Pitbullterrier, penisförlängare?

hellbergarn

Ny medlem
Hej!

Är det bara jag som fått kännslan av att alla pitbullsägare/kamphundsägare har något som måste kompensera med en "tuff" hund. Kanske är det något som saknas hos dom. Exempelvis penis, säkerhet på sin sexuella läggning eller något annat(bara exempel). Hur många välklädda damer eller män i sina bästa år har ni sett med en pitbull? Det är oftast personer som...ja, jag behöver väl inte förklara ni ser säker ägarna framför er.

Så min fråga till er är:

Vilket syfte fyller egentligen en kamphund? "Penisförlängare" eller sällskapsdjur?

Skapa gärna en seriös disskusion kring detta för jag har länge funderat på denna fråga.

// Hellberg

Jag tror du har kommit på någonting där, ägaren kan inte själv bli "hård" och vill då ha en "hård" hund.

Det säger vell säg själv, Kanske dags att döpa om dom till Penisbullterrier?

Senast ändrad:
haha jag fattar precis vad du menar. folk som sitter i sviiindyra bilar å sånt, deras penis (som du vallt att kalla det) måste ju vara väldigt komplexa. haha.

Det är väl för det första viktigt att fastslå att en pitbullterrier (och andra liknande hundraser) inte nödvändigtvis är en kamphund... Att äga en pittbullterrier eller inte är troligen mestadels en fråga om tycke och smak, och att försöka kategorisera dessa ägare är ganska fördomsfullt.
Folk som däremot äger kamphundar, d.v.s. hundar som de använder för att slåss mot andra hundar, är mentalt sjuka och borde låsas in.

dom två jag känner som har pitbulls är båda tjejer, jäkligt avslappnade typer och har dem som sällskapsdjur. hundarna är det snällaste som finns i hundväg om man uppfostrar dem rätt och köper dem från en seriös kennel som inte avlar kamphundar.

men visst finns det många puckon som såna också. men å andra sidan så hade dom lika väl kunnat köpa en pistol eller en fet kniv så jag tror inte man ska lägga bördan på vovven :)

den ena hunden har till och med lärt sig att morra argt på kommandot: "-vad tycker vi om nazister, Kompis?" (hunden heter Kompis)

dom föds inte elaka/tuffa. dom är som vilka andra valpar som helst, sjukt söta och keliga. det är upp till ägaren hur de ska bli.

stör mig som fan alla töntar som tror dom är coola när dom går runt med en pitbull. fin hund annars ju!
http://pitbullproblem.tk/

skulle gärna nita dom dumma jävlarna som använder dom som "kamphundar"

Senast ändrad:
wuchi sa:
dom två jag känner som har pitbulls är båda tjejer, jäkligt avslappnade typer och har dem som sällskapsdjur. hundarna är det snällaste som finns i hundväg om man uppfostrar dem rätt och köper dem från en seriös kennel som inte avlar kamphundar.

men visst finns det många puckon som såna också. men å andra sidan så hade dom lika väl kunnat köpa en pistol eller en fet kniv så jag tror inte man ska lägga bördan på vovven :)

den ena hunden har till och med lärt sig att morra argt på kommandot: "-vad tycker vi om nazister, Kompis?" (hunden heter Kompis)

dom föds inte elaka/tuffa. dom är som vilka andra valpar som helst, sjukt söta och keliga. det är upp till ägaren hur de ska bli.
så rätt^

Känner själv några som har en pittbull världens snällaste hund. Tycker det är töntigt att använda dom som kamphundar om dom vill se en fight kan dom ju lika gärna slåss sjävla istället använder dom hundarna sjuk:S

Pitbullterrier är väl i grund och botten framavlad för kampsport. Många använder den också till det fortfarande, för att bedriva någon slags vadslagningsverksamhet. Sen finns det såklart sådana som skaffar sig en och fostrar den som en "vanlig" hund. Rasen i sig är ju knappast besatt av djävulen från födseln.

så om Killen kommer med en megaliten chiuaua med halvdvärgssyndrom så säger slutledningsförmågan att han måste ha en ENORM penis?
eller vadå?, jag kanske är helt ute och cyklar..

marer sa:
så om Killen kommer med en megaliten chiuaua med halvdvärgssyndrom så säger slutledningsförmågan att han måste ha en ENORM penis?
eller vadå?, jag kanske är helt ute och cyklar..
själv har jag vandrande pinnar..... ;)

jag har enligt säkra källor hört att freddrik är stolt ägare av en afrikansk mongo elefant drogad med tilväxthormon..
själv så var min hamster så liten att den trillade ner från ett lite högre uppstucket sågspån i buren och bröt nacken i det fruktansvärda fallet.
så det kan gå..
ps, jag kom 2km enligt min cykeldata.

ähh som det sagt förr så e det ju inte själva hunden som det är nåt fel på utan ägaren! men Hur som helst så har en terrier tempramentet och aggrisiviteten i sig...så det är lätt att få fram ett monster utav denna ras...Men här i detta land jag bor i nu så springer pitbulls lösa ganska ofta och skulle lätt kunna bita nacken av min lilla yorkshire (1,8 onda kg) men vi har klarats oss bra och de har lekt på som vilken annan hundras så jag har fått en bra uppfattning av rasen och har nu börjat gilla den!

man måste ju helt klart vara säker på sin penisstorlek och sexuella läggning för att synas på stan med en liten chiuaua så är det ju bara. Finns inget manligare än en gammal stor man med en liten hund.

