Pjäxköp!

hwille

Ny medlem
Pjäxköp!
Tja tänkte köpa pjäxor o surfade lite runt på nätet, hittade denna sida "http://www.freezeproshop.com/". Allt är sjukt billigt och dem har de mesta, men nån som har några erfarenheter om denna sida. Går den o lite på osv, frakt tid osv osv. För tänkte beställa "http://www.freezeproshop.com/salomon-spk-pro-model-ski-boots.ir?cName=brand-salomon-ski-boots" eller "http://www.freezeproshop.com/salomon-spk-kaos-ski-boots.ir?cName=brand-salomon-ski-boots" o dem kostar inte mer än 2000kr där. Sverige ligger dem på 3000+kr. Så de verkar lite små skumt men de är ju 40% rea på dem, men de blir endå inte de svenska priset av dem.

Så skriv gjärna om ni har beställt därifrån eller känner nån/några helst fler som beställt därifrån.

Sen en fråga, har 41-42 i skostorlek, va blir de i pjäxstorlek, hittade en kalkylator för de här på nån sida men kommer inte ihåg vilken. Går de mäta foten själv i cm ananrs bara?

mvh.

Pjäxköp!
1 .Alla pjäxor har en speciell bredd, kolla upp din bredd mot pjäxans bredd
2 . Kolla upp din vrist mot den pjäxa du tänkt köpa
3..Pjäxor kan vara olika över hälen
4. Fundera över hur mycket flex du behöver ,olika märken och olika modeller har olika flex , ingen standardisering finns
5 . rent generellt köper nog de flesta för stora pjäxor
6. Köper du på nätet är risken stor att du köper fel pjäxa , då blir det mycket dyrare än att köpa rätt direkt
Dumsnål kallas det visst

Senast ändrad:
Pjäxköp!
En sak som man kan göra är att pröva sama pjäxa här i sverige och beställa samma stolek, du kan även läsa på deras hemsida om "terms & conditions" där står de grejjer som du behöver veta om säkerhet att beställa ifrån hemsidan.

Pjäxköp!
Man kan inte gå in i en affär och ta del av en säljares kunskap och tid för att sedan beställa på nätet
Affären har kosnader för lokaler lager samt personal
Finns det ingen moral längre
Jag tycker det är att jämställa med stöld

Pjäxköp!
jjosefsson sa:
Man kan inte gå in i en affär och ta del av en säljares kunskap och tid för att sedan beställa på nätet
"stöld"? haha, snarare jävligt smart.

Pjäxköp!
jjosefsson sa:
du måste ju va rent efterbliven?

Pjäxköp!
simonthyrberg sa:
\"stöld\"? haha, snarare jävligt smart.
Parken sa:
här håller jag till 100% med josefsson, även om jag inte skulle gå så långt som att kalla det stöld..

att utnyttja en säljares tid om man redan från början har tänkt köpa varan någon annanstans är omoraliskt, ni hindrar ju trots allt honom/henne att dra in pengar till butiken under tiden..

vill du inte köpa saker från butiken av någon anledning så har du inget där att göra, vill du köpa allt via sport-conrad eller liknande så googla fram info istället, och hoppas på att du kan lita på vad du hittar..

att sedan kalla någon efterbliven för en yttring där moralribban sätts högt är i mina ögon högst onödigt..

Pjäxköp!
Flygnord sa:
simonthyrberg sa:
\"stöld\"? haha, snarare jävligt smart.
Parken sa:
här håller jag till 100% med josefsson, även om jag inte skulle gå så långt som att kalla det stöld..

att utnyttja en säljares tid om man redan från början har tänkt köpa varan någon annanstans är omoraliskt, ni hindrar ju trots allt honom/henne att dra in pengar till butiken under tiden..

vill du inte köpa saker från butiken av någon anledning så har du inget där att göra, vill du köpa allt via sport-conrad eller liknande så googla fram info istället, och hoppas på att du kan lita på vad du hittar..

att sedan kalla någon efterbliven för en yttring där moralribban sätts högt är i mina ögon högst onödigt..
omg... Du vet att de som jobbar i affären frömodligen har en fast lön så de hjälper inte hur mkt en de säljer? De flästa i affärerna hjälper gärna till kan jag lova. Sen kostar pjäxorna ca 3papp så de hjälper nog inte mkt att betala för lokalen mm.
De här med efterbliven va bara att jag aldrig trodde det skulle vara nån som hade nått emot det jag sa. inge mer tjafs nu isf kan ni skriva gb till mig:)

Pjäxköp!
@Parken
En nyhet för dig kanske är att butiken oavsett om det är det stora kedjeföretaget eller den lilla specialbutikens pengar kommer ifrån kunderna. Det är kunderna som indirekt betalar både varukostnader, lokalhyra och löner ... inga kunder, inga löner!

