Pistskidor dam, behöver råd!

Hej!
Jag är en tjej på 22 år, 173 cm och 60-62 kg som åker riktigt bra i pist men inte lika bra utanför pisten. Har ett par gamla Dynastar som inte har så mycket midja och väldigt stor svängradie, kan bero på att de är nästan 10 år gamla (skämskudde...:rolleyes:).

Som åkare gillar jag att arbeta lite, vill inte ha en jättelättsvängd skida men behöver något som funkar även när det är uppåkt i pisten. Gillar fart (åker nog snabbare än de flesta andra i backen) men vill absolut inte tumma på tekniken i de höga hastigheterna. Med mina nuvarande skidor kan höga hastigheter vara obehagliga då de vobblar mycket i höjdled och riktigt snabba manövrar i princip är omöjliga.
Jag provade ett par skidor med relativt smal midja för kanske 2 vintrar sedan och tyckte det var fruktansvärt obehagligt då jag inte behövde göra mycket för att de skulle svänga.

Tyvärr är jag helt bortkommen när det kommer till utrustning och behöver all hjälp jag kan få!
Priset spelar roll men jag köper hellre ett par dyra och bra än billiga och dåliga, så att säga ;)

Någon som har tips?

Min fru har åkt på olika modeller av Rossignol Attraxion senaste åren och varit jättenöjd med dom.
Det verkar som att dom döpt om modellerna till Unique och skippat den snygga grafiken. exempelvis: Unique 6W
Annars har dom ju Temptation serien som är mer allmountain.

Tillbaka
Topp