Pjäx köp!

Rasmuslindgren

Ny medlem
Pjäx köp!
Tjena skulle ut och åka lite idag och när jag skulle i med foten i pjäxan var det helt omöjligt (Inte rört dem på 1-2 månader) men till slut fick jag i foten och märkte att det gjorde ont som fan, dem var tyvärr förtrånga :S. Ska till alperna nu på söndag så ska åka och köpa nya snarast.. Men nu till saken, nån som har ett par bra pjäxor att tipsa om? Åker 60% offpist, 20% pist och 20 park, har förövrigt völkl gotama skidor.

Pjäx köp!
Åker du bil ner och åker förbi Garmisch-Partenkirchen så kila in på sport-conrad där för att hitta ett par pjuck. De kan sina grejor och de rear ut det mesta.

Lycka till!

Pjäx köp!
Köpte ett par FullTilt Booter på Intersport för 1,5k i fredags riktigt nöjd med dom en så länge dock är dom välldigt smala vilket iof är bra då mina fötter är smala ;p Vet även att dom har salomon kreation på stadium för 2k!

Pjäx köp!
Jag har ett par Salomon Shogun som är riktigt grymma men om du ska åka mycket offpist tycker jag du ska satsa på ett par Salomon Ghost CS, dock är dom lite dyrare. Vill du inte gå upp i 5k klassen så tycker jag du ska ta Shogun som är lite billigare.

Pjäx köp!
Salomon GHOST, riktigt bra offpist/freeride pjäxa som sitter grymt bra runt foten.
Köpte ett par för piståkning i höstas och det funkar skitbra på hela berget och även inne i parken går det kanon! Är typ en mera racevariant på en SPK pjäxa utan dämpning i hälen.

Jag har också breda fötter så borde funka bra!

Kan ju bara tipsa om att du ska ha dem på varje dag typ 3 timmar innan du åker ned. Första åkdagen jag hade med dem så kom det ofrivilliga tårar ur ögonen (PÅ RIKTIGT!!) och jag var tvungen att åka in och ta av dem och avbryta dagen efter endast 2 åk. Jag har aldrig upplevt sån smärta!! Då hade jag dem dock inte på mig någon gång innan det och körde även utan sula i dem. Men sjukt plågsamt att köra in dem! Har många vänner som upplevt samma i början så använd dem hemma i huset och gå runt i dem och ha dem på så de sätter sig lite iallafall runt foten, om du nu köper dem!

Lycka till
/Jeppe

Pjäx köp!
Bra tips här.
.... NOT!

Börja med att gå till en pjäxkännare som får kolla lite på dina fötter och sen ta fram några pjäxor som kan tänkas passa. Och då menar jag inte den nittonåriga allti-i-allo-försäljarn på inter sport. Utan ett proffs som jobbat med pjäxor i flera år.

Om du sen har flera olika pjäxor som sitter lika bra kan du komma tillbaka med vilken av modellerna som är bäst.

Poängen är att slippa ha så ont i fötterna att det kommer tårar ur ögonen...

Pjäx köp!
jeppenator sa:
Salomon GHOST, riktigt bra offpist/freeride pjäxa som sitter grymt bra runt foten.
Köpte ett par för piståkning i höstas och det funkar skitbra på hela berget och även inne i parken går det kanon! Är typ en mera racevariant på en SPK pjäxa utan dämpning i hälen.

Jag har också breda fötter så borde funka bra!

Kan ju bara tipsa om att du ska ha dem på varje dag typ 3 timmar innan du åker ned. Första åkdagen jag hade med dem så kom det ofrivilliga tårar ur ögonen (PÅ RIKTIGT!!) och jag var tvungen att åka in och ta av dem och avbryta dagen efter endast 2 åk. Jag har aldrig upplevt sån smärta!! Då hade jag dem dock inte på mig någon gång innan det och körde även utan sula i dem. Men sjukt plågsamt att köra in dem! Har många vänner som upplevt samma i början så använd dem hemma i huset och gå runt i dem och ha dem på så de sätter sig lite iallafall runt foten, om du nu köper dem!

Lycka till
/Jeppe
Fan Jeppe jag trodde du hade lärt dig nåt... Att inte man kan rekommendera pjäxor på nätet.

Pjäx köp!
FF sa:
Bra tips här.
.... NOT!

Börja med att gå till en pjäxkännare som får kolla lite på dina fötter och sen ta fram några pjäxor som kan tänkas passa. Och då menar jag inte den nittonåriga allti-i-allo-försäljarn på inter sport. Utan ett proffs som jobbat med pjäxor i flera år.

Om du sen har flera olika pjäxor som sitter lika bra kan du komma tillbaka med vilken av modellerna som är bäst.

Poängen är att slippa ha så ont i fötterna att det kommer tårar ur ögonen...
+1

Helt otroligt vad många muppar det finns på forumet.
Det finns bara ett sätt att skaffa pjäxor: prova!
INGEN kan ge en bra pjäxrekommendation på direkt modell utan att veta något om fossingen de ska passa till. Punkt.

Att sitta och rekommendera en särskild modell för att man själv tycker den är bra, är som att jag skulle rekommendera alla skostorlek 45, eftersom det sitter bra på mig. Det skulle ju vara helknasigt!

Snödjup

Tillbaka
Topp