(Självklart är det också synd om hundarna skyller inte på dom.)

Tycker inte att man skall använda ordet kamphund. Dvs blanda inte in hunden. Det är isåfall mer rätt att säja "kamphusse" eller "kampmatte". Finns många envisa terrier raser som går runt på gatorna. Ingen som reagerar över dem. Det är snarare när man ser "fel" ägare med i många ögon sett "fel" hund. "kamphund" härstammar från 1800-talet då man hade hundkamper med bulldoggar och staffordshire bullterrier i England. Ur dessa raser kom sedan de amerikanska varianterna american staffordshire terrier och american pit bull terrier. Numera avlas dessa raser (med undantag av american pit bull terrier, som på grund av internationella bestämmelser, inte går att registrera i Sverige.) enbart för exteriörutställningar och med ett social anpassat temperament. bara så ni vet.

Syftet med att skaffa hund oavsett vilken ras man skaffar beror väl på den tilltänkta ägarens mentalitet. I grunden ligger väl ett egoistiskt behov att man tror att hunden ska kunna avhjälpa.

Helt enkelt blir det: Skaffar en person en hund för att det är en kamphund och får den att bli en kamphund, så är det i slutändan en kamphund. Skaffar man en ras som anses vara en kamphund i syfte att ha som sällskapsdjur så kan väl hunden betecknas som ett sällskapsdjur. Dvs. allt hänger på ägarens syfte och mentalitet.

Word!

seriöst, har ni sett vilka killar det är som har kamphundar? dem hade nog varit hårda utan sina hundar ska ni se.

dollebro sa:
seriöst, har ni sett vilka killar det är som har kamphundar? dem hade nog varit hårda utan sina hundar ska ni se.
Men dollebro det är ju det som är hela grejen med detta. Dom som har sånna hundar måste se så jävla "balla" ut eftersom dom är så osäkra. Dom försöker ju bara se farliga ut men på insidan är som sorgligt små.

.. jag har varit en kämpe mot ordet kamphund i många år... tills jag fick så pass mycket information från båda lägren" att jag förstod att det faktiskt ligger till på detta sättet: pitbull och amstaff och liknande renrasiga och blandraser är framtagna för att ha en stor kampanda i sig, att inte ge upp och att tåla satans massa.. de skall kämpa med tjurar och så vidare..

det ÄR en kamphund.. pitbull och amstaff.. men man kampar inte med dem (hund mot hund) .. i många länder så kampar man hund mot andra djur etc etc och givetvis också hund mot hund vilket är förbjudet i Sverige av förståliga skäl..

.. NU till svaret..

folk köper en pitbull eller amstaff eller likande av OLIKA skäl..

det är tufft

det ÄR en penisförlängare

den skall användas till hundkamp för att få respekt

den skall användas till att skydda eller hota (som ett vapen)

den skall kelas med som en familjehund

den skall bara vara en "normal" hund

den är så HIMLA vacker

jag vill ha en hund som kräver lite uppfostran..

etc etc etc

det varierar nog ganska mycket..

att skriva att man köper en pitbull BARA och ENDAST som en penisförlängare är missvisande, svart/vitt tänkande utan någon inblick i alla dessa nyanser som finns.

/Pinn

..

Martinaaa!!

[Numera avlas dessa raser (med undantag av american pit bull terrier, som på grund av internationella bestämmelser, inte går att registrera i Sverige.) enbart för exteriörutställningar och med ett social anpassat temperament. bara så ni vet.]

i dina drömmar kanske

tror du på riktigt att det är så??? har du sett alla dolda kennlar som avlar fram galna aggresiva hundar för att sälja som vapen och till hundkamp?? det finns många i Sverige trots att det är såå jävla förbjudet..

/Pinn

Ja men det är ju oseriös avel. Hoppas verkligen att alla amstaffs eller kanske då pit bulls i det här landet inte kommer ifrån sådana "kennlar". jag menar bara på att de flesta av dessa terriers har ett stabilt psyke och en bra mental hälsa så länge de föds upp på ett seriöst sätt. Tycker dock inte att "kamphund" har så mkt med en enskild ras att göra. Oseriös avel och oserösa ägare förekommer ju även bland Rottweiler, schäfer och andra brukshundar. Media har blåst upp bilden av just amstaff/pit bull som den ända "problemrasen".Ville mest säja att det finns seriösa och oseriösa människor inom alla hundraser så det är dumt att dra alla pit bulls öven en kant. men men Känns som att det bara är oseriös hundavel som är ämnet här så jag drar mig nog ur.

Senast ändrad:
Nu faller ni av topic. Ingen har anklagat hundarna i sig i denna tråd. Men Martina dessa raser har ju också som pinn säger kampandan i sig (i "blodet").

Dom är avlade för att försvara, kämpa och slåss till skillnad från fårhundar osv.

Senast ändrad:
"Är det bara jag som fått kännslan av att alla pitbullsägare/kamphundsägare" det var bara det jag tyckte var att dra alla över en kant. Ja visst har de det, men det betyder ju inte att de används till kamp. Man kan stimulera hundar på många sätt. dvs utgå ifrån deras egenskaper, och det är ju det man gör när man väljer sin ras. jag tror inte att pit bullens egenskaper är "försvara kämpa och slåss" snarare energi, envishet, styrka och mod men som sagt det känns som att det kom av tråden lite

Tillbaka
Topp