pjäxor för alpint och topptur - Crispi?

Har åkt telis många år i Crispis CXP och de sitter som gjutna och är fortfarande i mycket gott skick - formen och detaljer som innersko, spännen och så har hållit bra.

har nu tänkt köpa slalom-skidor och pjäxor så att man kan gå upp och skida ned, men jag kommer även att vistas mycket i pist, så pjäxan får ej vara för mjuk
så t.ex. Dynafit superlätta men med sämre pistegenskaper känns som att de går bort

vill dock helst ha pjäxa med möjlighet att använda bindningssystem typ Dynafit - om man skulle vilja det

har provat t.ex. Scarpa Gea RS men de satt varken skönt över fot eller vad (deras telispjäxor passade ej heller min fot)
och Scott var för rymliga över fot och tighta över vad (åtminstone herrmodell, men som tjej har jag hört att vadmuskeln tydligen sitter lite lägre ned)

jag funderar därför på om Scarpas SKWO:L, SKR!!M, Synthesi eller Skriker skulle kunna passa mig

eftersom ingen butik jag vet har dem hemma så att jag kan prova
så undrar jag om någon har någon erfarenhet av dessa skor - innan jag beställer hem på chans.

tar även tacksamt emot tips på skida för offpist som ändå fungerar bra i pisten
samt bindning - är det bättre om man åker mycket i pist att välja en "vanlig med gåegenskaper" eller är Dynafit bäst?

MVH Maria

Det här låter som sjukt hög procent att köpa fel.
Har bara ett råd:

Ta dig till en välsorterad butik med kunnig personal och köp där. Ex Skistore, Alpint, Alpingaraget, Åre Skidsport, Hägglunds, Höjdmeter, eller om du ska till Alperna så är det ju ett alternativ att handla där.

Tillbaka
Topp