innan man köper.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp