Pjäx problem

anderskallin

Ny medlem
Pjäx problem
Hallå har införskaffat nya FT Konflict inköpta på Skistore.
Dom kändes super när jag testade ut dom,men nu när jag åkt i dom så är käns det otänkbart att åka idom 1 dag till.
Vet att man kan få genomlida lite smärta men mina tår fick smaka stryk stortån har fått tryckskada ömmar och blåmärke (övriga tår inte lika utsatt ) kändes som foten inte fick plats på längden iövrigt kändes den helt ok .
Det enda som gjorde att jag uthärdade en heldag var 40 cm nysnö men har fått ta smällen nu
Mätte upp min fot hemma 27,3 cm Pjäxans storlek 26,5 cm
?

Nu är jag ingen pjäx expert men bör inte pjäxan vara 27,3 (27,5) minst eller är det olika beroende märke hur funkar det ?
Har inte börjat fixa med pjäxan än vill ha lite synpunkter och jag kommer givetvis kontakta skistore innan jag går vidaremed diverse modifikationer,

Pjäx problem
27,3 cm in i 26,5 cm pjäxa kändes lite optimistiskt, inte konstigt att du får ont. Frågan är hur dom kunde kännas bra när du provade? Mätte ni inte foten innan du provade pjäxor?

Pjäx problem
Gudrunnator sa:
27,3 cm in i 26,5 cm pjäxa kändes lite optimistiskt, inte konstigt att du får ont. Frågan är hur dom kunde kännas bra när du provade? Mätte ni inte foten innan du provade pjäxor?
Jo det mättes hit å dit som sagt var på skistore dom köptes fick ett bra intryck av killarna där har även en gjuten sula till, dom kanske mätte fel vad vet jag ,håller med att det är lite konstigt att det inte kändes trångt när dom testades. Förra pjäxorna jag hade var 28cm han på skistore sa att dom var på tok förstora.
Vill tilllägga att jag kom in dagen efter jag provat utdom för forma innerskon+sula kankse det blev nån förväxling av storlek då? Ja vad vet jag vill ha lite input här bara tack för svar

Senast ändrad:
Pjäx problem
Nya pjäxor ska vara lite smärtsamma men inte olidligt. Tala med dem snarast och se så du fick rätt sko, kan bli svårt med retur om skon ser använd ut

Pjäx problem
Hej,

Har själv en ca 28,3 cm lång fot (skiftar lite mellan höger och vänster), i mina nya 27.5-pjäxor sitter vänsterfoten helt amazing, medan jag höger stortå domnat bort och sidan av högerfoten gör infernaliskt ont efter första skiddagen - Vänsterfoten mår lyckligtvis som en prins. Men du behöver förmodligen inte vara orolig, ta tillbaka pjäxorna till skistore och prata med personalen, lite uppvärmning och tryck här och där så kommer de sitta som gjutna. Ska man ha riktigt, riktigt välsittande pjäxor finns inga genvägar. Du kan med lätthet ge dig själv 0.5 cm på längden vilket sannolikt kommer göra stor skillnad.

Med lite meck och fix blir pjäxan säkert alldeles perfekt, givet att du inte har HELT fel fötter för pjäxmodellen. Men, som det ju heter; "vill man vara fin får man lida pin".

Senast ändrad:
Pjäx problem
Christian2010 sa:
Hej,

Har själv en ca 28,3 cm lång fot (skiftar lite mellan höger och vänster), i mina nya 27.5-pjäxor sitter vänsterfoten helt amazing, medan jag höger stortå domnat bort och sidan av högerfoten gör infernaliskt ont efter första skiddagen - Vänsterfoten mår lyckligtvis som en prins. Men du behöver förmodligen inte vara orolig, ta tillbaka pjäxorna till skistore och prata med personalen, lite uppvärmning och tryck här och där så kommer de sitta som gjutna. Ska man ha riktigt, riktigt välsittande pjäxor finns inga genvägar. Du kan med lätthet ge dig själv 0.5 cm på längden vilket sannolikt kommer göra stor skillnad.

Med lite meck och fix blir pjäxan säkert alldeles perfekt, givet att du inte har HELT fel fötter för pjäxmodellen. Men, som det ju heter; "vill man vara fin får man lida pin".
Just FT pjäxorna säger dom är förjävliga dom första dagarna. Blåa stortår får man allt som oftast genomlida i början av säsongen men som tidigare talare sagt så går det säkert att fixa till dom.

Tillbaka
Topp