pjäxor med heltäckande gummisula

Patrick_A

Ny medlem
Hej jag är på jakt efter en randone pjäxa stl 28.5 , viktigt är att hela sulan är av gummi, alltså inte bara fram och bakpartiet utan även mellan under hålfoten.
Jag har snokat runt på diverse sidor på nätet o det är få bilder som visar undersidan av pjäxan.
Pjäxan är tänkt att användas i jobbet som liftmekaniker och skidpatrull, så komforten och värmeförmågan är också viktig eftersom jag kommer att ha på mig den mestadels utav tiden på jobbet.

så jag undrar vad ni rekommenderar om det kan vara till nån hjälp så har jag tidigare provat ut technica cochise 120 stl 28,5 o den satt riktigt bra.

jag är tacksam för all hjälp!
Mvh Patrick

Hade ett par Scarpa Denali XT för ett antal år sedan. Sköna att gå i och varma. Hel Vibramsula.
images

Første generasjon salomon ghost hadde ihvertfall mye gummi under midten av foten, men husket ikke om det var utpreget mye i tå+hæl.

red_tag sa:
Black Diamond quadrant har det.
Även àrets modell har det. Den nya känns lite tightare (för att vara touringsko). Hade cirka 15 dagar i den nya under förra säsongen med skidàkning, isklättring och turande och kan inte annat säga att den är grym. Jag är dock färgad i fràgan.

Salomon Quest Max 120 har heltäckande vibram sula.
Se 00:50 i klippet.

Edit: Dock vet jag inte om man kan räkna den som en Randonné pjäxa..

Senast ändrad:
MrEriksson sa:
Salomon Quest Max 120 har heltäckande vibram sula.
Se 00:50 i klippet.

Edit: Dock vet jag inte om man kan räkna den som en Randonné pjäxa..
Nope, det är inte gummi. Tå/hål är bättre mönstrade, men det är fortfarande plast.

Kan varmt rekomendera Scarpa Maestrale.
Den har Vibramsula hela vägen.
Mycket bra gåläge.
Bra rocker på sulan.
Varma.
Har ca 25 skiddagar i mina och behöver aldrig ta av mig dem under dagen.

Snödjup

Tillbaka
Topp