Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
#1 Borde väl ändå vara att ordna en pjäxa som sitter braNojlas sa:#1, gör en formgjuten sula till pjäxan
.
Hålfotsinlägg har man för att få ett valv.. Hör inte hemma i pjäxor, de ska bara sitta så bra som möjligt, mao inte påverka foten på något vis, bara följa dess naturliga formwannman sa:oscarius...tror inte riktigt jag förstår din fråga... med rätt sula kan man få upp fotvalvet så att man avbelastar knän, som sedan avbelastar rygg osv. "Hur mycket" man kan få upp den är jag inte rätt person att svara på men med rätt sula fungerar det ungefär som ett hålfotinlägg.
Men du kan också vara plattfotad på det sättet att främre trampsulan är platt. Är det på det viset så är ju dock en bredare pjäxmodell ända alternativet vad jag vet
Stämmer bra det.Niklas_Borg sa:Atomic har bredda pjäxor.
Negativt, sulan är egentligen det enda som behövs. Pjäxan är bra att ha, men ej nödvändig.Jarle sa:#1 Borde väl ändå vara att ordna en pjäxa som sitter braNojlas sa:#1, gör en formgjuten sula till pjäxan
.![]()
Jag är också plattfot, skaffa ett par ilägg hos närmsta ortoped så ska du se att det går braKossi sa:God afton!
har ett litet problem såhär inför säsongen! Har jättestora problem med pjäxor då jag är plattfotad, har vädigt breda fötter.
någon som sitter i samma sits, eller någon som kan rekomendera en bredare pjäxa?
tack på förhand!
Alex
Vänta tills du kan få vettig hjälp i en vettig butik.wamp sa:Om den enda schyssta skidbutiken i stan har tagit sitt pick och pack och dragit till riksgränsen då?
Ska man gå till TeamSportia eller dylikt och lita på vad klåparna säger, eller ska man vänta tills man besöker en skidort och handla där?
Hur mycket pengar anser ni att man ska lägga ut på ett par pjäxor? Minst lika mycket som på skidorna?
Har väldigt breda fötter, men dock inte plattfot. Kör på ett par salomon nu som funkar OK. Men jag undrar om dom möjligen kan vara lite för stora.
Kramp i tårna är en vanlig företeelse, men har fått för mig att det brukar gå till sig efter några dagars åkning, så länge man ser till att pjäxorna är varma när man tar på sig dom och liknande.
Brukar dessutom få värk i bakre delen av vaden efter några dagars åkande. Möjligt att det kan vara för att jag tenderar att hänga bak på skidorna lite mer än vad man ska... Men ont vill man ju inte ha bara för att man åker som en kratta!
Här kommer väl första svaret dåstay_tuned sa:Haha, det är alltid lika kul att läsa inbitna freerideanhängares hatliknande dolkstötar mot Intersports, Stadiums och Teamsportias alpinkunnande! Och jag håller med i det flesta fall! Men sån katastrof är det kanske inte alla gånger... (fyfan vad påhopp jag kommer få för det här!)
Jag menar, en finnig 17 åring som jobbar extra på stadium några lördagar är väl kanske inte den ultimata butikshandlaren man går fram till och pratar pjäxor med. Däremot, finns det kunnig personal (även fast dom är lätträknade) som har fast anställning. Den fasta personalen får t.ex. betald resa upp till skidtestarhelgerna, pjäxutbildning av alpingaraget samtidigt som de får kunskaper från leverantörerna. Säger inte att man blir en fullfjädrad alpinsäljare bara för att man suttit i 2 timmar och lyssnat på vad salmons säljare har att säga om sina produkter, han kan också va ny på jobbet och lite dum i huvudet. Men man behöver inte va totalt pantad bara för att man jobbar i en sportkedja!
det här var det roligaste jag läst på länge, skulle velat sett din min när den kommentaren levererades.Jarle sa:Samma butik gjorde en klassiker och monterade ett par 1080 åt fel håll, påpekade felet och fick till svar att "det spelar ingen roll på twintips för de har böj i båda ändarna". Till deras försvar ska jag dock säga att det var en av de första 1080 modellerna... Men ändå...