Pjäxor - för breda fötter, vilken modell?

andersgunnare

Ny medlem
Hej på er,

Jag skall köpa ett par nya pjäxor inom kort.
Mina fötter är lite bredare.
Finns det något märke/modell för fötter som är lite bredare,
om ja vilken/vilka?

Jag är INTE intresserade av formsprutade pjäxor (egentligen är jag det men de är för dyra för mig).

Tips mottages gärna?

Mvh
Anders
http://www.enfotograf.se

Kan rekomendera Nordicas pjäxor. Har själv Nordica Beast 10 och dom är underbara. Killen som jag köpte dom av på Alpingaraget sa att jag hade ganska breda fötter och han tog fram Nordica Beast 10 och de satt perfekt.
Har också hört att Lange gör breda pjäxor, men deras pjäxor har jag ingen erfarenhet av.

Lange gör bra och breda pjäxor, har själv mycket breda fötter (åt Kalle Anka-hållet eller så). Jag åkte mycket med en äldre modell (tidigt 90-tal) av Lange som är hur bra som helst, de används fortfarande emellanåt =)
Har numer Nordica...

lange är känd att göra smala pjäxor men vips så kom free 80 comp (nåt i den stilen har sånna jag o brada fötter också..) som var bred o funakde jätte bra fryser aldrig svettas aldrig o ja klämme rinte utan perfaa

Shaaap, oj, flåt, vi visste inte att han var intresserad av pjäxor med öppen tå..

Langes, technica och nordica.
Det är dom som är bredast.

Men jag tycker ändå att du ska satsa på ett par formsprutade, det kostar inte så jäkla mkt mer än ett par vanliga. Det är bland det värsta som finns när man åker omkring och har skitont och svårt att använda fötterna på rätt sätt.
Pjäxor är värt att lägga stålar på.

Nordica är väl det bästa för den med jämnbred fot.

Men missa inte Atomic som har vissa pjäxor med sk "wide fit", där framförallt främre delen av pjäxan är riktigt bred. Brukar passa rejäla fötter riktigt bra.
Men vilken modell av Techninca & Lange menar ni är breda? Jag som har bred fot har aldrig ens fått ner den i varken ett par Lange eller Technica...

//

Om du vill att foten ska sitta ännu bättre så kan du fixa formgjuten sula. Kostar omkring 600:- och det är det värt kan jag lova. Du får inga "skridskofötter" och foten sitter som klistrad i pjäxan.

Hej på er,

Tack för era svar och tips kring pjäxorna.
Jag skall ha era kommentarer i bakhuvudet när det blir dags för inköpet.
Ha en bra skidsäsong på er.
Mvh
Anders

Snödjup

Tillbaka
Topp