Att någon enstaka person provar pjäxor i butik för att sedan beställa på nätet spelar mindre roll, men desto fler som gör det ju mindre chans finns det att vi i framtiden kommer att ha butiker där det finns en möjlighet att prova pjäxor (och det vill vi ju ...). Så det rör sig inte bara om en kortsiktig moralfråga utan även om vilket utbud vi vill se i butikerna i framtiden.

Du gör som du vill ... men att uppmana andra att göra på samma sätt är inte OK!

/MM

PS! Om du vill sätta punkt på diskussionen gör du det genom att inte svara ... ;-) DS.

Pjäxköp!
Redan idag kämpar de svenska grossisterna med en ökad internethandel
Grossisterna och butiker betalar stora pengar för skidtestarhelger och dylikt
Med dålig lönsamhet kommer de att försvinna
Även Winterjam på stockholms stadion betalas av grossisterna till stor del , genom monterhyror. Flera av de stora märkena tycker inte att det är värt pengarna
Vi går redan mot butiker med ett smalt sortiment av pjäxor skidor.
Butikena blir allt mer klädaffärer
Några få lysande undantag finns som t.ex alpingaraget samt fjällbutikerna m.m
Tror knappast att Sportconrad kommer till Tandådalen på skidtestarhelgen

Köp på internet men belasta inte svenska butiker med deras tid och engagemang

Senast ändrad:
Pjäxköp!
simonthyrberg sa:
jjosefsson sa:
Det här säjer mycket vilken sorts person du är

Pjäxköp!
banne sa:
TrOy_DaViS sa:
Blir en 0-20% Tull och oftast 25% Moms och frakt så det blir till slut ungefär lika mycke som i sverige:D Köp från en butik
Nu är väll freezeproshop en europeisk shop i storbrittanien så tull och moms är inte ett problem
Tänkte precis de också, tull bör ju inte va några problem, därimot om de är från USA/Canada så brukar de vara ganska dyr tull?

Pjäxköp!
------------------OBS------------------------

Nån som kan hjälpa mig "Akut"? De är ett par "Full Tilt Hot Dogger Ski Boots" för 1900kr ja skulle vilja köpa men storleken finns i bara UK10, så min fråga är va är de för storlek? :O Har sökt men hittade dock inget.

--------------------OBS--------------------------

Pjäxköp!
jjosefsson sa:
simonthyrberg sa:
jjosefsson sa:
Det här säjer mycket vilken sorts person du är
Det säGer även vilken sorts person du är (väldigt konstig då du jämställer det med stöld). Hur gammal är du, du låter som en pensionär?

Pjäxköp!
hwille sa:

Nån som kan hjälpa mig "Akut"? De är ett par "Full Tilt Hot Dogger Ski Boots" för 1900kr ja skulle vilja köpa men storleken finns i bara UK10, så min fråga är va är de för storlek? :O Har sökt men hittade dock inget.

här har du http://www.freezeproshop.com/sizing.irs :)

OT:
Ja, det är ju jävligt kul att stjäla trådar...

Pjäxköp!
RIKSOST sa:
hwille sa:

här har du http://www.freezeproshop.com/sizing.irs :)

OT:
Ja, det är ju jävligt kul att stjäla trådar...
När du endå är igång, skulle du eller nån kunna skicka länk där ja ser typ storlekar från olika märken o sånt, typ en kalkylator. Hittade en sån på nån sida men tappat bort den "/

Pjäxköp!
hwille sa:
banne sa:
TrOy_DaViS sa:
Blir en 0-20% Tull och oftast 25% Moms och frakt så det blir till slut ungefär lika mycke som i sverige:D Köp från en butik
Nu är väll freezeproshop en europeisk shop i storbrittanien så tull och moms är inte ett problem
Tänkte precis de också, tull bör ju inte va några problem, därimot om de är från USA/Canada så brukar de vara ganska dyr tull?
Beror på vad du ska köpa tullen kan variera väldigt mkt. momsen är alltid på 25%. här har du en liten avgiftsguide som du kan använda vid import från länder utanför eu: http://www.tullverket.se/sokordao/t...enformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html. Mellan Eu länder är det däremot ingen tull

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp