Pjäx Problem

• Trådstartare Trådstartare FJi
  • Start datum Start datum

FJi

Ny medlem
Pjäx Problem
tja alla!

Hoppades på att ni kunde hjälpa mig med en sak!
Det är såhär jag får sjukt av mina pjäxor, precis vi kanten där dom slutar, alltså vi smalbenen, får ont när jag hoppar i större hopp. och när jag ska poppa upp från marken.
Är det någon som har haft liknande problem och isåfall vad gjorde ni åt det!

MVH
Fredric

Pjäx Problem
Får ont i hela smalbenen jag.
Men de är bara köra tills det värkligen inte går mer då får man vila.
annars borde det gå att lägga någon skummgummi platta i kanten om den är hård eller liknande.

Senast ändrad:
Pjäx Problem
Har du mycket hår på benen kan de va hårrotsinflamation (stavning?) prova raka just längst fram på smalbenet så kanske de går över, vilket de gjorde för mig :)

Pjäx Problem
hemskt att man ska behöva raka bort en bit av manlighet för att kunna åka xD
nej men det marcus säger stämmer faktist, annars kan man köpa en silikonplatta som man limmar fast på smalbenet. Fast även då måste man ju raka bort en bit.

Pjäx Problem
veigas sa:
hemskt att man ska behöva raka bort en bit av manlighet för att kunna åka xD
nej men det marcus säger stämmer faktist, annars kan man köpa en silikonplatta som man limmar fast på smalbenet. Fast även då måste man ju raka bort en bit.
Jo lyckligtvis är det ingen som ser det under vintern förutom flickvännen då, så slipper man skämmas för det hehe..

Pjäx Problem
alltså jag är jävligt hårig på bena :P det var som fan! får testa det ;);) FRAM MED RAKHYVELN FÖR FAN! :D

Pjäx Problem
Haha nej men, kör på raka och se om det funkar. Liiite billigare än ett par nya pjäxor.. Och de jag sa om att ingen såg det under vintern stämmer inte, vart lite pinsamt när vi hade bad i skolan i måndags haha

Pjäx Problem
gå till en butik som vet vad dom gör. det är inte bara att välja en pjäxa vilken som helst..
det har att göra med din akilles, vrist, hålfot, smalben osv. köp inte större pjäxor bara för att modellen är trång, då får du helt fel. använd mät-platta som bra butiker har. pjäxor ska sitta tajt med kontakt överallt. använd iläggs-sulor som bygger efter den typ fot du har för att stabilisera och få foten längre bak i pjäxan.
det finns flertalet modeller med olika passform!
alpingaraget har bra koll på sånt.
annars kom till XXL i oslo ;)

Pjäx Problem
Jag har samma problem som dig, att jag får ont som fan i smalbenen precis över och vid kanten av pjäxan, men första dagarna går an, men efter några dagar är det ett helvete. Men detta är precis som i ditt fall vid hopp och rails, samma sak gäller mina tår, särskilt mina stortår som blir helt fruktansvärt blåa och det gör helt sjukt ont toppen av dem, när hela min vikt trycks fram på tårna.

Någon som har tips?

Pjäx Problem
henkeakesson sa:
Jag har samma problem som dig, att jag får ont som fan i smalbenen precis över och vid kanten av pjäxan, men första dagarna går an, men efter några dagar är det ett helvete. Men detta är precis som i ditt fall vid hopp och rails, samma sak gäller mina tår, särskilt mina stortår som blir helt fruktansvärt blåa och det gör helt sjukt ont toppen av dem, när hela min vikt trycks fram på tårna.

Någon som har tips?
Det med tårna låter ju som du har för små pjäxor, likadant över smalbenet så kanske du har en för smal pjäxa för dina ben. Låter precis som det när du säger att du får ont vid hopp och rails då du sätter mer tryck på pjäxan. Så kolla upp din storlek hos nån kunnig sportaffär som sysslar med skidåkning.

Pjäx Problem
mmarcus sa:
henkeakesson sa:

Någon som har tips?
Det med tårna låter ju som du har för små pjäxor, likadant över smalbenet så kanske du har en för smal pjäxa för dina ben. Låter precis som det när du säger att du får ont vid hopp och rails då du sätter mer tryck på pjäxan. Så kolla upp din storlek hos nån kunnig sportaffär som sysslar med skidåkning.
Rättare sagt.. för stora i tådelen och för små vid vaderna.

Man ska kunna spänna åt så att foten inte kan glida runt i pjäxan.

Pjäx Problem
Tack för svaren, men jag tror inte att foten rör på sig något alls faktiskt, utan att det är för stort utrymme för tårna, eftersom när jag hoppas så trycks mina tår uppåt i pjäxan och får ta all vikt + stryk = aj. :/

Senast ändrad:
Pjäx Problem
Du har antagligen för stora pjäxor, inte för tighta. Glapp kring vaden och runt foten är roten till allt ont. Sedan kan det som nämnts tidigare, att raka underbenen hjälpa men om du har en pjäxa som sitter bra behövs det oftast inte.
Köp bra pjux som sitter bra.

Pjäx Problem
problem med tår och smalben?
salomon kaos har gummi vid tån och gel vid smalbenen..
du borde dra till XXL i oslo.. norges billigaste priser.. ja hjälper dig
3000 för kaos!

Pjäx Problem
Bättre med en pjäxa som passar än en pjäxa med allt bling bling.
Passar inte pjäxan kommer du få andra problem.

Och när fick Kaos gel vid smalbenen?? De har bara dämpning till vaden.

Senast ändrad:
Pjäx Problem
Bjo-rnR sa:
Bättre med en pjäxa som passar än en pjäxa med allt bling bling.
Passar inte pjäxan kommer du få andra problem.

Och när fick Kaos gel vid smalbenen?? De har bara dämpning till vaden.
passformen nämnde ja tidigare om du inte sett det.
vilken säsongs kaos har du sett på?? den har dämping under hälen, gel på framsida ben. SMALben. du verkar inte ha sett pjäxan förut?
en annan jobbar med den.
pshhhhh

Pjäx Problem
du tänker säkert på den gula varianten, den hacket under.
kaosen har gummi vid stortå, gel i tungen av pjäxan, vibrationsdämping under häl.
ring salomon å fråga om du är osäker

Pjäx Problem
mja kanske :(

Nu har jag dock ett nytt problem! Nu får jag ont i vaden istället! Dax att köpa nya pjäxor kanske? haha

Tillbaka
Topp