Pistskidor

klockan77

Ny medlem
Pistskidor
Hej är ny på forumet och jag letar efter ett par bra pist skidor.

- Nuvarande skidor: har inga
- Vikt: 86
- Längd: 178
- Åkstil: Pist och Offpist
- Erfarenhet: Har åkt en hel del men det var ett tags sen så jag är inte så uppdaterad på märken och modeller.

Någon som har några bra förslag?

Pistskidor
Scott RCX i längd 178 eller 186cm. Se motivering i mitt inlägg från skidtestarhelgen under samma delforum som det här inlägget.

Pistskidor
Scott Aztec, grym skida som funkar både off-pist och pist.
Finns i styvare modell också om du åker hårt. Aztec pro eller något sådant..

Pistskidor
Mitt tips till dig lyder:
Om du vill åka mest pist, men lite lössnö, köp typ Völkle P60. Den funkar överallt!
Ska du åka offpist mest, men ändå en hel del i pisten, satsa på något lagom "fett", Scratch Kanske?

Lycka till med köpet, å hoppas du hittar vad du söker!!

//Axel

Senast ändrad:
Pistskidor
Jag_alskar_skidor: Jag hoppas du skojar med ditt inlägg??? Du kan ju inte ha löst tråden överhuvudtaget.

Monster 77 är en bra skida.
Scott RCX oxå.
Patriot från Extrem.
Salomon Tornado

m.m det bästa är ju att testa dig fram hos en seriös skidbutik som låter dig prova skidorna

//H

Pistskidor
Ok, Scratchen var kanske ett dåligt råd, det medger jag, men Völkl P60 eller liknande är ett ganska bra val, om man mest åker pisst, men även en del pisst...

Förtydligande: När jag menar Völkl P60 Menar jag inte tävlingsmodellen, utan "motionsskidan", inte tävlingsskidan.

//Axel

Pistskidor
heej ja åker själv väldigt mkt pist men ochså mkt park och offpist och jag väger 76 och jag åker på dom nya scratch och de e en toppenskida både i pist och utanför men ett tips är att isåfall köpa istället för 177 skidan köp 170 skidan:D

Tillbaka
Topp